ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

 در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* بی بی سی *
عفو بین الملل خواستار همکاری ایران با کمیته حقوق بشر سازمان ملل شد
یک سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر از دولت ایران خواسته است "به موارد نقض حقوق بشر" در این کشور اذعان کرده و در صدد جبران اقدامات گذشته خود برآید. عفو بین الملل در بیانیه ای در آستانه نشست کمیته حقوق بشر سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در ایران، گفته است: "اگر مقامات ایرانی وقوع نقض حقوق بشر در گذشته و حال را مورد قبول قرار ندهند، جلسه کمیته حقوق بشر سازمان ملل به یک فکاهی مبتذل تبدیل خواهد شد."
* دویچه وله *
بررسی پرونده ایران در کمیته حقوق بشر سازمان ملل
در روز دوم نشست کمیته حقوق بشر سازمان ملل ، مقام‌های جمهوری اسلامی باید به پرسش‌های 18 کار‌شناس مستقل درباره موارد نقض حقوق بشر در ایران پاسخ ‌دهند.
در آخرین روز از نشست جلسه کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد، که از دیروز و با موضوع کاستن از شمار اعدام‌ها و سایر احکام سنگین قضایی آغاز به کار کرده است، 18 کار‌شناس مستقل از کشورهای مختلف جهان در حوزه‌ی حقوق بشر پرسش‌های خود را با مقام‌های جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند. پرسش‌های کار‌شناسان این کمیته به موارد نقض میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی از سوی ایران مربوط می‌شود.
* صدای آمریکا *
منصور ارباب سیار یک حواس پرت است
منصور ارباب سیار، فردی که دولت آمریکا وی را به همدستی با مقام های دولت ایران در ارتباط با توطئه ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا متهم کرده است، دو دهه در شهر ساحلی کورپوس کریستی در جوار خلیج مکزیک در ایالت تگزاس آمریکا سکونت داشت و در سال های اخیر به حومه شهر آستین، مرکز همان ایالت، نقل مکان کرده بود.
تعداد کمی او را در شهر آستین می شناسند، اما در کورپوس کریستی، او دوستان نزدیک و همکاران قدیمی داشت. اما دوستان و همکارانش او را شخصی حواس پرت معرفی می کنند که توانایی انجام چنین توطئه ای را نداشت.
/29219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179092

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    بنظر من باید اشتباهات خود در مورد حقوق بشر را بپذیریم و به این ترتیب امکان بررسی نقض حقوق بشر در سایر کشورها را برای خود بدست آوریم.