بخش «تعاون» با بوم فرهنگی و سابقه تاریخی یزد متناسب است

استاندار یزد تعاون را یکی از بخش های متناسب با بوم فرهنگی و سابقه تاریخی یزد خواند و گفت: باید از ظرفیت های بسیار خوب قانونی موجود در بخش تعاون برای افزایش سهم این بخش در اقتصاد استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، تعاون را یکی از بخش های متناسب با بوم فرهنگی و سابقه تاریخی یزد دانست و گفت: تعاونی ها بهترین بستر در امر تحقق مردمی سازی اقتصاد و ایجاد عدالت اجتماعی هستند لذا باید ضمن شناسایی و برطرف سازی مسائل پیش روی تعاونی ها، اهمیت این حوزه بیش از پیش تبیین شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: براساس قانون توسعه‌ و برنامه کشور، سهم تعاونی ها در اقتصاد باید از 5 درصد به 25 درصد برسد این در حالی است که در حال حاضر تنها سهم 7 درصدی در اقتصاد داشته و تا تحقق هدفگذاری انجام شده برای آن فاصله زیادی وجود دارد.

وی در ادامه به ضرورت استفاده از ظرفیت های بسیار خوب قانونی موجود برای بخش تعاون پرداخت و اظهارداشت: شرکت های توسعه و عمران و شرکت های تعاونی فراگیر یکی از این ظرفیت هایی هستند که یکی از مزایای آن سهامداری مردم شهرستان ها با عضویت در آن ها و واگذاری پروژه های بزرگ طبق قانون و با ترک تشریفات است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از تکیه صرف به بانک ها جهت تامین مالی، بر احصاء مدل های نوین تامین مالی شرکت ها تاکید کرد.

استاندار یزد تصریح کرد: با تجمیع سرمایه های خرد و ساماندهی آن در قالب شرکت های توسعه و عمران و شرکت های تعاونی فراگیر می توان شرکت های مادر تخصصی مختلف را در حوزه حمل و نقل، صنعت، ساختمان و ... تشکیل داد که این موضوع موجب به افزایش سرعت رشد اقتصادی استان در بخش تعاون خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =