یکی از مترجمان کتاب «آناتومی تمرینات قدرتی» گفت: با مشاهده خلاهای موجود در حوزه‌های «آسیب‌شناسی»، «آناتومی» و «علم تمرین» رشته تربیت بدنی، کتاب «آناتومی تمرینات قدرتی» را به زبان فارسی ترجمه کنیم.<BR>

مه‌پری قاسم‌نژاد در گفتگو با ایبنا اظهار کرد: این نوشتار سومین و آخرین ویرایش کتاب «آناتومی تمرینات قدرتی» به‌شمار می‌رود، کتابی که از جمله پرفروش‌ترین آثار «فردریک گلاویز» در قاره‌های آمریکا، اروپا و اقیانوسیه محسوب می‌شود. یکی از دلایل ترجمه این نوشتار به زبان‌های گوناگون، اعتبار کتاب و نویسنده آن در سراسر دنیاست.

 

- این اثر می‌کوشد مباحث مربوط به مفاصل، عضلات و اجزای درونی بدن را در قالب آناتومی بدن انسان با زبانی جذاب بیان کند. کتاب «آناتومی تمرینات قدرتی» دارای بیش از 600 تصویر تمام رنگی است که کار عضلات اصلی همراه با تمامی ساختارهای اطراف مربوط به آن مانند استخوان‌ها، لیگامنت‌ها، تاندون‌ها و بافت‌های پیوندی را آشکار می‌سازد. این تصاویر آناتومیکی مانند اشعه ایکس، هم ‌سطح ظاهری و هم سطح عمقی لایه‌های اعضا را در هنگام تمرین کردن واکاوی می‌کند و به تفصیل، چگونگی وضعیت‌های گوناگون بدن و عضلات درگیر شده تحت تاثیر را تشریح و بر روی ساختارهای بنیادی تاکید می‌کند.

 

کتاب «آناتومی تمرینات قدرتی» نخستین بار سال 1386 در ایران ترجمه و از سوی انتشارات دانشگاه آزاد شد، در مدت زمان کوتاهی تمامی نسخ این نوشتار به ‌فروش رفت و کتاب نایاب شد. پس از مدتی من با همکاری سعیده ایرانی‌صفت تصمیم به ترجمه مجدد کتاب گرفتیم. نخستین ترجمه شامل هفت فصل با محتوای «دست‌ها»، «شانه‌ها»، «سینه»، «پشت»، «پاها»، «باسن» و «شکم» بود اما اینک در آخرین ویرایش و ترجمه جدید در کنار هر یک از فصل‌های یاد شده، مبحثی به عنوان آسیب‌شناسی آناتومیکی، تمرینات جدید و حرکات کششی افزوده شده و تعداد صفحات کتاب از 124 صفحه به 208 صفحه افزایش یافته است.

 

نخستین چاپ کتاب «آناتومی تمرینات قدرتی» به بهای 25هزار تومان از سوی نشر بامداد کتاب راهی بازار کتاب شده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =