رئیس جمهور با صراحت از اطرافیانش حمایت کرد و از برخی نزدیکانش در دولت در بربر تخلف های منتسب به آنها حمایت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در دومین کنفرانی خبری اش در سال 90 در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه برخی فرماندهان سپاه و امامان جمعه برخی شهرها اطرافیان شما را متهم به انحراف می کنند و چرا دولت سکوت کرده است؟ گفت: همه ی آن عناوین را دوست داریم. پاسخ را قبلا دادم پاسخ من سکوت است سکوت در بردارنده وحدت.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در باره موضع ایران در قبال خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: تا آنجا که ما اطلاع داریم پایان سال جاری تاریخ پایان حضور نیروهای آمریکایی است اما آنها فشار می آورند تا موافقت دولت عراق برای استمرار حضور خود را بگیرند، دولت عراق اعلام کرده است که مخالف حضور نیروهای خارجی در این کشور است و ما از موضع دولت عراق دفاع می کنیم.

خبرنگار دیگری از رییس جمهور پرسید که در صورت مذاکره 5+1 با ایران آیا پیشنهادی هست که در قبال آن غنی سازی را متوقف کنید؟ که رییس جمهور در پاسخ گفت: خیر.

خبرنگار خبرگزاری دانشجو از رییس جمهور خواست که جلوی اقدامات و اظهارات برخی از همراهان خود را بگیرد و مانع تخریب چهره دولت شود. این خبرنگار با بااشاره به اینکه برخی سئوال های رسانه ها هماهنگ شده بوده در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که با وجود طرح این مبحث باز هم به کنفرانس های خبری دعوت شوند.

رییس جمهور در پاسخ به این اظهارات گفت: من فکر می کنم خواسته شما مخالف اصول اولیه انسانی است؛ یعنی از من می خواهید که از کسانی بخواهم که حرف نزنند.

احمدی نژاد در این بخش از سخنانش با اشاره به انتقادات خبرنگار که درباره بی توجهی به نظرات دانشجویان سخن گفته بود با لبخند و مزاح گفت: دانشجو خودش در دولت است و هر روز در جلسات شرکت می کند. ظاهرا اشاره رئیس جمهور به کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری بود.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: دانشجو باید پرچمدار گفت و گوی آزاد باشد. من انتظار ندارم که شما به عنوان نماینده دانشجویان بخواهید که کسی حرف نزند. آیا ما با منتقدین بد برخورد کردیم؟! ما فقط سکوت کردیم. از من نخواهید که جلوی اندیشه را بگیرم. آیا چون فلان آقا مخالفت کرده است آن چیز بدی است؟ افراد باید بیایند ایده هایشان را مطرح کنند. باید تعاطی افکار پیش بیآید تا رشد بوجود بیاید.

احمدی نژاد همچنین درباره پرسشی که به گزینشی عمل کردن در مصاحبه های رئیس جمهور اشاره داشت گفت: با من کسی گزینشی ملاقات نمی کند. گمان می کنم اطلاعات غلط داده اند. در سفرهای استانی به میان مردم می رویم و با مردم ملاقات می کنیم.

احمدی نژاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار که به حرفهایی که درخصوص رمال ها و جن گیرها مطرح می شود و اینکه آیا اسناد جریان انحرافی دست شماست گفت: اگر اسنادی وجود داشت که اینقدر سر و صدا نداشت. من چه توضیحی بدهم؟ آنها که می گویند باید ادعاهایشان را مطرح کنند.

رئیس جمهور با خنده گفت: یعنی آن سفینه که ما فرستادیم کار آنها- رمال ها و جن گیرها- بود؟

رییس جمهور همچنین اعلام کرد که پس از تعطیلات مجلس وزیر ورزش و جوانان را معرفی خواهد کرد.

/27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    2 0
    واقعا اگر قدر این رئیس جمهور را ندانیم، دجال های سران فتنه دوباره از سوراخ هایشان بیرون می خزند.
  • دهقان IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام ایا خبرنگاری از اقای احمدی نژاد در مورد شهرستان شدن نیر هم سوال فرمودند
  • بدون نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    تخصص در مغالطه: منظور خبرنگار این نبود که مانع حرف زدن کسی شود تا جواب گیرد دانشجو نباید مخالف ازادی بیان باشد. او گفت فرمایش رهبری را عمل کن وافراد منحرف را از اطراف دولت طرد کن.ان ها ازاد در خارج دولت هرچه خواستند حرف بزنند.چرا با ابزار دولت تفکرات انحرافی را پیش ببرند؟
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    آزاد بیان فقط مخصوص اقای مشایی و دار ودسته اوست؟
  • بدون نام IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    هر کی قصد براندازی نداشته باشه و منطقی صحبت کنه آزاده که فکرشو مطرح کنه. این که دیگه واضحه.
  • حسین IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    1 0
    درود بر احمدی نژاد