۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۲:۲۵

رئیس مرکز صدور گواهی‌نامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داده که اگر رانندگان سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و یا تخلفات حادثه‌سازی را ایجاد کنند، گواهی‌نامه آنها باطل می‌شود.

به گزارش وب‌سایت اطلاع‌رسانی ناجا، رئیس مرکز صدور گواهی‌نامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هشدار داد: برابر دستورالعملی که ازمرکز معاونت عملیات به پلیس راهور و ترافیک شهری ابلاغ شده است، پلیس راه و راهور برابر این دستورالعمل در معابر درون شهری و برون‌شهری با رانندگانی که رعایت تدابیر ابلاغی را نمی‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

رضایی‌مجد در رابطه با تخلفات رانندگی گفت: اگر رانندگان سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و یا تخلفات حادثه‌سازی را ایجاد کنند، ابتدا این تخلفات در سیستم تخلفات رانندگی ثبت و در صفحه الکترونیکی آنها قطعاً اثر‌گذار است.
او درباره مرحله دوم یعنی توقیف گواهی‌نامه رانندگان متخلف گفت: بار اول مرتکب شدن تخلف، یکبار و بار دوم دو سوراخ و بار سوم سه بار گواهی‌نامه رانندگان سوراخ می‌شود و آخرین مرحله ضمن توقیف، گواهی‌نامه با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی می‌شود.

رضایی مجد در پایان مدت محرومیت از رانندگی متخلفان را منوط به حکم مقام قضایی دانست و خاطر نشان کرد: محرومیت رانندگی با دستور قضایی به پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام می‌شود و سپس در سیستم راهور راننده خاطی از رانندگی بر اساس حکم دادگاه محروم و مدت این محرومیت بر اساس حکم دادگاه است.

سرهنگ حسن رضایی مجد همچنین با اشاره به برطرف شدن اشکالات و نواقص کلی صدور گواهی‌نامه هوشمند در تهران، گفت: به‌زودی صدور گواهی‌نامه‌های هوشمند در شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

سرهنگ حسن رضایی‌مجد گفت: گواهی‌نامه هوشمند نسبت به گواهی‌نامه‌های قدیمی از کیفیت برتر در نوع جنس، دارای ضریب ایمنی بالا، امکان شناسایی رانندگان پرخطر، امکان ثبت تخلفات رانندگی، طراحی زیبا، مقاومت بالا و دارای اقلام هوشمندی که امکان جعل آن به هیچ عنوان وجود ندارد، است.

رضایی‌مجد با اشاره به اینکه مدت اعتبار این نوع گواهی‌نامه پنج سال است افزود: اعتبار گواهی‌نامه در صورت تخلف حادثه‌ساز تمام می‌شود. ضمن اینکه یک نوع چیپ الکترونیکی در آن به‌کار رفته تا همه اطلاعات مورد نیاز راننده در آن ذخیره شود. جدیدترین کار ما در حال حاضر چاپ و صدور گواهی‌نامه‌های هوشمند است و به افرادی که آموزش رانندگی را در آموزشگاه‌های تهران در مرحله اول می‌گذرانند، گواهی‌نامه هوشمند ارائه می‌کنیم.

رضایی مجد از عملیاتی شدن مرحله تعویض و المثنی گواهی‌نامه‌های هوشمند در تهران خبر داد و گفت: با فراهم شدن بستر و نرم‌افزار، این موضوع در سال جاری در تهران عملیاتی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۶/۱۰
    0 0
    لطفا مشكل جاده هاي كم ظرفيت و غير استاندارد حل شود. راحت ترين راه جريمه و برخورد با راننده است