نماینده یزد: یکی از فرزندانم بیکار است اما برای اشتغالش به هیچ نهادی توصیه نکردم

نماینده یزد با بیان اینکه هیچکدام از فرزندان من در نهادهای دولتی نیستند گفت: دو تا از فرزندانم فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که یکی از آنها بیکار است اما برای اشتغالش هیچ توصیه‌ای به نهادی نداشتم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدصالح جوکار در جمع نمایندگان تشکل های دانشجویی استان یزد اظهار کرد: هیچکدام از فرزندان من در نهادهای دولتی نیستند، دو تا از فرزندانم فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که یکی از آنها مشغول به کار آزاد و دیگری بیکار است و در طول این سالها هیچ توصیه‌ای به نهادی نداشتم که فرزندم را مشغول به کار کنند.

وی تصریح کرد: در این مدت اتفاقات ناگواری شاهد بودیم و هزینه‌هایی بر کشور وارد شد و عدهای در این جریانات فوت کردند و شهید شدند که اصلا برای جامعه ما قابل قبول نیست.

جوکار افزود: ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی یکی از برنامه‌هایی است که در دانشگاه‌ها باید دنبال میشد که متاسفانه محقق نشد وگرنه اعتقاد همگی بر این است آنچه که باید در جامعه اتفاق بیفتد در وهله اول منشأ اثر آن باید در دانشگاه باشد.

وی یادآور شد: اساتید دانشگاهی در دو دهه گذشته فقط به دنبال تولید مقاله علمی بوده‌اند، اساتید در دانشگاه به عنوان راهنمای عمل برای دانشجوی ما هستند و این دو نمی‌توانند جداگانه حرکت کنند.

نماینده یزد گفت: اساتید دانشگاه نباید تنها به تدریس و نمره دهی بپردازند، اینکه اساتید دانشگاه در کلاس درس حاضر و پس از تدریس از کلاس خارج شوند و در پایان هم با یک ارزیابی به دانشجو نمره بدهند، این کار برای یک استاد دانشگاه که می‌خواهد کشور را به نقطه تعالی برساند قابل قبول نیست بلکه باید روش تحلیل و تحقیق درست را برای دانشجویان مشخص کند تا مشکلات را بیابد و برای حل آن راه‌حل ارائه کند.

وی اضافه کرد: امروز استاد و دانشجو در دانشگاه‌ها در کنار هم نیستند و این فاصله سبب شکافی به وجود آورده که اصلا شایسته نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سبک زندگی و رفتار معمول را از جامعه طلب می‌کنیم، در ابتدا خودمان به عنوان یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی باید به عنوان الگو و پیشران در گفتار و عمل باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1692808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =