«آسمان خیس» مجموعه داستانی جذاب از نویسندگان شناخته شده آلمانی و «سرزمین نوچ» یک روایت متفاوت از حضور و زندگی ایرانی​ها در لس آنجلس است.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان «آسمان خیس» مجموعه ای از داستان های 5 نویسنده شناخته شده آلمان با ترجمه محمود حسینی زاد از سوی انتشارات افق منتشر شد. این پنج نویسنده «اشتام، هرمان، شولتسه، شلینک و آزدامار» هم گرایش های امروز ادبیات آلمانی را نشان می دهند و هم نماینده طبقه های مختلف جامعه آلمان هستند.
ناشر درباره این داستان ها توضیح داده است که «داستان های آلمانی امروز مثل تابلویی مدرنیستی ترکیبی است از رنگ ها و احساس های تند، همدلی های عمیق با روح های آزرده و خاکستری های روابط سرد و تنهایی همیشگی جوامع معاصر.»

 

در یکی از داستان ها می خوانیم: «نمی دانم چه وقت بود که دوباره دام دام دارام شروع شد. صدایش از دورها می آمد، انگار سوت اخطار یک کشتی فضایی، آهسته و نامفهوم. بعد کم کم نزدیک شد، بلندتر، تا بالاخره همه صداها را طوری پوشاند که به نظرم رسید حرکات من و کنستانتره کاملا بی صدا بود. فقط دام دام دارام شنیده می شد- تا این که یک دفعه قطع شد و آرام و ساکت. مثل خود ما...»

 

این مجموعه داستان خواندنی با قیمت 8500 تومان منتشر شده است.

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین رمان «سرزمین نوچ» نوشته کیوان ارزاقی را که زندگی ایرانیان ساکن لس‌آنجلس را به شکلی واقعی و زنده ترسیم کرده، منتشر کرده است.
 

در بخشی از این رمان خواندنی می خوانیم:

«هنوز عماد روی صندلی ننشسته که صنم می گوید: «عماد، تو هنوز از کارم چیزی نگفتی.»

-... اوه... یادم رفته بود. چند وقتی بود که آلکس دنبال کارمند می‌گشت. چون خیلی از مشتری‌هاش ایرانی‌اند، می‌خواد یه کارمند ایرانی بگیره. تو هم که انگلیسی‌ات خیلی خوبه. بهش گفته بودم داری می‌آی.

صنم با موهاش بازی می‌کند. زل‌زده است به اتوبان.

وقتی آرش و صنم ایران را ترک می‌کردند، نمی‌دانستند مهاجرت به آمریکا با اتفاقات غیرمنتظره، شادی‌ها و تلخ‌کامی‌های بزرگی همراه است.»

 

این رمان متفاوت نیز با قیمت 9000 تومان منتشر شده است.

 

 ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =