هفت اثرتاریخی استان چهارمحال وبختیاری درفهرست آثارملی ثبت شد

ایرنا نوشت :رییس گروه حفظ و احیاء اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هفت اثر تاریخی فرهنگی از این استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

واحد جولایی تاکید کرد: از این تعداد ۲ اثر در فهرست آثار ملی غیرمنقول، سه اثر در فهرست آثار منقول و ۲ اثر به‌عنوان آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی ثبت شده‌اند.

وی افزود: ۲ اثر قلعه ایزدی و بقایای بُرج‌وبارو و مجموعه عمارت متعلق به دوران قاجار با شماره ۳۳۹۲۱ تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ و خانه خدیوی مربوط به دوران قاجار به شماره ۳۳۸۹۲ تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱ هر ۲ در شهر بروجن در فهرست آثار ملی تاریخی فرهنگی غیرمنقول ثبت شده است.

جولایی به ثبت سه اثر دیگر تاریخی فرهنگی منقول چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ایران اشاره و تصریح کرد: این آثار شامل یک مُهر خَرمَن متعلق به دوران قاجار، یک عودسوز مربوط به دوران قاجار و یک گِل‌مُهر اداری تپه بردنکون فارسان از دوران ساسانی هستند.

وی همچنین یادآور شد: بقعه امام‌زاده شاه‌منظرخاتون هفشجان شهرستان شهرکرد متعلق به دوران اسلامی و سردر خانه کیوانی بروجن مربوط به دوران پهلوی نیز در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی ایران ثبت شدند.

جولایی اظهار داشت: تاکنون ۶۴۶ اثر غیرمنقول، ۲۷ اثر منقول و ۱۰ اثر واجد ارزش تاریخی از چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار تاریخی فرهنگی کشور ثبت شده‌اند.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1764363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =