۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۴

هنوز یک روز از رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر راه وترابری دولت دهم نگذشته، حمید بهبهانی ظاهراً سعی دارد در این دولت نیز به عنوان خبرسازترین وزیر شناخته شود.

چراکه اولین روز دومین دوره مدیریتش در وزارت راه وترابری را با افتتاح یک پروژه در استان تهران آن هم در روز تعطیل که شاید آنقدر در درجه اهمیت نبود که خبری شود را آغاز کرد تا نشان دهد روند وزارت راه وترابری دولت دهم تفاوتی با وزارت راه وترابری دولت نهم ندارد.

حمید بهبهانی در مراسم افتتاح پروژه احداث تقاطع غیرهم‌سطح بزرگراه‌ دو گاز با بزرگراه فتح و راه‌آهن تهران - تبریز که استاندار تهران و امام جمعه و فرماندار شهرستان شهریار هم حضور داشتند اعلام کرد: خدا را شاکرم که اولین روز کاری‌ام را در وزارت راه در روز جمعه که متعلق به آقا امام زمان (عج) است آغاز می‌کنم و سعادتی است که در آستانه ولادت کریمه اهل‌بیت امام حسن‌مجتبی قرار داریم که همزمان با آن این پروژه افتتاح می‌شود.
وی افزود: همانطور که می‌دانید هفته پر کار و پرتنشی را پشت سر گذاشته‌ایم و تنش‌ها بسیار زیاد بود البته این امر موجب سربلندی نظام است که وزرا و نمایندگان مجلس در یک مجمع با هم صحبت می‌کنند و اشکالات گفته می‌شود و وزرا نیز اشکالات را با جان و دل می‌پذیرند و از رهنمودها در جهت رفع اشکالات کارشان در جهت مسیر مستقیم استفاده می‌کنند.  بهبهانی با تأکید براینکه به عنوان اولین وزیری هستم که پس از رأی اعتماد از تک تک نمایندگان مجلس، هیأت رئیسه، رئیس‌جمهور و مردم ایران تشکر می‌کنم، گفت: یکی از اولویت‌های برنامه‌های من راه‌آهن بود که این دغدغه رهبری نیز بوده است. باید هر چه سریعتر با توسعه راه‌آهن، شهرهای کشور به یکدیگر متصل شوند تا از نظر انرژی و تلفات جاده‌ای صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشیم.

وزیر راه افزود: امیدوارم طی چهار سال آینده بتوانم این دغدغه را تا حد زیادی برطرف کرده و وزرای‌ آینده نیز طی 16 سال ایران را به کشور اول منطقه در بحث راه‌آهن تبدیل کنند.
وی جذب سرمایه داخلی و خارجی را برای حمل‌ونقل ریلی یکی از وظایف خود و چهار وزیر دیگری خواند که طی 16 سال آینده در وزارت راه و ترابری وزارت می‌کنند.
وی افزود: اجرای عدالت‌محوری یکی از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است که توانستم در سال گذشته موضوع معاونت راه روستایی را که به آن توجهی نشده بود، ایجاد کنم.
بهبهانی افزود: در حال حاضر 80 هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور وجود دارد و در ازای آن 130 هزار کیلومتر راه روستایی داشتیم که به علت نداشتن متولی، برنامه‌ریزی جامعی برای آن انجام نمی‌شد. اما طبق برنامه‌ریزی‌ها ظرف شش سال تمام راه‌های روستایی از نعمت آسفالت برخوردار می‌شوند.

بهبهانی با ابراز خرسندی از برخورداری شهرهای استان‌ تهران از راه‌های مناسب، تصریح کرد: یکی از بحث‌های مطرح برای استان تهران آزادراه تهران - شمال است که برخی به راکد بودن آن اشاره می‌کردند اما ساعتی پیش که از این مسیر می‌گذشتم پیمانکار مشغول نصب تیر پل‌های این آزادراه بود و عزیزی که همراهم بود گفت الان که این پروژه در حال اجراست عجیب است که برخی می‌گویند راکد است و کار نمی‌کند.

به چینی‌ها گفتم تونل‌ها را حفر کنید و پل‌ها را بزنید
وزیر راه وترابری گفت: این پل که از روی بزرگراه همت عبور می‌کند یکی از قسمت‌های مهم و عظیم آزادراه تهران - شمال است که هیچ ارتباطی به وزارت راه ندارد و تماماً توسط سازنده چینی انجام می‌شود.
وی افزود: همانطور که می‌دانید به دلیل فشارهای بین‌المللی، جابه جایی پول به ایران سخت است اما چینی‌ها هنوز پول نرسیده مشغول به کار شده‌اند.
بهبهانی با بیان این‌که من به چینی‌ها اعلام کردم دو کار را برای آزادراه تهران - شمال انجام دهید، گفت: به چینی‌ها گفتم تونل‌ها را حفر کنید و پل‌ها را بزنید. چون ما در ساخت جاده مشکلی نداریم چراکه اگر روزی قهر کنند و از ایران بروند با داشتن پل و تونل بقیه راه را خودمان می‌سازیم.

بهبهانی ادامه داد: پس اگر می‌بینید در این مسیر راهی نمی‌سازند به پل‌ها توجه کنید. این پروژه به شکل خفته کار می‌کند و نخوابیده است چراکه داخل تونل مشخص نیست که متوجه شوید پروژه در حال اجراست.
وزیر راه وترابری تصریح کرد: در ابتدای وزارتم تونل تالون 300 و 800 متر حفر شده بود که این تونل تا هم‌اکنون 1000 و 1500 متر حفر شده است که این نشان‌دهنده این است که پروژه آزادراه تهران - شمال نخوابیده و در حال انجام است.  گفتنی است احمد صدیقی مدیرکل راه وترابری استان تهران در این مراسم اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را 16 میلیارد تومان خواند که به صورت یک سوم، یک‌سوم توسط معاونت ساخت و توسعه راه‌ها، راهداری کشور و استانداری تأمین شده است.  وی افزود: استانداری تهران برای این پروژه پنج میلیارد تومان، راهداری 6 میلیارد تومان و ساخت و توسعه پنج میلیارد تومان بودجه تخصیص دادند. همچنین این پروژه صورتجلسه سه وزیر راه، کشور و مسکن را برای چهار خطه شدن در سه سال گذشته داشت که در سفر اول رئیس‌جمهور به استان تهران این پروژه به اداره کل استان تهران واگذار و اجرای آن آغاز شد.

کد خبر 16325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۶/۱۶
    0 0
    خوب است