۶ نفر
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
چشم انداز بی نهایت از طبیعت بکر

جواب دادن به این سوال که برای سفر، طبیعت سرسبز شمال را ترجیح می‌دهید یا شهرهای ساحلی جنوب، کار بسیار سختی است.

هر نقطه از این کشور زیبا از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب زیبایی‌ها و چشم‌اندازهای بکر و منحصر به فردی دارد که هوش را از سر شما خواهند برد. کافی است تا تصمیم بگیرید و بار سفر ببندید و یکی از شهرهای ساحلی، جنگلی و یا کویری را انتخاب کنید.

اگر شما هم قصد دارید تا برای تعطیلات پیش رو به سفر بروید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا تصمیم‌گیری بهتری در رابطه با مقصد نهایی خود داشته باشید.

اگر ساکن تهران هستید و برای تعطیلات آخر هفته، هوس بازدید یکی از شهرهای شمالی ایران را کرده‌اید، کلاردشت زیبا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. آب و هوای خنک از یک طرف و طبیعت فوق‌العاده زیبای آن از طرفی دیگر یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. فاصله تهران تا کلاردشت بسیار نزدیک است، بنابراین شما می‌توانید به راحتی و تنها با چند ساعت رانندگی به این منطقه زیبا سفر کنید.

همانطور که از نام کلاردشت مشخص است، این منطقه یک دشت بسیار بزرگ و زیبا است که در منطقه کوهستانی البرز و در استان مازندران واقع شده است. اگرچه این شهر جزو شهرهای ساحلی استان مازندران به حساب نمی‌آید، اما تنها با ۴۰ دقیقه رانندگی می‌توانید خودتان را به ساحل زیبای دریای خزر برسانید. برای این منظور کافی است تا از مسیر جنگلی عباس‌آباد به سمت دریا حرکت کنید.

این شهر، آب و هوای خنک و دلچسبی در شب‌های تابستان دارد؛ بنابراین برای فرار از گرمای تابستان پایتخت، کلاردشت می‌تواند یک اقامت بسیار دلپذیر را به شما هدیه دهد. شما می‌توانید روزهای خود را در ساحل دریای خزر سپری کنید و شب‌ها از خنکای هوای این منطقه نهایت لذت را ببرید. در این منطقه دیگر خبری از شرجی بودن هوا نیست؛ بنابراین اکثر گردشگران ترجیح می‌دهند که در این شهر اقامت داشته باشند.

این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا، مکان‌های دیدنی جذاب و خارق‌العاده‌ای دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. از جمله جاذبه‌های گردشگری کلاردشت می‌توان به دهکده مازیچال، دریاچه ولشت، علم کوه، کاخ اجابت، سیاه بیشه و... اشاره کرد.

اگر علاقه‌ای به اجاره ویلا ندارید و می‌خواهید کمپینگ را تجربه کنید، روستای مازیچال می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما باشد. با رفتن به این روستای ییلاقی، در دریایی از ابرها غرق خواهید شد که مانند آن را جایی دیگر پیدا نخواهید کرد. خوابیدن در دل طبیعت این روستا، یک حس و حال شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

یکی از بخش‌های جذاب سفر به کلاردشت خرید سوغاتی‌های محلی این منطقه است. شما می‌توانید برای دوستان و آشنایان خود لواشک، آلوچه، کلوچه، ترشیجات و انواع مرباها را سوغاتی ببرید. همچنین می‌توانید با خرید صنایع دستی این منطقه، یادگاری از این سفر به همراه داشته باشید.

غرق در خاطرات در پارک ملت تهران

چشم انداز بی نهایت از طبیعت بکر

اگر می‌خواهید که یک روز خاطره‌انگیز و تکرارنشدنی برای اعضای خانواده خود رقم بزنید، پارک ملت تهران یک انتخاب عالی خواهد بود. پارک ملت در شمال تهران واقع شده است و دسترسی به آن، از طریق خودروی شخصی و اتوبوس‌های تندرو و تاکسی امکان‌پذیر است. هر گوشه ی این پارک تفریحی، جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد که می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم خود کنند.

پارک ملت تهران در شب نیز زیبایی خیره کننده‌ای دارد. آرامش و سکوت این پارک از یک طرف و صدای موسیقی و دیدن نورپردازی‌ها در شب از طرفی دیگر حس خوبی برای شما به ارمغان می‌آورند. اگر قصد سفر به تهران را دارید، می‌توانید با اجاره روزانه خانه در تهران و یا اجاره سوئیت در تهران چند روزی در پایتخت اقامت داشته باشید و از جاذبه‌های دیدنی این کلان‌شهر دیدن کنید.

قدم زدن در پیاده‌روهای باصفای این پارک و عبور از میان درختان سر به فلک کشیده انرژی شما را چندین برابر می‌کند. از جمله دیدنی‌های پارک ملت تهران می‌توان به سردیس مشاهیر معروف مانند سعدی، حافظ، فردوسی، شهریار، نیما و... اشاره کرد، که در قسمت ورودی این پارک خودنمایی می‌کنند. سازه تعاملی شهری، دریاچه مصنوعی، آب‌نماها، پردیس سینمایی، باغ وحش پارک ملت و... از دیگر جاذبه‌های دیدنی این پارک به شمار می‌روند.

تصویری کوچک از طبیعت شمال اینبار در مشهد

چشم انداز بی نهایت از طبیعت بکر

مشهد از شهرهای پرجمعیت ایران است که هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران در داخل و خارج از ایران برای بازدید به این شهر می‌آیند. این شهر تنها محدود به جاذبه های زیارتی نمی‌شود بلکه جاهای دیدنی و تفریحی بسیار زیادی دارد که حتما باید از آن ها بازدید کنید. یکی از جاهای دیدنی و مناطق کوهستانی مشهد طرقبه است.

اکثر گردشگران با دیدن طبیعت زیبای طرقبه و آب و هوای مطبوع آن شگفت‌زده می‌شوند. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از طرقبه را در برنامه سفر خود قرار دهید. این روستای ییلاقی با آب و هوای مطبوع و طبیعت زیبای خود، طرفداران بسیار زیادی دارد. این شهر کوچک و خوش آب و هوا در ۱۶ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است.

شما می‌توانید با اجاره سوئیت در مشهد چند روزی در این شهر اقامت داشته باشید و با خاطری آسوده به زیارت و سیاحت خود بپردازید. همچنین با کمی گشت و گذار در اطراف حرم می‌توانید سوئیت ارزان در مشهد با امکانات مناسب پیدا کنید تا سفری راحت و مقرون به صرفه را تجربه کنید.

امکانات تفریحی متنوع و طبیعت بکر در طرقبه، آن را به یک گزینه‌ی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی تبدیل کرده است. این شهر رستوران‌های بی‌نظیر و مشهوری دارد و برای صرف ناهار بسیار مناسب هستند. همچنین شما می‌توانید در پارک‌های اطراف طرقبه مانند پارک جنگلی وکیل‌آباد، پارک کمر مقبولا، پارک جنگلی بهمن و پارک پونه بساط پیک نیک خود را پهن کنید و چند ساعتی همراه با خانواده به استراحت بگذرانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1726059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =