ممنوعیت انتقال بنزین با تانکر از پتروشیمی تبریز/ برای حل مشکل نان ۳۰۰ نانوایی دوشیفته شدند

فرماندار تبریز از ممنوعیت انتقال بنزین با تانکر از پتروشیمی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، یونس فاتح با اشاره به واژگونی تانکر سوخت در اتوبان شهیدکسایی تبریز که در سال گذشته منجر به کشته شدن سه نفر شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای تامین، پتروشیمی ملزم شد تا سوخت را از طریق لوله انتقال بدهد.

فاتح ادامه داد: فرمانداری را با اعتراضات و تجمع‌های کارگری برعهده گرفتیم اما طی بیش از ۶ ماه گذشته، تجمع اعتراضی آنچنانی در شهرستان تشکیل نیافته است.

وی گفت: در حوزه رصد و پایش گندم و آرد، ۵۹ جلسه با ۱۳۹۷ مصوبه داشتیم. بر اساس آمارها، تخلفات در این حوزه از ۱۳۰۰ مورد در مردادماه سال گذشته به ۱۳۰ مورد در بهمن ماه ( ۷۸ درصد) کاهش یافت. طبق اعلام نهادهای نظارتی نیز میزان صرف زمان برای خرید نان از ۵۱ دقیقه به ۱۱ دقیقه کاهش یافته است.

فرماندار تبریز، دوشیفته کردن نزدیک به ۳۰۰ نانوایی در کوتاه مدت، توسعه و ایجاد مجتمع‌های نانوایی در میان مدت و بحث دادن یارانه نان به صورت مستقیم به مردم از طریق پیگیری نمایندگان مجلس را سه برنامه مهم فرمانداری عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه بازارکار، افزود: در این کارگروه اعتبار بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان تصویب شده و ۹۸ درصد آن جذب شده و ۱۱۲ درصد تامین اشتغال انجام شده است.

یونس فاتح اظهار کرد: برگزاری انتخابات و برقراری امنیت دو وظیفه فرمانداری بر اساس قانون اساسی بوده ولی در عمل، فعالیت‌های فرمانداری تبریز فراتر از این دو وظیفه و خارج از چارچوب‌ مباحث سیاسی حاکم است.

فاتح با بیان این‌که سعی شده تا تنش‌های حوزه کارگری و ... در بخش اجتماعی حل شده و به بخش انتظامی و سپس امنیتی نرود، تاکید کرد: هزینه مدیریت در بخش اجتماعی پایین تر است و تنش‌های موجود نیز حداکثر در مرحله انتظامی حل شده است.

وی با اشاره به مصوبات تامین اعتبار جهت حل مشکلات زیرساختی بخش‌های مختلف شهرستان، گفت: یکی از مشکلات تبریز، کمبود فضاهای آموزشی است و کم توجهی‌ها در سال‌های اخیر باعث شده تا گاهی به دلیل کمبود فضای آموزشی دانش آموزی مجبور به ترک تحصیل شود که با ورود خیران عزیز مدرسه ساز این مشکل برای سال آینده رفع خواهد شد.

فرماندار تبریز با بیان این‌که علی رغم توسعه شهر اما به وضعیت تامین آب شرب این جمعیت و به خصوص فضای سبز آن توجهی نشده است، گفت: یکی از معضلات شهر تبریز نیز بحث ترافیک است و در این حوزه نیز علی رغم افزایش چند برابری تعداد خودروی سطح شهر اما معابر شهر فقط دو برابر شده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1892258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =