نوزدهمین چاپ کتاب «مفاتیح‌الحیاة» تالیف آیت‌الله جوادی آملی در حالی کمتر از دوماه پس از رونمایی این کتاب منتشر شد که تهرانی‌ها با خرید 40 هزار نسخه از آن در صدر استقبال کنندگان از این کتاب قرار دارند. <BR>

مهر نوشت: تازه‌ترین اثر آیت‌‌الله جوادی آملی که با عنوان «مفاتیح‌الحیاة» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شد در کمتر از دو ماه پس از انتشار خود به دلیل استقبال قابل توجه مخاطبان این اثر به چاپ نوزدهم رسید. مفاتیح الحیاة در پنج بخش به شرح رابطه انسان با خود و محیط پیرامون خود می‌پردازد که از شرح تعامل انسان با خود، آغاز و در ادامه به شرح تعامل انسان با همنوعان، همکیشان و شهروندان پیرامون خود می‌پردازد.

 

این کتاب در حالی به این شمارگان از انتشار خود در این بازه زمانی دست پیدا کرده است که در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز یکی از پرمخاطب‌ترین آثار بود که بیش از 15 هزار نسخه از آن به فروش رسید.

 

90 درصد از خریداران این کتاب از میان 19 چاپ منتشر شده از آن را که توسط نمایندگی‌های مرکز نشر اسرا در سراسر کشور توزیع شده‌ است، ترجیحا تمایل به خرید حضوری این اثر نشان داده‌اند و 10 درصد از فروش این کتاب نیز به صورت غیرحضوری و اینترنتی بوده است. همچنین استان‌های تهران و اصفهان در صدر خریداران این کتاب قرار دارند و تنها در استان تهران تاکنون 40 هزار نسخه از این کتاب به فروش رسیده است.

 

به گفته مسئولان انتشارات اسراء کاغذ به کار رفته در چاپ این کتاب از نوع نخودی رنگ اعلا بوده است که با طراحی خاص و به منظور بهره‌‌مندی مناسب‌تر مخاطب از محتوای کتاب مورد استفاده قرار گرفته است، اما به دلیل موجود نبودن و نایاب شدن این کاغذ و افزایش قیمت فوق العاده آن، این کتاب در چاپ‌های بعدی با کاغذ سفید ارائه خواهد شد. همچنین با وجود نوسانات قیمت کاغذ و افزایش قیمت آن نشر اسرا قیمت این کتاب را کماکان ثابت نگاه داشته است و سعی کرده که در فروش این کتاب کماکان تخفیف 25 درصدی در هزینه تولید را برای مخاطبان لحاظ کند.

 

خوانده شدن و انعکاس ارزش و غنای این کتاب در افکار عمومی، علاقه‌مندان خرید این کتاب را در ماه‌های اخیرافزایش داده است و اخیراً «مفاتیح‌الحیاة» آیت‌الله جوادی آملی به عنوان کلیدهای زندگی در مساجد و به صورت خودجوش تبلیغ می‌شود و نیز افرادی برای ثبت‌نام خرید و تهیه این کتاب به صورت گروهی اقدام می‌کنند و حتی در برخی مساجد تهران برای این کار از سوی نمازگزاران نام‌نویسی می‌شود. مفاتیح الحیاة، سبک زندگی بشر امروز بر اساس آیات قرآن کریم و روایات شریف پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (س) است که به نظر می‌رسد نام آن از مفاتیح‌الجنان (کلیدهای بهشت) گرفته شده است.

 

بخش هایی از این اثر خواندنی و توضیحات بیشتر را اینجـــــــا مطالعه فرمایید.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و سفارش آن می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =