جناب رییس من یکی از چند هزار جانبازی هستم که شما و چندین هزار پرسنل بنیاد قرار بوده به آنها سرویس بدهید.

جنگ تمام ،حال و هوای آن هم تمام شد و ازبازماندگان جنگ که به اعتقاد من همه جانباز هستند،عده ای به ادامه تحصیل پرداختند،عده ای توان کار نداشتند،عده ای به کار خود ادامه دادند و متاسفانه عده ای همچنان در بستر بیماری اند
البته بیماران الزاما خارج از گروههای نامبرده نیستند.
اصلا اگر مجروحیت فیزیکی هم نداشته باشند، روح و روان آزرده از روزهای سخت دفاع مقدس خود بدترین دردی است که درمانی برایش وجود ندارد
ولی اینجا بخاطر اینکه دوباره بحث درصد و احراز و سفارش به کمیسیون پزشکی به میان نیاید، فقط آن دسته از جانبازان که درصد مقبول دارند را مجسم کنید
جامعه که درقبال اینها مسولیتی ندارد واساسا اگر بخواهم به سهم خودم بگویم، فرزند من که نباید آینده اش را با گذشته من پیوند بزند و تاوان جنگ رفتن مرا بپردازد
سازمان متولی جانبازان هم که دیگر حوصله شنیدن این حرفها را ندارد ضمن آنکه راه حلی هم برای حل چنین مشکلاتی ندارد و اساس هر مراجعه ای را اول با فرض دروغ ارزیابی میکند و در صورت اثبات چه کاری میتواند انجام دهد و اساسا چه خدماتی ارایه میدهد
هیچ جدولی وجود نداردکه جانباز با چه درصدی دارای چه امتیازی است (درصورتی که امتیاز وجود داشته باشد)
لذا بهترین شیوه را پرسنل زحمتکش ! این نهاد پیش گرفته اند و در دومین مراجعه، کاری میکنند که مراجعه سوم را خودت منتفی کنی و آنقدر برخودهای بی ادبانه وجود دارد که نوشتن آن در این عریضه نمی گنجد.(باعرض پوزش از پرسنل محترم )
البته بنده در مدت زمانی که به عنوان رزمند و خبرنگار و عکاس در دفاع مقدس حضور داشتم چند مورد مجروحیت داشتم و احراز شده در بنیاد ثبت شده است
گفتنی زیاد است و روی سخنم اکنون با معاون رییس جمهور و رییس بنیاد جانبازان است.

آقای معاون رییس جمهور قرار است برای بازماندگان جنگ چکار کنید؟ اکنون چه خدماتی ارایه میدهید و اگرخدماتی می دهید فهرست آن را چرا روشن برای مردم و خود جانبازان ارایه نمی کنید
عده ای واقعا فکر می کنند جانبازان در ناز و نعمت به سر میبرند درحالی که از بودجه تخصیصی این نهاد بغیر از پرسنل بنیاد، به هیچ جانبازی چیزی تعلق نمی گیرد. البته هستند کسانی که بنام جانباز زحمت خوردن و بردن را می کشند
چرا برای خدمات نداشته این همه ساختمان و پرسنل و عیدی بن کارمندی بیمه و..... به پرسنلی میدهید که فلسفه وجودشان ارباب رجوع اش است که اگر نبود وجود چنین نهادی دلیلی برای بودن نداشت ،هزینه می کنید و یکبار نمی روید همه این هزینه ها را قطع و اموال غیرمنقول را تبدیل به احسن کنید و با درآمد حاصله بازماندگان جنگ که غالبا در یکی دو دهه آخر، گذر حیات میکنند را باز نشسته کنید؟
این ثروت اگر درست خرج جانبازان شود دیگر نیاز نیست که همچون صدقه سری مثلا تورمشهد از نوع درجه شش تنها تلاش این همه کارکنان باشد و از هر صد خانواده یکی حاضر به چنین سفری باشد.
اگر تنها یک اداره کوچک فقط حقوقی که به پرسنل تان میدهید را به حساب خود جانبازان واریز میکرد در این صورت فکر میکنید هر جانباز خودش نمیداند در هر فرصت و کیفیتی که بخواهد عزم سفر کند؟.
دهها طرح سالانه که هیچ سودی برای این قشر و خانوادهایشان ندارد و هرکدام بودجه های کلانی به خود اختصاص می دهد را چه کسانی و با چه هدفی ارایه و تصویب می کنند؟
آیا جانباز و جانبازان بهانه ای نیستند برای ......؟
فرداست که درصد جانبازی من هم بخاطر خوب ! شدن تقلیل پیدا کند. تا اینجا چهل بود.

کد مطلب 209946

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    من موندم این جانبازان و فرزند شهیدان که دارن حال میکنن با مزایای دانشگاه .اولویت استخدامی بدون آزمون.پول و حقوق ماهانه.وام های هنگفت بی بهره.تخفیف بلیط هواپیما و...... کی تموم میشن؟؟کی به آخرشون میرسیم تا مردم دیگه زندگی عادی داشته یاشند؟؟
    • مرزبان IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      75 13
      تقصیری نداری یکبار برو اینهارو از نزدیکتر ببین اینها به خاطر تو ناچیز رفتند و اینطور شدند
    • mehdi !! IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      44 10
      آقاي ali! نميدونم چند سالته ؟ از جنگ چيزي يادت هست يا نه ؟ اگه سن تو قد بده ، حتما" مزه تير و تركش و شيميائي شدن را نچشيده اي ؟ و يا حداقل حتي صداي زوزه گلوله ها را هم نميدوني چيه ؟ نتميدونم امثال تو جرات دارن مقابل دشمن بايستند و يا اينكه مثل خيليهاي ديگه زحمات آن نسل را بدليل راحت بودن در اين آب و خاك و بدون مزاحمت بيگانگان .... به هيچ حساب نمكنند!! حتما" الگوي تو كشورهاي مهد دمكراسي! آزادي!و پيشرفته عالمه!! اگه يه نگاهي به قوانين اجتماعي آونا هم بكني مي بيني براي سربازان جنگ دوم جهاني هم اگر زنده باشند احترام خاصي (نه مثل تبليغاتي كه ما داريم ) قائل هستند و به نيكي از آنان ياد ميكنند!! اگه داره حالشو ميبره دعا ميكنم دوباره جنگي شروع بشه تا ببينيم امثال شماها چه ميكنند!!؟تا بعدا" حال كنند
    • جانباز IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      35 6
      کدام امتیاز ؟ در ایران اتفاقا کمترین امتیاز را برای جانبازان قایلند یه کمی برو اون طرف تر (مثل امریکا) ببین چگونه امتیاز به سربازان _جانیشان - در جنگ ویتنام دادند هنوز هنوزه به اونها و خانواده هایشان امتیازاتی میدهند که بسیاری از اونها در ایجا داده نمی شه نمونه اش درمان و بیمارستانهای که برای اونها گذاشتند اگرچه خوی استکبار در آنان است ولی در این زمینه پیشرفته تر از ما هستند.
    • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      31 4
      واقعا برای شما متاسفم که چنین دیدکاهی در خصوص جانبازان و خانواده شهدا داری خدا انشاه الله هدایتت کند
    • بدون نام JO ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      23 4
      دوست عزیز! به نظر شما منفی دادم چون فکر می کنم خانواده و فرزندان این عزیزان باید همه نوع امکاناتی برایشان فراهم شود چرا که عزیزترین کسانشان را برای دفاع از این مملکت دادند. اما با دادن امتیازاتی در آزمون سراسری یا استخدامی هم به این عزیزان یا هر کس دیگری مخالفم چرا که اصل شایسته سالاری را زیر سوال می برد. برای احراز صندلیهای دانشگاهی یا شغلی صرفا تواناییهای فنی و علمی افراد باید مد نظر قرار گیرد. اما هرگونه کمک مالی اعم از بلیط هواپیما، حقوق ماهیانه،وام،... حق مسلم این عزیزان و وظیفه دولت است همانطور که کشورهای پیشرفته دنیا به این شکل عمل می کنند.
    • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      24 3
      برات خيلي متأسفم فرض كنيم چيزايي كه تو مي‌گي بهشون مي‌دن (كه البته نمي‌دن)، اين چيزهاي مادي چه طور مي‌تونه دواي يك عمر درد و رنج طاقت فرساي اين عزيزان باشه؟
    • mohsen IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      6 0
      جانبازانی که فوت میکنند اگر جزو شهیدان قرار نگیرند بهشون 5٪ اضافه میشه...پدر من فوت کرد نه خرج فوت اش را دادن و نه این 5 درصد چون 45٪ بوده و با این 5٪ میشه 50...اما به پدر دوستم که 30٪ بود 5٪ رو دادن.. این حق الناسه پدرم میگفت ما واسه خدا رفتیم...اما حالا نیست من پسرشم ... از هیچکدومشون نمیگذرم. مطمئنا مثل منم زیاد هستن.دائم دارن شوتمون می کنن اینور و اون ور. برم یقه کی رو بگیرم... باید از کی کمک بخوام؟ پدری که ... رفت واسه مملکتش؟ سپاهی که واسه کاراموزی رفتن توی یکی از درمانگاهاش باید منت هزار نفر و بکشم؟ یا بنیادی که معلوم نیست مال ماست یا مال کارکنان....با افتخار میگم پدرم جانباز سپاه بوده و بهش افتخار می کنم اما از مسئولین نمی گذرم
  • بدون نام IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    11 20
    موافقم
  • امیر IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    60 6
    آقای علی یکی از هزاران مردم ایران است که این نظر را دارد ونویسنده هم ازهمین رنج برده. واقعا چرا مسولان به این تحقیر اجتماعی آنهم به کسانی که از ناموس و وطن دفاع کرده اند خاتمه نمی دهند. بروید ببینید با بازماندگان جنگ جهانی دوم در آلمان چگونه رفتار میکنند وجامعه با چه افتخاری آنها را تحویل می گیرد.حتما سود بیشتری برای غیر جانبازان وجود دارد که اینگونه تعابیری را سبب می شوند. ضمنابه آقای علی باید گفت حاضریدپدر شما خدای نکرده پاهایش قطع بشود و تاول های شیمیایی روی بدنش باشد ویا ناراحتی اعصاب داشته باشد وروزگار شما وخانواده تان سیاه کند،بجایش این امتیاز ! ها را دریافت کنید.یا اینکه پدرتان را ازدست بدهید برای این چیزها ؟ مردحسابی ستون یک خانواده متزلزل شده البته که پشتیبان میخواهد ولی کو
  • یکی از همه IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    28 3
    علی آقا همه ی چیزایی که گفتی مال تو ولی بیا و پدرم رو که برای امثال چون تویی رفتند تا تو و امثال تو به این راحتی زندگی کنید و بعد هم صدایتان در بیاید را سالم و سلامت به من برگردان!؟؟؟ نیستی تا ببینی وقتی پدر امثال چون منی کمی کسالت دارند و یا حمله ای به آنها دست می دهد چه به حال من میاد!!! همش مال تو ولی بیا و سلامتیه پدرت رو با سلامتیه پدر من عوض کن...................
  • بدون نام NL ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    6 1
    سلام.همرزم.مثل اینکه متولیان امورایثارگری فراموش کرده اندازطریق این سازمان خدماتی امرارمعاش میکنند.باتوجه باینکه قوانین خدماتی بسیاری برای رفاه ایثارگران تصویب شده که متاسفانه دراجرابوسیله همین متولیان ذبح میشود بطورمثال:مصوبه است جانبازان میتوانندیکدستگاه خودرو سواری خارجی را بااستفاده ازتخفیفات گمرکی نسبت به درصدشان واردکشور نمایند.باکمال تاسف قانون مزبور توسط شخص متولی ایثارگران(درمقام معاونت ریاست جمهوری ) بگونه ای ذبح شدکه برخلاف قانون تنهاجانبازان بالای ٧٠درصدمجازازاستفاده چنین تسهیلات باشندتا باعث پایمالی حقوق جانبازان زیر ٧٠ درصدشوند.با توجه به این نکته ظریف ودقیق اینکه:ایثارگران بایستی اینه تمام رخ ایندگان باشند ونسبت به نقص عضو جسمی ومعلولیت حاصله ازایستادگی درمقابل دشمن متجاوزلازم
  • ناصر جانباز 55%از تهران IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    0 17
    باسلام به ان دوست عزیز که درد دلشان را در متن بالا نوشته اند به عرض میرسانم به نظراین بنده حقیرحضرتعالی کمی تندروی کردیده اید اولا بنده که ازسال 63جانباز شیمیایی وقطع عضو میباشم هیچ برخورد بدی از پرسنل زحمت کش بنیاد و مسئولین ان ندیدم و شاید بارها جهت کاری به بنیاد مرکز یا مناطق مراجعه داشتم بی حوصله بودم دادوفریاد هم کردم ولی به والله حتی کوچکترین بی احترامی هم ندیدم و باصبر و حوصله کار مرا انجام داده اند . دوما اکر مشکلی در تصمیم کیری یا دادن وام یا خودرو یا موارد این چنینی باشد چه ربطی به پرسنل و یا تطیلی بنیاد دارد . سوما شما بازرس گل کشور هستید یا ریس جمهور که گزارش از عملکرد یک نهاد میخواهید لطفا دوست عزیز کمی در خصوص رسیدکی به امور جانبازان تحقیقات کنید بعدا کلایه نماید .
    • امیر IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      12 2
      انشالله اینجوری که شما می گویید باشه ! آخه همه اونهایی که جانباز واقعی هستن این نظر را ندارند. هستند کسانی که به طرق مختلف درصدی برای خود دست وپا کرده اند واز تعطیلی بنیاد هراسناک میشوند. اونوقت شما ازسال 63 ! شیمیایی ! شیمیایی از چه سالی درجنگ استفاده شد؟ شما بنویسید دقیقا درکجا وچه عملیاتی شیمیایی شده اید
    • احسون US ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      4 3
      احتمالا شما یکی از پهلوان های عباسی هستید. از آنهایی که سال 63 شیمیایی میشوند و در مقابل داد و فریادشان کسی اجازه کوچکترین بی احترامی هم به خود نمی دهد که از نان خوردن نیفتد. از آن هایی که هر چند مشکلی در تصمیم گیری ها باشد، تا خودرو و وام خود را دریافت نکنند، حتی زیر اکسیژن هم نفس راحت نخواهند کشید. از آنهایی که وکالت افتخاری نهادی را به عهده دارند اما نمی دانند فرد فرد جامعه حق دارند از رییس جمهور خود نیز گزارش عملکرد بخواهند.
    • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      1 6
      دوست عزیز اینجانب درسال 62 و درمریوان ودر عملیات پنجوین شیمیایی شده ام و قطع پا ی راست و ...... میباشم و بخدا درصد مجانی و یا با پارتی هم نگرفتم نمی دانم منظورتا ن بنده بودم یا دیکران ولی قبو ل کنید برخورد بد با جانبازان دربنیاد نمی شود . امیدوارم با تک ماد ه نزد شما قبول شوم
    • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
      0 0
      سلام اقای ناصر . خدای شکر که بی احترامی به شما نشده اما چه تحقیقی بهتر از حضور در بنییاد. نمی خوام ازارتون بدم ولی اگر گزارش دقیق تر می خواید بگذارید من بهتون بگم البته در بزرگواری خیلی از پرسنل حرفی نیست. اما این را بشنوید.. پدرم جانباز 50 درصد بود اواخر عمرش چقدر اذیت شد که این اذیت ها برای خودش یک گزارش کامل تری است که فک کنم باید فقط به امام زمان گفت و بس. بعد از فوت اشم کلی داد و غار که ثابت کنن پدرم شهید نیست و بعد پنج درصد انداختن جلومون . گاهی می گم همه عزت اش برا شما ما رو راحت بگذارید . کاش می شد بیشتر نوشت از اینکه ..................فراموش کنین.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    12 2
    جانا سخن از زبان ما ميگويي خيلي دوستاني هستند كه هيچ چشمداشتي به اين سرمايه اي كه تو اين مملكت ريخته و دوستان دارن زحمت بردنش رو ميكشن ندارن از جمله پدر من هم كه جانبازه نوش جون خودشون با اون بنياد مزخرف و الكي كه دارن
  • قاصدک IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    12 0
    آقای معاون محترم رئیس جمهور حقوق ماهانه 2000 تومانی جانبازان که به عنوان صدقه سری داده می شد قبلاً قطع شده لطف کنید با منحل کردن بنیاد ماها را از تهمت های ناروا برهانید. علی جان پسرکم تنها به گفتن یک امتیاز نگرفته از بنیاد بسنده می کنم . بعد از حضور در جبهه های نبرد از سال 61 تا 67 (بیش از 50 ماه حضور داوطلبانه)و پس از اتمام جنگ ،جهت ادامه تحصیل و امرار معاش تنها تقاضائی که از بنیاد جانبازان داشتم درخواست وام یکصد هزار تومانی بود که پس از پاسکاریهای زیاد به بایگانی رفت.مجبور شدم یک دستی کار دانشجوئی بکنم و خرج تحصیلم را در بیاورم.شاگرد ممتاز مدارس بودم دانشگاه قبول شدم اما رفتم جبهه.خیلی از همکلاسهایم که وضع درسی من بهتر از آنها بود در رشته های تخصصی جراحی مشغولند ولی با یک دست نمی شود .....
  • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    18 1
    بنياد ياد شده ثروت عجيب و غريبي داره كه بسياري از ان سود بردن و بسياري ديگر دارن ميبرن و البته ربطي به اسمش نداره چون نه به جانبازان ميرسه نه به مستضعفان فقط خوان گسترده ايست براي ديگران پس بعنوان يك ايثارگر موافقم كه منحل بشه
  • قاصدک IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    8 1
    از هجر یاران ،دوستان دیوانه ام دیوانه ام آتش به جانم می زنم پروانه ام پروانه ام من درس غربت خوانده ام ، افتاده و در مانده ام از قافله جا مانده ام، ویرانه بر سر خانه ام رفتند و من بی کس شدم، در بین خار و خس شدم من طعمه کرکس شدم،بوم است در کاشانه ام این است بشنو دردمان ،از دست این نامردمان رخسار را شد زردمان،در قامتم پیرا نه ام در کوی سرمستان شدیم،درگیر با پست ان شدی از جمله وارستان شدیم،این جان و تن شکرانه ام
  • بدون نام US ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    7 1
    كساني كه نظر دادند نه منظور نويسنده را فهميده اند و نه منظور علي آقا را. نويسنده محترم مي خواسته بگويد كه اين همه دم و دستگاه عرض و طويل درست كرده اند كه به جانبازان جنگ تحميلي خدمت كنند اما به نظر مي آيد خدمت رساني نه تنها كافي نيست كه همين دستگاه عرض و طويل و بروكراسي حاكم بر آن مانع خدمت رساني است. علي آقا هم مي گويد 22 سال از جنگ گذشته است. كسي هم منكر حقي كه شهدا و جانبازان در آن سال‌ها براي ايران و ايراني كشيده اند نيست اما پس از اين همه سال چه تعداد جانباز باقي مانده است؟ آيا تناسبي بين امكانات بنياد و گروه هدفي كه بايد به آن خدمت كند وجود دارد.
  • محمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    1 1
    نقل ما جانبازا و بنياد نقل توش خودمون را كشته بيرونش مردما مال امروز و ديروز نيست حاصل سي سال تجربه غير موفق است كي بايد درستش كنه خدا ميدونه پرسنل بنياد اتفاقا از مظلومين كارمندن چون يك جانباز اعصاب و روان را خونوادش نميتونن تحمل كنند اما اين تفلكي هاي كارمند بنياد بايد تحمل كنند تو هر اداره ديگري باشه بايد دادگاه بزنند تو اداره اما خدمات بنياد برا جانبازا ديگه از اون حرفهاست اين فقط مال پنجاه به بالاست اين مال شصت درصده اين مال بيست و پنج درصده مردم هم كه نميدونند فكر ميكنند خدمات مال همست ولله نه تا دم مرگ نباشي نتوني بلند شي غير خدمات درماني بقيه خدمات سطح بندي داره خسته شديم بگيد مردم هم بدونند كه اينقدر تو فشار نباشيم كشورهاي ديگه را هم بگيد مثل آلمان آمريكا و ...... تا مقايسه هم بشه
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    5 1
    من با این جانباز موافقم. حمایت از جانبازان عزیز اینهمه دفتر و دستک نمی خواد بلکه آنها را باید بعنوان بازنشسته تلقی کرد و مثل سایر بازنشستگان باید از حقوق و بیمه سلامت برای گذران شرافتمندانه زندگی برخوردار باشند.خودشون می دونن با پولشون چه کنند و لازم نیست دستگاهی براشون برنامه ریزی کنه.
  • حسین IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    1 2
    امیرجان فکر کنم منظور جانباز ناصر را خوب متوجه نشدی . ایشان نگفتن به جانبازان میرسند . نوشتن پرستل بنیاد برخورد خوبی دارند . انشاهالله به تمام جانبازان برسند و در همه ادارات احترام به این قشر فراموش نشود.
  • بهرام عبدالرحمانی IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    26 2
    امروز تو این مملکت پول و پارتی حرف اول و آخر است و رزمنده و خانواده شهید و جانبازی و ... کشکه . باور ندارید ؟ چون من خودم رزمنده بسیجی و جانباز 45% و برادر شهیدم وچندین ساله که بجای استفاده از مزایا چوبشان را میخورم . البته از خودم گذشته ولی خانواده ام و بویژه فرزندانم هم چوپ جبهه رفتن و جانباز و خانواده شهید بودن پدرشان را میخورند . و بیادم میاد که فرمانده پادگان در سال 1356 که بعلت دیوارنویسی و... به همراه دوستانم دستگیر شده بودیم . بمن گفت . فلان فلان شده .... امروز نمی فهمی ولی روزی میاد و چوب این اعمال و افکارتان را میخوری و ابراز حسرت و ندامت و بخشش . واقعا چی میخواستیم و چی شد . مرند 0315000288 شما را بخدا در صفحه قرار دهید . ما امروز توقع داریم با ما همانند سایر اقشار رفتار نمایند نه
  • قاصدک IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    2 1
    حدود 12 سال است مجلس،مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام وشورای محترم نگهبان در مورد قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران زحمت می کشند و مانور می دهند البته این قانون به تصویب مجلس محترم رسیده و توسط شورای محترم نگهبان تأئید شده اما مجدداً توسط مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام جهت تعیین تکلیف جانبازان زیر 25 درصد به مجلس عودت داده شده تا انشاءالله در 12 سال بعدی تصمیم گیری شود البته اگر جانباز و ایثارگری تا آنموقع عمرش بدنیا باشد. گاهاً هم بهانه تأمین اعتبار اجرای آنرا مطرح می کنندالبته هی می خواهند برای ایثارگران کاری بکنند اما نمی شود.مثلاً زحمت کشیده اند تا بر اساس میزان درصد از کار افتادگی سنوات ارفاقی برای بازنشستگی جانبازان در نظر گرفته اند در حالیکه خیلی از کارمندان معمولی را با 25 سال خدمت بازنشست
  • جلال IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    5 0
    من با نظر نویسنده موافق می باشم , اینجانب خود رزمنده با 14 ماه جبهه و جانباز می باشم که از همه این سالها فقط یک بار به بنیاد مراجعه کرده ام و از اسم جانبازان و امتیازات آن آگر باشد که ما ندیدیم فقط و فقط یک عده خاصی استفاده می نمایند.
  • حسن جانقلی IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    9 1
    دردی کشیده ام که مپرس . انوقت ایمان پولادین بود وامید سهم حال ما تنهایی وبایگانی شدنمان است .بخدا چیزی نمیخواهیم .اگرجنگ شود باز مرد رهیم .بیمارستان ساسان متعلق به بنیاداست ولی طبق آخرین دستوروالعمل دیگه به جانبازان خدمات نمیدهد بجز به جانبازان خودش ؟؟؟؟ کمی فکر کنید یعنی چه ؟؟یعنی به افرادی که از بنیاد دفترچه بیمه گرفته اند.درصورتی که داروهای که هرازگاهی باید تجویزشود فقط همان بیمارستان سهمیه آن داروی خاص رادارددرغیراین صورت دربازار آزاد باقیمت سرسام آور باید تهیه کرد وهزینه ان را هیچ بیمه ای ونهادی پرداخت نمیکند.دیگه پولی نمیماند تا بلیط نیم بها وسفررفت .هرکس بخواهد کارت بنیادم را دراختیارش میگذارم تا هرچه میخواهد تهیه کند فقط هزینه درمانم را تامین کند. اگر مرد رهی بگو بسم الله
  • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    10 1
    علی آقا خیلی مردی!!! من حاضرم کل امتیازاتی را که گفتی به تو بدم اما راجع به بزرگمردان کشورم چنین بی ادبی را نبینم.فکر کنم تبلیغات بنیاد رو خیلی جدی گرفته ای!!! میدونی قانون خدمات رسانی به این دلاوران 10 سال هست فقط بین مجلس، مجمع تسخیص مصلحت وبنیاد در رفت وآمد هست وایثارگران دارن از مزایای این تردد پرثمر بهره مند میشوند. برات آرزوی سلامتی وتوفیق دارم.
  • علی.جانباز IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    3 0
    جانا حرف دل مارا زدی ازدرون خود می سوزیم و ازبرون دیگران ودروغگوتراز مسوولان امروز یافت نخواهد شد اینجانب بازنشته آموزش رورش هستم یکسال است حتی هزینه درمان راهم پرداخت نمی کنند
  • گروهی از جانبازان IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    8 0
    اگر به روی خودشان نیاوردند این عریضه را حتما بنویسید این مجلس جانبازی را چه کسانی انتخاب کردند وچه کارهایی انجام داده اند.ضمنا ما گروهی از جانبازان آمادگی داریم مطالب دیگری را به شما بدهیم که حاوی اطلاعات بیشتری است وکسی تاکنون آنها را نشنیده و جایی منتشر نشده است. اگر واقعا به فکر جانبازان هستید، ادامه بدهید تا این نگاه تحقیر آمیز جامعه را خاتمه دهیم. کافی است دعوتی بعمل آورید تا به جمعی مبدل شویم تا صدایمان به جاهایی که باید برسد
  • faeze IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    4 0
    ali آقا قبل از اینکه قضاوت کنی یه کمی فکر کن......همین
  • محسن IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    3 0
    بزرگ شدم..بعد از کلی سختی دارم می رم سر کار..کنارش ارشد بخونم..حالا می خوام زن بگیرم...من از بنیاد هیچی نمی خوام فقط پارسال بابام رفت کسی نبود به دادش برسه فقط 48 سالش بود ..من اونو می خوام تنهام دلم واسش تنگ شده
  • محمد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    2 1
    به نظر من بنیاد منحل بشه بهتره چون ما که به عنوان جانباز هیچ سودی نبردیم...
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    4 0
    فقط من جانباز این یک کلمه رو میتوانم بگم انشااله خیر نبیند کسی که حق وحقوق جانبازان رو پرداخت نمیکند چون جانبازان به اندزه کافی بخاطر مجروحیت جنگ با مشکلات جسمی وروحی روانی با خود شان درگیر هستند واین مشکلات بر خانواده ما جانبازان خیلی خیلی اثر گذاشته واگه زمانی هم جنگ شروع شود به تمامی مردم ایران میگم اگه به جنگ بروید به حال ومشکلات ما جانبازان دچار میشوید
  • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    1 0
    دوست عزیز اونهایی که نظر انتقاد در این سایت دارن نظر ایثارگران غیور است ولی اونهایی که حرفهای بی ربط مگن یا جانباز ویا فرزند شهید یا ازاده نیستن مفت خور جامعه اند
  • جانباز IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    1 0
    آقااون علی آقارابیارین یک چشمشو دربیاریم یایک پاشوقطع کنید .یاصورتشو مثل بعضی جانبازا کنید وهمه ی دنیاومافیهارو بهش بدین ببینیم حاضر است یک موی خودش یاپدرش یابرادرش را بادنیا عوض کند .یاحداقل پیشنهادمی شود پرستاری یک شب یک جانباز اعصاب وروان وقطع نخاعی یادیگرجانبازان رابه اوبدهیم وپس ازآن اگرقبول کرد همه ی امتیازات جانبازان را به اووخانوتده وفامیلش می دهیم .درعین حال مسئولین محترم بنیادجانبازان هم باید چمشون روبازکنندوبدبختی های جانبازان راببینند.واین همه تبلیغات الکی نکنند.ای وای بر آنها .......
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    3 0
    من هم یک جانباز 35درصد هستم نه خانه دارم نه کار ماهی پانصد هزار تومان اجاره خانه میدهم در صورتی که جانباز داریم تا بحال پنج وام مسکن از بنیاد گرفته است ما گناه کردیم که به جنگ رفتیم زن بچه هایمان که گناه نکرده اند که باید با یک فرد روانی ومعوب زندگی بکنند
  • رضاامیری IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    علی آقا سلام خیلی برات تاسف خوردم چون تو دچار توهم شدی و تحت شعاع یکسری اطلاعات و البته تبلیغات دروغ شده ای من یک جانبازم البته پدرم هم در کنارم شهید شد خواهر کوچکم 6 ماه داشت امروز او 33 سال دارد خانه دار است تو بیا پدر ما را بده همه سهمیه هائی که تا امروز به ما داده اند برای تو. میتوانی هضم کنی 6ماهه باشی 33 ساله شوی و حسرتها با تو بزرگ شوند? برایت خیلی متاسفم چون آنگونه که از سخنت برمیاید جزء افرادی هستی که مادیات و حسرت اموال دنیوی چشمت را بسته برادر. من در ماه 600هزار تومان مستمری میگیرم بایت یتیمی و جانبازی ام. شغل ندارم خانه ندارم تو بگو کدام کفتر یا کدام مرغ امروز با 600هزار تومان اجاره مسکن بدهد دانشگاه بچه اش را بدهد؟خیلی برایت متاسفم چون دیدت تا نوک بینی بیشتر نیست خدا به مسیر راست هدایتت کند که حسرت یتیمها را نخوری آنهائیکه خودشان..
  • رسول RO ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    من درسال اواخر 62درعمليات خيبر شركت داشته واز ناحيه دست آرنج پشت زانو بالاي ساق تركش خوردم وانگشت دست راستم قطع وعضله كنار آن بطور كامل از بين رفته است و انگشتانم نيز چندان بطور عادي وكامل جمع نميشوند.20درصد جانبازي برايم زده اند قبلا 25 بودم كه خوزستان آن راكم كرد.بهرحال حتي يك روز يك مسئول بنيادي گفته بود كه نارنجك در دستش منفجر شده اين ريس .. جبهه نرفته حححححح بهرحال من در جبهه هاي متعددي هم شركت داشته ام شوش. فتح المبين.پدافند خرمشهر.پاسگاه زيد.سوسنگرد و دهلاويه. قلاويزان كه مداركشان هست.كار ندارم آيا درسن شانزده آدم آسيب روحي نميبيندمقداري مختان را بكار بندازيد واز روي بيفكري حرف نزنيد.بعد چطور ممكنه انسان سن و سالي ازش بگذره و مثل اولش باشه و توانايي جواني را داشته باشه پس فكر كنيد و.....