۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۹

العالم نوشت:

امه پادشاه سابق عربستان سعودی به رییس جمهوری سابق آمریکا قبل از جنگ سال 1967، حاکی از خیانت بزرگ آل سعود به مصر و سوریه، و حمایت سعودیها از اشغال اراضی این کشورها و فلسطین، و اقدامات تجزیه طلبانه در منطقه است.

"فیصل بن عبدالعزیز" در 27 دسامبر 1966 در نامه ای به "لیندون جانسون"، مصر را دشمن بزرگ عربستان و آمریکا خوانده و به آمریکا پیشنهاد کرده بود که از اسرائیل برای حمله ای غافلگیر کننده به مصر و ضربه زدن به مهمترین نقطه های حیاتی این کشور حمایت کند.

پادشاه سابق عربستان هدف از این حمله را مشغول کردن مصر به اسرائیل برای مدتی طولانی، و ناتوان کردن این کشور توصیف کرده و گفته بود: این اقدام موجب آن می شود که مصر دیگر بدنبال وحدت عربی نباشد.

فیصل بن عبدالعزیز هدف دوم را سوریه خوانده، و تاکید کرده بود: سوریه نباید از این حمله در امان بماند، باید بخشی از اراضی این کشور جدا شود، تا این کشور نتواند پس از سقوط مصر، جای خالی آن را پر کند.

پادشاه سابق عربستان همچنین با تاکید بر ضرورت سلطه بر کرانه باختری و غزه، هدف از آن را گرفتن هرگونه فرصت تحرک از فلسطینی ها، و مقابله با هرگونه اقدام کشورهای عربی برای آزادی فلسطین عنوان کرده بود.

فیصل بن عبدالعزیز با اذعان به حمایت تسلیحاتی و مالی از "ملا مصطفی بارزانی" در شمال عراق، هدف دیگر را تقویت بارزانی برای ایجاد یک کشور کردی، و مشغول کردن بغداد به آن در حال و آینده، مطرح کرده بود.

 

این سند در سال 1995 در صفحه های 489-491 کتابی تحت عنوان "دهه های شکست" به نوشته "حمدان حمدان" منتشر شد.

در جنگ سال 1967 که به جنگ 6 روزه معروف است، رژیم صهیونیستی با حمایت مالی و نظامی آمریکا و انگلیس، توانست علاوه بر کرانه باختری و غزه، بخشهایی از مصر، سوریه، و اردن را اشغال کند.51261


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    0 1
    عجب!!!!!
  • بدون نام GB ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    7 0
    خاک بر سر آل سعود.
  • عمار IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    7 1
    سلام عزیزان .شما می دانید وقتی وهابی ها به خودشان رحم نمی کنند چطور می خواهند به عربها رحم بکنند . خاک توی سر ال سعود که دم از اسلام میزنند ولی مشروب می خورند زنهای پنهانی که دارند وخیانت هم به اعراب به چه قیمتی به قیمت نشستن روی تاج وتخت ال سعود خلاصه اگر یک لبنان نبود وسوریه تمام این سرزمین را تا حلا گرفته بودند چند وقت دیگر هم که کویت را می گیرند وبحرین را با دادن یک زن از ال سعود به ال خلیفه که گرفتند ومانده قطر وچندکشور پیزوتی که اندازه کرج هستند وانهم ال سعود با کمک امریکا واسرائیل خواهند گرفت وسپس اعلام می کنند ما یک کشور متحد وچند ایالات زیر نظر عربستان هستیم . ولی ما که نمی ترسیم چون عربها از ایرانیها می ترسند . انشالله . که دوستان دعا کنید تا ال سعود نابود شود . ودیگر خیانتی از ان
  • سید IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    1 0
    این طایفه یعنی ال سعود با حمایت انگلیس روی کار اومدند و در قبالش قول دادند که از فرقه وهابیت که توسط کلنل لورنس جاسوس وبا کمک یک سنی خود باخته وبی اطلاع از سیاست انگلیس تونستند در جامعه اسلامی نفوذ کنند وهنوز که هنوز است دارند به این گمراهی دامن میزنند
  • ایرانی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    1 0
    چه انسان احمقی پیدا بشه که ال سعود را جزو مسلمانان دلسوخته وراستین وپیرو سنت واهل بیت پیامبر بدونه اونا کسانی بودند که هزاران حاجی را اونم در مسجدالحرام در ماه حرام فقط به جرم شعار علیه امریکا واسراییل به شهادت رساندند حال خودتون قضاوت کنید ایا اینها به راستی خادمین حرمین شریفین میباشند