توانایی نویسنده ای که بعد از خلق این شاهکار جوایز ریزو درشتی را به خود اختصاص داده برای دوستداران فرهنگ شرقی تحسین برانگیز است چون به شیوایی هرچه تمام تر و بسیار سریع الانتقال پیام خود را به خواننده رسانده است.

به گزارش خبرآنلاین، امیرحاج رضایی، به عنوان یکی از علاقمندان داستانهای کوتاه، اثر تحسین شده جامپا لاهیری معروف را به علاقمندان مطالعه توصیه می کند. وی معتقد است: «شما در «مترجم دردها» با فضا و در واقع مکنونات حسی و قلبی برنده جایزه پولیتزر آشنا می شوید و حتی شاید به نوعی همذات پنداری با شخصیتهای داستان هم برسید.»


این کارشناس فوتبال در یادداشتی که در شماره جدید هفته نامه آسمان منتشر کرده، ادامه داده است: «توانایی نویسنده ای که بعد از خلق این شاهکار جوایز ریزو درشتی را به خود اختصاص داده برای دوستداران فرهنگ شرقی تحسین برانگیز است چون در این کتاب به شیوایی هرچه تمام تر و بسیار سریع الانتقال پیام خود را به خواننده رسانده است. دستمایه بیشتر داستان های این مجموعه مشکلات هندی های مقیم آمریکا اختصاص دارد.»
 

این در حالی است که حاج رضایی، کارشناس فوتبال و عضو سابق کادر فنی تیم ملی ایران، قصد دارد تجربیاتش را در عالم ورزش کتاب کند و در آن به موضوعات مورد علاقه‌اش از جمله ادبیات، تاریخ و جامعه‌شناسی نیز بپردازد.

 

مجموعه داستان «مترجم دردها» با اینکه اولین کتاب جامپا لاهیری است؛ اما در مدتی کوتاه پس از انتشار برنده‌ جایزه‌ بهترین کتاب اول نیویورکر، جایزه پن_همینگوی، جایزه‌ کتاب برگزیده‌ پابلیشرز ویکلی، جایزه‌ ادیسن مت کاف از آکادمی هنر و ادبیات آمریکا، جایزه‌ کتاب برگزیده‌ نیویورک تایمز، جایزه اْ هنری، نامزد جایزه‌ لوس‌آنجلس تایمز و برنده‌ جایزه پولیتزر ادبی سال 2000 شده است. اتفاقی که به ندرت برای یک مجموعه داستان کوتاه ـــ که از قضا به فرهنگ و آداب مردمان شرق می‌پردازد ـــ می‌افتد...داستان‌ها در فضایی آرام و بدون هیاهو، برای خواننده مقایسه‌ای ذهنی ایجاد می‌کنند بین زن هندی با زیبایی درونی‌اش همراه با حیا، شور زندگی و شوقی که با خودش به زندگی یک مرد می‌آورد و زن اروپایی، با همه‌ زیبایی‌های رو و در دسترس همگانش.

 

 

 

 

این کتاب را نشر ماهی با ترجمه امیرمهدی حقیقت و قیمت 5هزار تومان منتشر کرده است.

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =