۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰

شرکت پژو سیتروئن فرانسه در سال 2012، در حدود 4 هزار کارمند را اخراج خواهد کرد.

شرکت پژو سیتروئن فرانسه در سال 2012، 4 هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد. حذف 4 هزار شغل در شرکت پژو شامل بخش های مختلف اعم از تولید و بخش تحقیقاتی این شرکت بزرگ تولیدکنندۀ خودرو خواهد شد. فرانسه به شدت از طرح های ریاضت اقتصادی در چهارچوب اتحادیه اروپا آسیب دیده و تا پایان ماه اکتبر 6000 هزار شغل در این کشور حذف شده است. قرار است جزئیات این تصمیم بزرگ در نشست کمیتۀ مرکزی این شرکت مورد بررسی قرار گیرد. شرکت پژو در حدود 80 هزار پرسنل دارد. پیشتر نیز شرکت پژو اعلام کرده بود که قصد دارد به 800 قرارداد منعقده میان خود با برخی از شرکای خود پایان دهد.
این تصمیم واکنش بسیاری از کارکنان و کارمندان شرکت پژو را به همراه داشته است. به طوری که صدها تن از کارمندان شرکت پژو با تجمع در مقابل محل نشست برگزاری کمیتۀ مرکزی در پاریس به تصمیم اخیر روسای خود اعتراض کردند.
برخی از معترضین ضمن انتقاد از این تصمیم بر این اعتقادند که اگر شرکت قرار است سرمایه گذاری های خارجی خود را افزایش دهد، این تصمیم نباید منجر به حذف مشاغل و آسیب های داخلی شود. گفته می شود که شرکت پژو در چند ماهۀ اول سال 2011 در حدود 18 درصد سود داشته است.شرکت پژو در سطح جهانی نیز دارای شرکت های متعددی است که مهمترین مشتریان آن چین و برزیل هستند و در این دو کشور در حدود 200 هزار پرسنل دارد. طرح حذف 4 هزار شغل در شرکت پژو در چهارچوب طرح صرفه جویی 800 میلیون یورویی اتحادیه اروپاست که 400 میلیون یوروی آن برای تعدیل بازار نابسامان اروپاست. 26331

 

لیبراسیون/ 15 نوامبر 2011
ترجمه: زهرا خدایی

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عاشق ايران US ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    1 0
    بگين بيان ايران ايران خودرو استخدام داره.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    0 0
    حقشونه... از بس ماشین های آشغال تولید میکنن... فقط پراید111...!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    اگه اونا هم بلد بودن ماشین نو بدن دست مشتری که خودش بره تعمیرگاه درستش کنه ، موقع گارانتی هم مشتری رو می پیچوندن این مشکلات براشون پیش نمی اومد !