پس از دعوت از ۲ نماینده افراطی‌ راست‌گرا؛برلیناله مجبور به توضیح شد/ با افراطی‌ها کاری نداریم

برلیناله پس از دعوت از سیاستمداران راست افراطی به جشنواره ۲۰۲۴ اعلام کرد نظراتش را تغییر نداده و همچنان در برابر افراط‌گرایی راست ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۲۴ با انتشار بیانیه‌ای درباره دعوت ۲ عضو منتخب حزب راست افراطی آلترناتیو به مراسم افتتاحیه هفتاد و چهارمین جشنواره برلین توضیح داد.

این جشنواره تایید کرد که کریستین برینکر و رونالد گلس از اعضای AfD به مراسم افتتاحیه در ۱۵ فوریه دعوت شده‌اند، اما برلیناله همچنان از ارزش‌های اساسی دموکراتیک و علیه افراط‌گرایی دست راستی دفاع می‌کند.

برلیناله می‌گوید: هم کمیسیون فرهنگ و رسانه دولت فدرال و هم سنای برلین سهمیه‌هایی را برای برلیناله دریافت می‌کنند تا اعضای منتخب همه احزاب بتوانند در جشنواره شرکت کنند و به این ترتیب ۲ نماینده AfD هم به برلیناله دعوت شدند.

برلیناله تاکید کرده همواره تفکر راست افراطی یا پوپولیستی جناح راست را رد می‌کند و افزوده است: نگران هستیم که ببینیم یهودی‌ستیزی، خشم ضد مسلمانان، سخنان نفرت‌انگیز و سایر نگرش‌های ضد دموکراتیک در آلمان در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در ادامه این بیانیه عنوان شده است: افرادی-از جمله نمایندگان منتخب-که برخلاف ارزش‌های بنیادی ما عمل می‌کنند، در برلیناله مورد استقبال قرار نخواهند گرفت. ما این موضوع را در نامه‌ای خصوصی به نمایندگان AfD و همچنین در مناسبت‌های دیگر به وضوح و قاطعانه بیان خواهیم کرد.

هفتاد و چهارمین دوره برلیناله از ۱۵ تا ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ (۲۶ بهمن تا ۵ اسفند) برگزار می‌شود و لوپیتا نیونگو ریاست هیات داوران اصلی را بر عهده دارد. بردی کوربت بازیگر و کارگردان آمریکایی، آن هویی فیلمساز هنگ کنگی، کریستین پتزولد فیلمساز سرشناس آلمانی، آلبرت سرت کارگردان اسپانیایی، جازمین ترینکا بازیگر ایتالیایی و اوکسانا زابوژکو شاعر و نویسنده اوکراینی اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی امسال را تشکیل می‌دهند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =