به گفته مؤلف کتاب «یک شیوه برای رمان‌نویسی» این کتاب حاصلِ خوانده‌ها و شنیده‌ها و همین‌طور تجربه‌ مستقیم رمان‌نویسی اوست و فقط یک پیشنهاد است، پیشنهاد یک شیوه‌ رمان‌نویسی.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «یک شیوه برای رمان‌نویسی» نوشته حسین سناپور در ۱۶۸ صفحه با قیمت ۴ هزار تومان از سوی نشر چشمه روانه بازار نشر شد. مقدمه کتاب با این جملات آغاز می‌شود: «آن‌چه در این کتاب آمده حاصل خوانده‌ها و شنیده‌ها و همین‌طور تجربه‌ مستقیم رمان‌نویسی من است، و فقط یک پیشنهاد است، پیشنهاد یک شیوه‌ رمان‌نویسی برای کسانی که برای شروع رمانشان دچار اما و اگر هستند و احیانا یا رمانشان نصفه کاره مانده یا اصلا شروع‌اش نکرده‌اند. پس چنین ادعایی ندارد که به درد همه کس، با هر شرایطی می‌خورد.

روشن است که آن‌قدر رمان‌های متنوع و با شیوه‌های متفاوتی نوشته شده که طراحی شیوه‌ای از رمان‌نویسی، که به کار همه نوع سلیقه و شیوه‌ای بیاید، اگر غیرممکن نباشد، بعید و بلندپروازانه است. بگذریم از این‌که ظاهرا ما هنوز در کشورمان کتابی که رمان‌نویسی را در یک طرح نسبتا منسجم و کلی و گام‌به‌گام آموزش بدهد، تا جایی که لااقل من می‌دانم، نداریم...»

یک شیوه برای رمان‌نویسی

نویسنده کتاب معتقد است: «این، کتابی درباره نوشتن رمان است. درباره اینکه چطور می‌توانیم رمانی را شروع کنیم، از کجا شروع کنیم، چطور بر بخش‌های مختلف آن کار کنیم، اساسا چطور قصه‌ رمان را پرورش دهیم و سرانجام اینکه چطور این قصه پرورش داده شده به رمان تبدیل شود.»

۲۹۱/۶۰

کد خبر 161365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =