۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

اگر انگشتانتان می‌توانستند نیروی مغناطیسی را احساس کنند، چیزی به زندگی‌تان اضافه می‌شد یا دردسر از در و دیوار می‌بارید؟ مردی که زیر پوست انگشتانش آهنربا کاشته است، می‌تواند شما را در این تجربه شریک کند.

بهنوش خرم‌روز:‌ احتمالا در مورد کاشت دندان، ‌اعضای مصنوعی و .... تا به حال بسیار شنیده‌اید. در مورد این که یک نفر زیر پوست انگشتانش آهنربا کاشته باشد چه‌طور؟
پاپ‌ساینس گزارش جالبی در مورد یک مهندس الکترونیک 24 ساله منتشر کرده که زیر پوست خود آهنربا گذاشته است. شاید در نظر اول،‌ داستان کمی عجیب برسد و حتی شک‌برانگیز باشد. اما به نظر می‌رسد که وی واقعا چنین جراحی‌ای را انجام داده و حالا به اصطلاح نوعی حس ششم دارد، ‌حسی که بقیه ما به هر حال نداریم، ‌حسی که به او این امکان را می‌دهد که با دستش، وجود میدان مغناطیسی در اشیای مختلف را احساس کند.  به نظر می‌رسد افراد دیگری هم دوست دارند چنین حسی داشته باشند و برای چنین جراحی اظهار علاقه کرده‌اند.
Elgevillawngnome نام کاربری جوانی است که زیر دو انگشت شست و حلقه دست چپش، آهنربا کاشته است. به گفته خودش، او به این دلیل این دو انگشت را انتخاب کرده که به اندازه کافی از هم دور هستند و در کارهای روزمره او تداخل و مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند. این آهنرباها با عمل جراحی درون لایه‌ای از چربی درست زیر پوست کار گذاشته شده‌اند.
البته این آهنرباها زیاد قوی نیستند و در واقع بسیار کوچکند به طوری که باعث می‌شوند فقط اجسامی به کوچکی یک گیره کاغذ به انگشتان وی بچسبند. همچنین وقتی او از رایانه همراهش استفاده می‌کند،‌ باعث پریدن اطلاعات از روی هارد دستگاه نمی‌شوند. یا وقتی که کارت‌های مغناطیسی خود، مثلا کارت اعتباری بانک را در دست می‌گیرد،‌ آن‌ها را نمی‌سوزانند. خودش در این‌باره می‌گوید: «احساسی که هنگام نزدیک شدن به یک میدان مغناطیسی پیدا می‌کنم، از میدانی به میدان دیگر تغیر می‌کند. میدان‌های متناوب باعث می‌شوند که مغناطیس‌های درون انگشتم بلزند. حسش مثل وقتی است که روی آرنج تکیه می‌زنیم و انگشت‌ها مور مور می‌شوند، مثل خواب رفتن دست. به هر حال این احساس در فرکانس‌ها یا شدت‌های مختلف تغییر می‌کند. میدان‌های مغناطیسی مستقیم و ثابت، فقط کمی احساس کشش در انگشتم ایجاد می‌کنند».
در ادامه مطلب می‌توانید برخی از سوال‌های جالبی را که در همان بخش از وی پرسیده شده به همراه پاسخ‌های او بخوانید. اگر این موضوع برایتان جذاب است و دوست دارید تمام سوال‌ و جواب‌ها را بخوانید می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید. 
 

چرا چنین کاری کردی؟
«این کار را کردم چون به من یک حس ششم می‌داد. حالا من می‌توانم میدان‌هایی را احساس کنم که قبلا از وجود آن‌ها خبر هم نداشتم. مهم‌ترین دلیل من برای این کار البته به حرفه‌ام برمی‌گردد. وقتی قرار باشد با مشکلی در نیرو یا موتوری که درست کار نمی‌کند طرف باشم، با داشتن این مغناطیس‌ها توانایی خاصی برای به نوعی دیدن میدان‌های مغناطیسی خواهم داشت، که پیش از این نداشتم و بسیار به کارم می‌آید.»
 

وقتی اجسام فلزی را برمی‌دارید چه اتفاقی می‌افتد؟
«من نمی‌توانم با مغناطیس‌هایی که زیر پوست انگشتانم دارم،‌ اجسام آهنی بزرگ‌تر از یک گیره کاغذ را بلند کنم. اما وقتی یک آهنربای دیگر در دست دیگرم می‌گیرم ... آن وقت اوضاع جالب می‌شود. در مورد سایر مغناطیس‌های ساخته شده از مواد خاکی کمیاب هم، فقط احساس می‌کنم با چسب به انگشتانم چسبانده شده‌اند. البته نگه داشتن آن‌ها در دستم برای مدت طولانی خطرناک است، ‌چون مانع از جریان خون در پوست انگشتانم می‌شوند و ممکن است پوست در آن منطقه بمیرد و در آن صورت، مغناطیس‌های عزیزم را پس خواهد زد.»


آیا موقع رد شدن از بخش امنیت فرودگاه هیچ مشکلی ندارید؟
«طی چند ماه گذشته که در سفرهایم با مشکلی مواجه نشده‌ام. با این حال در مورد عکس‌برداری ام.آر.آی نگرانم.»


آیا بدن شما آن‌ها را پس نمی‌زند؟
«همیشه چنین امکانی وجود دارد. آن چه در بدن من کاشته شده با پاریلین پوشانده شده که یک پوشش خنثی از نظر زیست‌شناختی و نیز ضد زنگ است. این همان ماده‌ای است که دستگاه تنظیم ضربان قلب را با آن می‌پوشانند. من واقعا امیدوارم که چنین اتفاقی نیافتد. اما با هرگونه تغییر بدنی،‌ احتمال پس زده شدن آن‌ها توسط بدن من وجود خواهد داشت».


آیا حالا احساسی شبیه به مگنتو در فیلم ایکس‌من (X-men) دارید؟
«من زیاد به اسم مگنتو خوانده می‌شوم و این واقعا جالب است. متاسفانه آن‌ها به اندازه‌ای قوی نیستند که باعث تصادف خودروها یا بیرون کشیدن آهن از درون خون بشوند». 
 53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تكرك AE ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    3 0
    خوب احساس ششم را فهميديم ميشه احساس اول دووم هم به ما معرفي كنيد .
    • فرهنگ IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
      2 1
      اگر این موضوع برایتان جذاب است و دوست دارید تمام سوال‌ و جواب‌ها را بخوانید می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.!!!!!!! آدرستون فیلتره!!!!!!!
  • شنو IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    1 0
    لينك (در ادامه مطلب می‌توانید برخی از سوال‌های جالبی را که در همان بخش از وی پرسیده شده به همراه پاسخ‌های او بخوانید. اگر این موضوع برایتان جذاب است و دوست دارید تمام سوال‌ و جواب‌ها را بخوانید) فيلتر شده!!!!!
    • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      2 0
      فیلتر ! چماغ ! تنفر ! موش ! حرف مفت ! عرب جزیره دزد ! گرانی ! خاوری ! خرم دره ! خفاش شب باغ خمینی شهر اصفهان ! تورم حداقل 150 درصد سالیانه ! کارشناس ارشد ! سانسور فینال اروپا ! دروغ ! تزویر ! ریا ! دزدی ! 3000 میلیارد ! حرکات بعد از گل ! دنیزلی 4 تایی ! مفلس شدن مردم ! شیشه ! کراک ! کریستال ! بیکاری چندین میلیونی ! پولشویی ! بانک های ورشکسته ! صنعت پنچر ! اینـــــــــــــــــــجا همه چیــــــــــز درهمــــــــــــه !! ههه ههه ههه ههه هههه ههه ههه ههه