رییس اتاق بازرگانی تهران در نهمین نشست هیأت نمایندگان این اتاق گفت: الان زمان آن است که دولت دریچه های تنفسی را باز کند و اگر دشمن دری را به روی اقتصاد ایران می بندد دیگر نباید دولت دریچه های تنفسی را قفل کند.

آل اسحاق با بیان اینکه ظرفیت های تعاملی و در عین حال کارشناسی خبره در اتاق‌های بازرگانی کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: کمیسیون‌های اتاق تهران چنان فعال و مستمر امور اقتصادی را پیگیری می کنند و پیشنهاد و راهکار ارائه می دهند که دولت می تواند از این ظرفیت به طور شایسته در راه منافع ملی استفاده کند.
رییس اتاق تهران ادامه داد: یکی از نقاط چالشی اقتصاد کشور امروز به نرخ ارز و پیامدهای اخیر آن برمی گردد. بنابراین ما در در اتاق بازرگانی این آمادگی را داریم که با دولت بر سر میز مذاکره نشسته و برای حل این معضل به راهکارهایی دست پیدا کنیم.آل اسحاق در ادامه با بیان اینکه "بروکراسی حاکم بر اقتصاد سنگینی می کند"، به تبصره 28 قانون برنامه بودجه اشاره کرد و گفت: در حالی که این تبصره در بودجه آمده است و لازم الاجرا است نباید شرایطی فراهم شود که بخش هایی از دولت مانع اجرای آن شوند.
او تأکید کرد: در شرایط غیر عادی دیگر لازم نیست فرآیندهای اداری و تصمیم گیری سفت و سخت شود و برعکس باید شرایط را آسان کرد.آل اسحاق بار دیگر تأکید کرد که بخش خصوصی ایران در برابر تحریم به خوبی می ایستد و درعین حال گفت: در کشوی میز من راه های مقابله با تحریم ها فراوان است اما دولتمردان نیز باید در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها برای حل این معضل کمک کنند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    8 1
    چه سیاستی که ما برای ورود موقت کارتن خالی باید یکماه معطل شویم؟؟؟؟؟؟کجای دنیا این قوانین وضع میشود؟!؟!
  • بدون نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    2 2
    اینکه شما راه کار های مقابله با تحریم را دارید یعنی شما آدم سالم و درستی هستید. ولی اگر همین مدیران بخش خصوصی درست و سالم عمل کنند و زیاد به فکر پورسانت گرفتن های خیلی راحت نباشند ، اگر به فکر سوء استفاده از بازار داخلی نباشند و فکر نکنند هر کالایی را با هر قیمتی می توانند به مردم بفروشند و آخرش هم همه را بندازند گردن تحریم و .... هیچ مشکلی برای بخش خصوصی بطور طبیعی نباید باشد یعنی بخش خصوصی اگر سالم و درست کار کند ذات و ماهیت بخش خصوصی می تواند این مشکلات سنگین تر را با کمترین هزینه حل کند.