۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸

مهر نوشت:

رئیس کمیسیون عمران شورا از افزایش 23درصدی کرایه سرویس مدارس خبرداده است. از سوی دیگر مدیرعامل تاکسیرانی این افزایش را 10درصد و معاون شهردار تهران 15درصد اعلام کرده است. اما نماینده آموزش و پرورش رقم مورد را توافق 8.5 درصد عنوان می‌کند.

پس از تاخیری که شهرداری در ارسال لایحه سرویس مدارس به شورا داشت و بلاتکلیفی والدین در حالی که یک ماه تا آغاز سال تحصیلی جدید مانده بود این لایحه به شورا ارسال شد.

کمیسیون عمران شورا نیز در اولین فرصت نرخ های جدید کرایه سرویس مدارس را بررسی کرد. در همین رابطه حمزه شکیب درباره آخرین تغییرات کرایه سرویس مدارس گفت: افزایش 23 درصدی در کمیسیون به تایید رسید و برای تصویب نهایی نرخ های پیشنهادی باید در صحن شورا مطرح شود.

او با بیان اینکه 15 درصد این افزایش به دلیل هزینه‌های ناشی از طرح هدفمند شدن یارانه‌هاست و 8 تا 9 در صد نیز مربوط به تورم سالیانه است تاکید کرد: رقم پیشنهادی شهرداری بالاتر از نرخ پیشنهادی کمیسیون است اما این نرخ هنوز نهایی نیست و باید در جلسه شورا نیز مطرح شود.

اعلام دو نرخ از سوی یک مسئول

از سوی دیگر فضل‌الله اسلامی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص این نرخ احتمالی به مهر گفت: پیشنهاد شهرداری تفاوت زیادی با نرخ کمسیون عمران ندارد.

او با ابراز رضایت از نرخ تعیین شده در کمیسیون عمران گفت: شورا تلاش کرده مشکلات تاکسیرانها را در نظر بگیرد و به مصلحت و توان مالی اولیاء نیز توجه کند.

اما وی در اظهار نظر دیگری رقم تازه ای را اعلام و از پیشنهاد 10 درصدی نرخ سرویس مدارس خبر داد.

او در گفتگوی با یکی از خبرگزاریها عنوان کرد که امسال نرخ‌ها را نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داده‌ایم‌ و آن را برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کرده ایم.

این سخنان اسلامی با گفته‌های اولیه او تفاوت آشکاری دارد. این درحالی است که معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران پیشنهاد شهرداری را 15 درصد عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری جلساتی متعددی با آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان تاکسیراتی تهران داشتیم.

افزایش 15 درصدی از زبان معاون شهردار

وی با بیان اینکه تعرفه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید 15 درصد افزایش داشته تصریح کرد: تعرفه‌های پیشنهادی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای افزایش کرایه سرویس مدارس کاملا کارشناسی شده است و برای شورا نیز ارسال شده است.

اما با وجود آن که شکیب نرخ 23 درصدی را کمتر از پیشنهاد شهرداری عنوان کرده بود به نظرمی آید شهرداری قصد دارد از حاشیه‌های این افزایش ناگهانی خود را کنار بکشد و توپ را به زمین شورا بیاندازد. اتفاقی که در افزایش نرخ کرایه ها ی اتوبوس ها نیز رخ داد و برخی از اعضای شورا نسبت به آن اعتراض کردند. حتی سخنگوی شورای شهر نیز در آن زمان گفت: به نظر می رسد تمام کاسه و کوزه های افزایش قیمت ها بر سر شورا شکسته شد.

نماینده آموزش و پرورش: توافق ما 8.5 درصد بود

اما در اظهارنظری تازه‌تر نرخ دیگری برای سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید اعلام شد. احمدرضا ایمانی معاون انجمن اولیا و مربیان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در مورد آخرین توافقات خود با شورا و شهرداری به مهر گفت: قرار بود کرایه ها 8.5 درصد افزایش پیدا کند.

سال گذشته 10 درصد به قیمت کرایه های سرویس مدارس اضافه شد اما امسال با توجه به اجرایی شدن طرح هدفمند شدن یارانه ها پیش بینی می شد این افزایش بیش از این مقدار باشد اما نکته قابل توجه در این میان اعلام رقم های متفاوت از سوی مسئولان است بی آنکه بدانند این صدم ها می تواند چه نگرانیهایی را به دنبال داشته باشد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    مدتی است هر خبری که میخوانیم همش در مورد گرانی است و بس چرا فکر مردم را نمی کنند؟ مگر چقدر حقوق ها اضافه شده که یک کارمند یا بازنشسته باید همه چی را گران بخرد یا بپردازد ظاهرا مسئولین انگار یادشان رفته میزان اضافه حقوق ها به نسبت گرانی شدیدی که پیش آمده ناچیز است.