۳ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴

شرکت بی.ای.ای سیستم، تعدادی آنتن پوشیدنی (BWA) تولید کرده که می‌تواند آنتن بافته شده در تار و پود لباس فرم را تشخیص دهد و پوششی 360 درجه در اختیار کاربرش قرار دهد.

ستاره سمائی: برای یک سرباز مدرن، ارتباطات مطمئن همان‌قدر مهم است که اسلحه و مهماتش! آنتن بی‌سیم‌های متداول نه‌تنها سنگین و توی چشم هستند، بلکه همیشه نمی‌تواند ارتباط مطمئن و ایمنی بین دو سرباز در موقعیت‌های مختلف برقرار کند.

در ضمن وقتی آنتن یک رادیوی قابل حمل کوتاه باشد، ممکن است بدن کاربر مانع از دریافت امواج توسط آنتن شود. به گزارش گیزمگ، برای پوشش رادیویی360 درجه مداوم و قابل اطمینان، شرکت BAE سیستم، تعدادی آنتن پوشیدنی (BWA) تولید کرده که شبیه سیستم آنتن‌های تجربی است که اخیرا توسط دانشگاه اوهایو طراحی شده؛ این سیستم می‌تواند آنتن بافته شده در تار و پود لباس فرم را تشخیص دهد. برای مشاهده اینفوگراف در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید

آنتن پوشیدنی BEA system

این ایده که توسط BAE محقق شده، نه تنها پوشش ارتباطی 360 درجه ایجاد می‌کند و باعث افزایش چالاکی یک سرباز می‌شود، بلکه می‌تواند صدا و اطلاعات ویدئویی که از دوربین کلاه‌خود دریافت کرده، همراه با اطلاعات موقعیتی GPS را از طریق همان آنتن انتقال دهد. BAE اعلام کرده که چنین آنتنی باعث می‌شود سربازان محیط اطراف هم‌گروه‌های خود را بلافاصله، از نگاه یکدیگر ببینند و به این ترتیب اطلاعات موقعیتی یک گروه ارتشی افزایش خواهد یافت.

این سیستم همچنین مجهز به صفحه لمسی یک گوشی هوشمند است که روی مچ دست بسته می‌شود. در نتیجه استفاده از حسگر‌ GPS گوشی‌های هوشمند، سربازها می توانند موقعیت هم‌گروه‌های خود را روی نقشه متحرک ببینند. همچنین افراد گروه می‌توانند اشیائی مثل خطرات بالقوه را برچسب‌گذاری کنند که این برچسب‌ها روی نمایشگر تلفن، به صورت پر‌رنگ شده نمایش داده خواهد شد.

جان پینتو، رهبر گروه آنتن‌ها و الکترومغناطیس‌ها در مرکز تکنولوژی‌های پیشرفته BAE سیستم، می‌گوید: «سربازان مرزی هنگام گشت‌زنی، لوازم زیاد و سنگینی حمل می‌کنند. محققان ثابت کرده‌اند که این آنتن‌های پوشیدنی باعث حذف حجم زیادی از این وزن خواهد شد و در آینده قابلیت‌های ارتباطات اضطراری را افزایش خواهد داد و منافع قابل ملاحظه‌ای در میدان جنگ در اختیار کاربر خواهد گذاشت.

BAE سیستم همچنین قصد دارد کاربردهای غیر نظامی این تکنولوژی را کشف کند. آن‌ها در حال حاضر به دنبال سایر پتانسیل‌های آنتن‌های پوشیدنی در لباس مخصوص آتش نشان‌ها برای عملیات امداد و نجات، لباس پلیس‌های گشت در عملیات‌های خیاباتی و سایر صنایع خطرناک مانند معدن، نفت و گاز هستند.

53276

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    1 0
    این سلاح ها همه کشکه...!!!
  • سامیار IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    مثل اینکه یه مطلب درباره اینوگراف باید براتون بفرستم آخه این اینوگراف هست !؟