مجمع سلامت عامل مهم همدلی و هم اندیشی تمامی ارگانها برای ارتقای سلامت است

اولین مجمع سلامت شهرستان ارومیه با حضور فرماندار ارومیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیران دستگاه های متولی، نمایندگان سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه با شعار عدالت در سلامت با مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به اهمیت جایگاه سلامت در جامعه، مشارکت عمومی در ترویج سلامت را ضروری دانست و اظهار داشت: مجمع سلامت یک مطالبه گری، حمایت طلبی و عاملی برای همدلی در عرصه سلامت است که لازمه ی هم افزایی و سیاست گذاری و فرهنگ سازی برای آینده جامعه است.

فرماندار و رئیس مجمع سلامت شهرستان ارومیه، مسئولیت پذیری، مشارکت و پاسخگویی را امری ضروری در نیل به ارتقای سلامت با رویکرد سلامت همه جانبه در جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به همگانی بودن مقوله سلامت و سهیم بودن آحاد مردم در آن، از ظرفیت خیرین، مردم و تشکل های مردم نهاد در تمامی فعالیت های سلامت محور استفاده شود.

ولی زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی هم در این جلسه گفت: مجمع سلامت عامل مهم همدلی و هم اندیشی تمامی ارگانهای برای ارتقای سلامت است چراکه ۲۵ درصد سلامت توسط عرصه های بهداشت و درمان و ۷۵ درصد آن توسط سایر سازمانها و تشکلات انجام گرفته و پرداختن به این موضوع یک مقوله عمومی و همگانی است .

در این جلسه همچنین موانع و مشکلات موجود در مقوله سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستگاه های ذیربط به ارائه گزارش اقدامات انجام داده شده در این خصوص پرداختند.

در پایان این نشست، بیانیه مجمع سلامت قرائت و با اهدای لوح و تندیس از دستگاه های اجرایی ذیربط و خیرین حوزه سلامت، تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1695589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =