طعنه استاد کنار گذاشته شده شهید بهشتی به وحشت زدگان از قدرت شبکه های اجتماعی!

فضای مجازی برای کسانی دردناک و ترسناک است. دردناک چون مجبورند هر روز هزاران محتوای خلاف نظر و میل خودشان را تحمل کنند.

فاضلی، جامعه شناس در توییت نوشت:

فضای مجازی برای کسانی دردناک و ترسناک است. دردناک چون مجبورند هر روز هزاران محتوای خلاف نظر و میل خودشان را تحمل کنند؛ ترسناک، چون تصویری هر چند ناقص از دنیای آزادی بیان و جایگاه اندیشه‌شان و خود را در آن می‌بینند. البته تمرین دشوار و گاه تلخ ما برای مدارای هر چند حداقلی هم هست.

‏فضای مجازی برای چه کسانی دردناک و ترسناک است؟

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1729378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    64 8
    حرف حق
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      14 42
      این آقا واقعا فکر کرده دنیای فضای مجازی دنیای آزادی بیانه؟ یعنی اینقدر از واقعیت پرته؟
    • US ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      4 13
      ایشون می تونن بفرمایند چرا دولت و سنای آمریکا به دنبال ممنوع کردن تیک تاک برای عموم مردم در آمریکاست (همین الان شما کارمند دولت آمریکا باشید نمی تونین تیک تاک تو گوشیتون نصب باشه)؟ آمریکا از چند تا فیلم کوتاه خابی می ترسه؟ نه .ترس از شبکه اجتماعی نیست ترس از نداشتن کنترله. این هم مختص دولت آمریکا و دولت ایران نیست. بعنوان مثال اوبر تو آلمان ممنوعه؟ چرا؟ چون دولت آلمان و شرکت اوبر در مورد شرایط همکاری و اشتراک دیتا به توافق نرسیدن. از منظر دولتداری کار دولت ایران قابل توجیح هستش چون نه کنترل شبکه های مجازی رو داره و نه اون شرکت ها حاضر به گفتگو با دولت ایران هستن. درسته مخالف نظام هستید ولی مسائل علمی رو لطفا لوث نکنید.
  • فاطمی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    15 77
    اقای ازادی بیان انتخابات امریکا و انتخاب بایدن و کات کردن ترامپ رو حتما یادت هست مزدور خارجی
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      12 1
      بن شدن ترامپ تو شبکه های اجتماعی به خاطر قوانین توییتر بود که با اومدن ایلان ماسک باز شد. ترامپ بعدش رفت شبکه اجتماعی خودش راه انداخت!
  • فریاد IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    13 77
    اتفاقا همین هست. که این فضا مجازی فضای و ابزاری است برای دروغ پراکنی معاندین و مخالفینی است که نابودی نظام اسلامی را سر می زنند. و در این فضا از کاه کوه می سازند کشته سازی می کنند و... فضای مجازی نباید رها شده باشد این را که شما بعنوان جامعه شناس قبول داری که:؟
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      79 7
      مشکل کشور ما اینه که در همه زمینه هااز کاه کوه میسازن مثلا گوشت 300هزار تومانی،دلار 45000تومانی،اجاره های سرسام اور،پدران شرمنده،......همه جوسازیه!!!!
    • . IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      53 2
      کشور رو امثال شما تندروها و اختلاسگران و رانت خواران به لبه پرتگاه کشاندید بسه دیگه اینهمه افراطی گری
  • ناشناس IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    34 3
    به 12:53مگر همین الان گوشت سیصد هزار تومانی ودلار 43000هزار تومانی وجود ندارد،د روغگویی هم حدی دارد!!!!!
    • مشهود IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      5 39
      الان بحث گوشت نیست وقتی حتی مرغ هم ارزان شد کسی در فضای مجازی چیزی طرح نکرد امروز بحث این است که فضای مجازی چهره سازی می کند ادبیات بزرگ نمایی از یک جریان خلاف واقع را در جامعه بخصوص جمعیت جوان و هیجانی را بعمل می اورد کشته سازی دروغ پردازی و بیان خلاف واقعیت را در جامعه انتشار می دهد و این باید مهار شود هیچ کشوری این اجازهخ را نباید بدهد که جوانان ان کشور بر اساس مححیط مجازی هر کار ی را بکنند و انتظار مردم از یک جامعه شناس ارائه راهکار برای حل موضوع است نه طرح موضوع ان هم بصورت نادرست
  • حمید IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    4 45
    فاضلی دشمن در لباس دوست هستی ا
  • جهان IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    7 35
    خطرناک تر از فضای مجازی ینی شبکه های اجتماعی آمریکایی در ایران بمب اتم هس
  • مجید IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 21
    نظریه پردازی خوبه، استاد پر حرارت یه کشور مثال بزن ، باید معتدل بود این کشور کلی خون جوانان پاش ریخته شده و خواستن از آرمان‌هاش دور بشه و البته کم کاری های فرهنگی بیشماری شده تا وضع به ابن جا رسیده
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 24
    نظر ایشون ناقص و ناپخته هست .چون فضای مجازی سوای مزایا ومحاسن فراوان،فرصت‌های زیادی برای سواستفاده کنندگان در همه زمینه ها را فراهم دارد .فلذا حتما مانند تمام موارد اجتماعی ، فضای مجازی هم نیازمند قانون ومدیریت هست .این ربطی به ترس داشتن یا نداشتن ندارد بلکه نشانه مسولیت پذیری جهت اداره ومدیریت امور برای جلوگیری از آسیب‌های حتمی این فضای بی در و پیکر هست.تمامی کشورها یا انجام می‌دهند و یا در حال انجام مدیریت این فضا هستند ویا باید باشند.محتملترین حالت برای فضای مجازی استفاده از قطعی های صاحبان قدرت‌های اینترنتی در جنگهای آینده وتسلط یابی از طریق اختلال در امورات کشورها خواهد بود.پس نیاز به کنترل ویا در اختیار داشتن فضای مجازی تدبیر برای آینده امنیت کشور هاست .
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      3 0
      معنای بی در و پیکر یعنی بدون حساب و قاعده ؛ در حالی که این حرف جنابعالی تناقض داره با انتقاد از اخراج شدن ترامپ از توییتر . چون ترامپ قوانین توییتر رو نقض کرده بود -------> نتیجه ------> توییتر بی در و پیکر نیست ؛ اگر نیست پس چرا فیلتر کردید ؟ جواب : چون با نظر افرادی که همیشه در اقلیت بودن ولی برای اکثریت تصمیم میگرن (بازم تناقض با جمهوریت یعنی روح قاون اساسی) در تضاد بوده . فضای مجازی نیاز به مدیریت داره و در حال حاضر در حال مدیریت شدنه اما چون در نحوه مدیریت سلیقه کشوری ممکنه جدا از سلیقه الباقی دنیا باشه در نتیجه اون کشور ممکنه اعتراض بکنه چرا در مدیریت فلان شبکه اجتماعی سلیقه من مورد نظر قرار نگرفته . شبکه های اجتماعی یکسری شبکه های مجازی می باشند که جهانی هستند . یعنی سلیقه اکثریت ارجح داره بر سلیقه اقلیت .
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 7
    من‌تعجب‌میکنم‌ازخبرآنلاین‌که‌چیزی.چزمنفی‌بافی‌بلدنیست‌‌
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      6 0
      اتفاقا خبرانلاین یه مدته عملکردش فوق العاده خوب شده و حرف دل مردم رو بلند و رسا میگه
  • محمدمبرا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 7
    ببخشید ، ممد جان از قول من بهش بگو ، به قول احمدی نژاد آبو بریز اونجا که میسوزه ، اونجای خودتم بریزی بد نیست.
    • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      لطفا در هر شرایطی ادب را رعایت کنید . مشکلات فضای مجازی پیچیده است و البته حتما باید استانداردهایی برای آن در نظر گرفته شود. متاسفانه سو استفاده های زیادی هم از این شبکه ها می شود و قشر جوان و نوجوان هم بسیار تاثیر پذیر هستند لذا خوب است کنترلی در مورد ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی بشود. اما یک طرف قضیه هم این است که واقعیاتی در کشور وجود دارد که مسئولین سعی در کتمان آن ها دارند و فضای مجازی دست آن ها را رو می کند و دیگر اینکه به اسم کنترل فضای مجازی چنان سرعت اینترنت را پایین آورده اند بعنوان مثال یک مقاله علمی اگر هم جزو موارد تحریم نباشد و بخواهیم دانلود کنیم کلافه می شویم . این سرعت پایین اینترنت در شان مردم ایران نیست.
  • ناشناس IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 1
    چه خونهایی ریخته شد تا شما اقای فاضلی در شرایط امن تونستی تحصیلات رو ادامه بدی واستاد بشی !! حالا نمک بخور نمکدان بشکن .از نردبان شهدا رفتی بالا مراقب حرف زدنت باش استاد گرامی !!!به جای ارامش دادن به مردم وجامعه به طبل تفرقه می کوبی درسهایت رو خوب یاد نگرفتی ها.
  • یک ایرانی IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    مشکل اینجاست که قبلا هر اتفاقی میفتاد ویا هر کاری انجام میدادن یا خبرش سانسور میشد وهمه مردم با اطلاع نمیشدند ویا دیر متوجه میشدند که دیگه کار از کار گذشته بود اما در زمان حال شبکه های اجتماعی در ان واحد اطلاعرسانی قوی و در ثانیه میشود و همه از اتفاقات در کسر دقیقه باخبر واین خطرناک شده برای اقایونی که دنبال فیلتر کردن هستند چون شک نکنید ریگی به کفش دارند والله اگه مشکلی نداشته باشند یا ریگی به کفش نگران چی هستند وچرا فیلتر میکنند حالا میمونه دشمن بابا مردم فهیم واگاه هستند و اگه دشمن بخواد روی افکار مردم تاثیر بزاره خوب میفهمند این کارهای شما همون ریگ به کفشهاست که مردم را عصبانی میکند وترس از رسوا شدن شماست که دنبال فیلتر هستید با خودتان روراست باشید مردم فهمیدن چه خبره
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    و فضای واقعی هم برای شما همینطور پس شما در فضای مجازیتون خوش باشید و پیروز و ما هم در فضای واقعی
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    این درست که در فضای مجازی هم واقعیت هست و هم غیرواقعیت اما چیزی که مهم است اینکه باید دولت شفاف و قابل تحقیق برای جامعه باشد و صد البته نقش خود را در حوادث ناگوار اجتماعی(تصمیمات بحران افرین در مسائل اقتصادی،اجتماعی) انکار نکند