۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳

فضاپیمای کاسینی در یکی از بی‌نظیرترین تصاویر ماموریت هفت ساله خود، ژانوس، پاندورا، انسلادوس، ره‌آ و میماس، پنج قمر سیاره زحل را در زمینه حلقه‌های زیبای این سیاره به تصویر کشیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی گروه تصویربرداری فضاپیمای کاسینی، در این تصویر، ژانوس ( Janus ) با 179 کیلومتر قطر دورترین قمر در چپ است، پاندورا (Pandora) با قطر 80 کیلومتر در مرکز تصویر بین حلقه‌های A و F حرکت می‌کند. انسلادوس 504 کیلومتری درخشان (Enceladus) با آن فواره‌های آب نمکش در بالاتر از مرکز تصویر دیده می‌شود. ره‌آ (Rea)، دومین قمر بزرگ منظومه زحل که 1528 کیلومتر قطر دارد، در گوشه راست تصویر نصف شده و میماس (Mimas) با 396 کیلومتر قطر، پشت ره‌آ دیده می‌شود.

در زمان عکس‌برداری این تصویر که 29 جولای 2011 / 7 مرداد 1390 گرفته شده، ره‌آ با 1.1 میلیون کیلومتر، نزدیک‌ترین قمر به کاسینی بود. حلقه‌های زحل پشت ره آ و میماس واقع شده بودند و انسلادوس با 1.8 میلیون کیلومتر، دورترین قمر نسبت به کاسینی بود. با این حساب، هر نقطه روی عکس قمر ره‌آ متناظر با دایره‌ای به قطر 7 کیلومتر و هر نقطه روی تصویر انسلادوس متناظر با قطر 11 کیلومتر است.

برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =