خطیب جمعه ساری: جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ انقلابی و دین‌خواه هستند /  اجناس، گران هستند / در حوزه نان ضعف مدیریت داریم / مردم به اغتشاشگران میدان ندهند

ایسنا نوشت:  آیت الله لائینی با بیان این که جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ انقلابی هستند، گفت: ملت ایران پای نظام و انقلاب ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ انقلابی هستند، گفت: ملت ایران پای نظام و انقلاب ایستاده است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با سفارش بر رعایت تقوای الهی، سالروز خجسته میلاد حضرت امام حسن عسگری (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی را تبریک گفت و سالروز شهادت محمدحسین فهمیده نوجوان دانش آموز را گرامی داشت.

وی با اظهار اینکه این شهید والامقام الگو قرار داده شده است، افزود: شهادت استشهادی شهید فهمیده الگوی شهدای مقاومت درلبنان و دیگر مناطق شده است و درس این شهید دفاع مقدس را به پیروزی رساند و الگوی مقاومت شده است.

وی با بیان اینکه نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ از نظر دین و ارزش نه تنها افت و افولی نسبت به دهه‌های قبلی ندارند، بلگه دین خواهی بین آن بیشتر است، گفت: بحث گسست نسلی مطرح نیست و بلکه مسئله اصلی بین دو جریان فکری است.

آیت الله محمدی لائینی گفت: دهه‌های ۸۰ و نودی امروز انقلابی هستند و به دنیا اعلام می‌کنیم دهه‌های مختلف ملت ایران پای علم انقلاب ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار توجه ویژه برای رفع مشکلات فراروی مردم و جلوگیری از گرانی نرخ اجناس شد و گفت: در حوزه نان ضعف مدیریت مشاهده می‌شود و باید نان دولتی فراوان باشد و نانوایی‌های آزادپخت زیاد میدان داده نشود.

وی تدوام خدمت رسانی از سوی رئیس جمهور به مردم به رغم مشکلات وحوادث اخیر در کشور اظهار داشت: در تابستان گذشته با تلاش‌های صورت گرفته قطعی آب و برق نداشتیم و این نشان از مدیریت مسائل است.

آیت الله لائینی با بیان اینکه مدیران و مسئولان نظارت آنها بر بازار جدی و ویژه باشد، گفت: سلامت و امنیت مسئله بسیار مهمی است و خوشبختانه بیمه سلامت خدمات شایسته ای را انجام داده است.

وی مهمترین پدافند غیرعامل را حضور و هوشیاری مردم ذکر کرد و گفت: اگر مردم هوشیار و حاضر در صحنه باشند، بهترین عامل تأمین امنیت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه دشمنان از صنایع موشکی، پهبادهای ما می‌ترسند، یاد و خاطره سردار حسن طهرانی مقدم را گرامیداشت و با اظهار تأسف از بروز حادثه تروریستی در استان فارس اظهار داشت: همه مردم ایران عزادار این مصیبت هستند.

وی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری درباره حادثه تروریستی شیراز گفت: جنایت شقاوت آمیز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) دل‌ها را اندوهگین کرد و طرفداران حقوق بشر که برای درگذشت یک زن دلسوزی‌های دروغین دارند در حادثه تروریستی شاهچراغ و برابر شهادت کودکان، مردان و زنان سکوت کردند.

امام جمعه ساری گفت: انتظار ما از دستگاه قضائی این است که عوامل اصلی اغتشاشات را مجازات کنند و همه مردم خواهان این مسئله هستند و مردم بدانند عوامل آشوب فریب خوردگان دستگاه‌های جاسوسی هستند.

آیت الله لائینی با تاکید بر داشتن وحدت و انسجام و ید واحده بودن، گفت: همه ملت باید ید واحده، متحد و منسجم باشند زیرا بزرگترین هدف دشمن ایجاد تفرقه و جنگ داخلی نظیر لبنان چنددهه قبل و سوریه چند سال قبل است و باید وحدت را حول محور ولایت حفظ و دشمنان را مأیوس کنیم.

وی با اظهار اینکه همه ما مسئول حفظ امنیت هستیم از مردم خواست تا به اغتشاشگران میدان ندهند و گفت: اکنون جنگ احزاب درپیش است و هدف همه شکستن پرچم جمهوری اسلامی و نظام مقدس است و همه وظیفه داریم به نیروهای حاضر در میدان کمک کنیم.

بیشتر بخوانید:

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =