۰ نفر
۱ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۱

موفقیت بی‌نظیر اپل در بازار تلفن همراه، رقیب دیرینه را که سالهاست با ارایه سیستم‌عامل در این بازار حضور دارد، به تحرک بیشتر وادار کرده و مایکروسافت را مجبور به عرضه گوشی‌های همراه هوشمند کرده است.

غول دنیای نرم‌افزار قصد دارد از سال آینده در قالب پروژه‌ای با عنوان صورتی، دو تلفن همراه هوشمند را وارد بازار کند. مایکروسافت این پروژه را با همکاری شرکت ژاپنی شارپ اجرا می‌کند و دو مدل تلفن همراه هوشمند را به نام‌های تارتل و پیور برای عرضه در اوایل سال 2010 / زمستان 1388 آماده می‌کند.

این دو مدل تلفن همراه مجهز به صفحه کلید 10 انگشتی هستند و به جای استفاده از سیستم‌عامل ویندوز موبایل، از یک نسخه تغییر یافته ویندوز CE بهره می‌گیرند. سیستم‌عامل ویندوز CEنسخه تکامل‌یافته سیستم‌عامل Danger OS است که برپایه لینوکس عمل می‌کند و قرار است توسط شرکت دنجر تولید شود. این شرکت را مایکروسافت به تازگی به قیمت 400 میلیون دلار خریداری کرده است.

از سوی دیگر، خبر می‌رسد که ارسال پیامک‌های رایگان روی آی‌فون، محصول رقیب دیرینه مایکروسافت امکان‌پذیر شده است. این برنامه جانبی ارسال پیامک رایگان در اپ‌استور، فروشگاه آنلاین اپل بارگذاری شده است.

این برنامه جانبی که اسکبی نام دارد، نوعی اسکایپ ویژه ارسال پیامک است و کاربرانی که این برنامه را رایگان از سایت فروشگاه اپل بارگذاری می‌کنند، می‌توانند تا 100 درصد در هزینه‌های ارسال پیامک خود صرفه‌جویی کنند. اسکبی همانند سرویس‌های تلفن از راه اینترنت اسکایپ عمل می‌کند و کاربران می‌توانند به جای استفاده از کانال‌های کلاسیک جی.اس.ام، پیام‌های خود را از طریق اینترنت ارسال کنند.

از آنجا که ترافیک کاربران آی‌فون در اتصال به اینترنت بسیار بالا است، بنابراین استفاده از این سرویس می‌تواند تاحد قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های آنها صرفه‌جویی کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =