جین آستین در این رمان خود تقابل عقل و احساس در کامیابی‌ها و ناکامی‌های دو خواهر با ویژگی​های متفاوت را به تصویر می​کشد و دو فرجام متفاوت را برای آن‌ها رقم می‌زند.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ هفتم رمان «عقل و احساس» جین آستین با ترجمه رضا رضایی از سوی نشر نی منتشر شد. «عقل و احساس» ، اولین رمان جین آستین است و درست مثل بقیهٔ رمان‌ها او، بیش از هر چیزی، درونیات انسان‌ها را توصیف می‌کند. آستین، این جزئیات را کم کم و غیرمستقیم، از لابه‌لای رفتارها و گفتارهای آدم‌ها داستان بیرون می‌کشد و پیش روی خواننده می‌گذارد؛ طوری که انگار خودش آفریننده این آدم‌ها و احساسات و اندیشه‌هایشان نبوده بلکه فقط آن‌ها را کشف کرده‌است.

 

 

 

ناشر درباره این رمان اینگونه توضیح داده است: «سرگذشتِ خواندنی دو خواهر، یکی احساساتی و بی‌محابا و دیگری عاقل و خویشتن‌دار. تقابل عقل و احساس در کامیابی‌ها و ناکامی‌های این دو خواهر، دو فرجام متفاوت را برای آن‌ها رقم می‌زند. عشق و سودا همواره از دو مجرای عقل و احساس عبور می‌کند و دو نتیجهٔ متفاوت نیز به بار می‌آید...»

 

در بخشی از این رمان می خوانیم:

…الینور به شدت ویلوبی را سرزنش کرد و نگذاشت او به این صحبت ادامه بدهد.
ویلوبی گفت: «بسیار خب. باز هم خداحافظ. حالا باید بروم و مدام از چیزی بترسم.»
«منظورتان چیست؟»
«ازدواج خواهرتان.»
«خیلی اشتباه می‌کنید. هر اتفاقی که بیفتد، بیش‌تر از این از دستش نخواهید داد.»
«ولی یک نفر دیگر به دستش خواهد آورد. اگر آن یک نفر همان کسی باشد که من اصلا تحملش را ندارم،…ولی دیگر این‌جا نمی‌ایستم تا خدای نکرده از همین حسن‌نظر و محبت‌تان هم محروم بشوم. چون ممکن است بگویم که من نمی‌توانم چیزی را ببخشم که بیش از هر چیزی قلبم را جریحه‌دار می‌کند. خداحافظ،…خدانگه‌دارتان!»
این کلمات را گفت و به سرعت از اتاق بیرون دوید.

 

بنابراین گزارش، رمان‌های جین آستین از پرخواننده‌ترین آثار در ادبیات جهان محسوب می‌شوند. در ایران بیش از 20 کتاب مستقل از آثار این نویسنده وجود دارد و تقریبا تمامی آثار او به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. همچنین از رمانی چون «غرور تعصب» به تنهایی پنج ترجمه متفاوت وجود دارد.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.


6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =