جدیدترین اثر «یاشار کمال» رمان‌نویس برجسته ترک با نام «این یک دعوت است»، توسط انتشارات yapi keredi استانبول به چاپ رسید.<BR>

به گزارش ایبنا، یاشار کمال از سال 1992 یعنی زمان آغاز جنگ عناصر شورشی و ارتش ترکیه همیشه با حسرت و امید از دموکراسی، حقوق انسانی و صلح سخن به میان آورده است و اینک همه آن نوشته‌ها را یک جا به دست چاپ سپرده است.

 

یاشار کمال پرداختن به مسأله کردها را از سال 1993 با نوشتن مقاله «دروغ دموکراسی» آغاز کرد. او در این مقاله با اشاره به وجود زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف در آناتولی، گفته بود که در یک جنگ برادرکش کسی سود نمی‌برد.

او دو سال بعد که به دادگاه احضار شد در برابر قضات دادگاه از نوشته‌های خود دفاع و از آنها هم دعوت کرد که برای توقف برادرکشی دست به کار شوند. یاشار کمال در مقدمه کتابش آورده است:«من از این دعوت‌ها زیاد داشته‌ام. من بیست سال است که این کار را می‌کنم اما انگار گوش شنوایی برای حرفهایم وجود ندارد».

 

همچنین در این کتاب مصاحبه جم ارجیس که در سال 2009 در روزنامه رادیکال با یاشار کمال با عنوان «مسأله کرد چگونه حل می‌شود؟» انجام داده، همراه با نوشته‌های این نویسنده به چاپ رسیده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =