سفره هفت سین هم اجاره‌ای شد؛ رقم نجومی اجاره سفره برای شب عید

با نزدیک شدن به شب عید شاهد اتفاقات عجیبی در بازار هستیم. سفره هفت‌سین از جمله مواردی است که بودن آن در هر خانه و شرکتی برای سال تحویل واجب است و نکته جالب اینجاست که به‌دلیل افزایش هزینه تزئینات سفره هفت‌سین بسیاری سراغ اجاره می‌روند.

به گزارش خبرآنلاین؛ سفره هفت سین با قیمت‌های عجیب و غریبی در بازار برای اجاره گذاشته شده است و به عنوان مثال هزینه اجاره سفره هفت سین برای یک روز در یک آگهی حدود ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

فرارو در گزارشی نوشت:گویا گرانی‌ها به اصلی‌ترین سنت ایرانی‌ها یعنی چیدن سفره هفت سین هم نفوذ کرده است.

اجاره سفره هفت‌سین؛ روزی ۸۰۰ هزار تومان!

همه چیز درباره سفره هفت سین

سفره هفت سین یکی از سنت‌های مهم و پرطرفدار در ایران است و به مناسبت جشن نوروز یا سال نو ایرانی برپا می‌شود. این سنت به دوران باستان باز می‌گردد و هر یک از عناصر موجود در سفره هفت سین نماینده‌ای از معانی و ارزش‌های مختلف می‌باشند. در زیر به برخی اطلاعات بیشتر درباره سفره هفت سین اشاره می‌کنیم:

معنی هر یک از سین‌ها: هر یک از هفت سین در سفره هفت سین نماینده‌ای از مفاهیم مهمی هستند. مثلاً سبزه نماینده زندگی و تازگی، سنبل نماینده آزادی و استقلال، سیر نماینده قوت و انرژی و…

منشأ: اصل این سنت به دوران باستان باز می‌گردد و در آغاز به سه سین شروع شده و پس از مدتی به هفت سین افزوده شده است.

زمان برپا کردن: سفره هفت سین به مناسبت جشن نوروز یا اولین روز از فصل بهار وارد خانه می‌شود و تا ۱۳ روز پس از نوروز در خانه باقی می‌ماند.

غذاها و موادی که در سفره قرار می‌گیرند: عناصر مختلفی در سفره هفت سین قرار می‌گیرند که شامل سبزه، سنجد، سماق، سیر، سمنو، سیب، سنبل، سماق، سعادتمندی (عقل) و…

معنای روحانی: به عقیده برخی از افراد، این سنت نه تنها به جشن نوروز مرتبط است بلکه دارای معنای روحانی و معنوی نیز می‌باشد. این سفره نمادی از زیبایی، ثروت و خوشبختی است.

سفره هفت سین یکی از زیباترین و پرمعنایترین سنت‌های ایرانی است و افراد با شادی و خوشحالی این سنت را در خانه‌های خود اجرا می‌کنند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =