نویسنده معتقد است که عشق بایدها و نبایدها و حد و مرز را کنار میزند و با شهامت و قدرت بر موانع و محدودیت ها غلبه می کند تا به مقصد و مقصود دست یابد.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم کتاب «فرهاد که باشی، همه چیز شیرین است» نوشته سعید گل محمدی، توسط انتشارات فرهنگ اندیشمندان منتشر شد. این کتاب از زوایای بسیار زیبایی در مورد عشق، و چگونگی گره گشایی معجزه گون آن در مسیر زندگی افراد سخن گفته است. کتاب، حاوی پیام ها و نکات ارزشمندی است که به صورت قطعات داستانی تدوین شده و در پایان هر داستان نتیجه گیری و از سخنان و اشعار بزرگان نیز استفاده شده است. نویسنده معتقد است که عشق بایدها و نبایدها و حد و مرز را کنار میزند و با شهامت و قدرت بر موانع و محدودیت ها غلبه می کند تا به مقصد و مقصود دست یابد. در یک جمله این کتاب، داستان ها، جملات و اشعار الهام بخش برای برافروختن شعله های عشق، محبت و مهرورزی در درون است.
 

 

در مقدمه کتاب نظرات اساتیدی همچون دکتر احمد روستا، دکتر کامران صحت، دکتر خسرو صحت، دکتر مرتضی احمدی منش، دکتر علی شمیسا، دکتر میرعمادالدین فریور، دکتر کوروش معدلی، دکتر محمد سیرا، دکتر دلبر نیروشک، مهندس منصور همایونی نژاد، احمد ملت، سیدحمیدرضا محتشمی و حسین پور آقاسی، درباره این کتاب ذکر شده است.

 

«فرهاد که باشی همه چیز شیرین است» در سه بخش تنظیمشده؛ در بخش اول داستانهای یک تا دو صفحه ای نوشته شده و در بخش دوم 700 جمله از مشاهیر جهان ذکر شده است. در بخش سوم هم تحلیلی بر روی مساله عشق شده و نظرات اساتید مختلف در مورد عشق ذکرشده است. مولف این کتاب پیشتر کتاب های «معمار سرنوشت خود باش»، «بزرگان می روند بزرگی می ماند»، «دل نوشته های دلنشین»، «سرگذشت جذاب کارآفرینان بزرگ دنیا»، «اسرار کارآفرینی نامحدود»، «بازیگر زندگی باشیم نه بازیچه آن» و «از کوتهی توست که دیوار بلند است» را به علاقمندان حوزه روان شناسی و خود شناسی ارائه کرده.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
عشق یکی از ارزشمند ترین نعمت هایی است که منبع انرژی، شادمانی، امیدواری، سازندگی و بالندگی است که بسیای از غیر ممکن ها را ممکن می سازد. عشق توصیفی نیست، تجربی است و کسی عشق را حس و درک می کند که عاشق باشد. عشق لیاقت می خواهد و مهم ترین لازمه آن از خودگذشتگی است. به یاد داشته باشیم که در عشق، عیش و لذت هست، اما در هر عیش و لذتی عشق وجود ندارد. مراقب باشیم تا واژه مقدس عشق را از عیش های گذرا متمایز سازیم تا ارزش آن را حفظ کنیم...»

*

- زندگی «باغی» است؛ که باعشق «باقی» است.

- «مشغول دل» باش؛ نه «دل مشغول».

- بیش تر «غصه های ما»؛ از «قصه های خیالی ما»ست.

- شما تجلى افکارى هستید که نسبت به خودتان دارید!
- در مقابل هر چه مقاومت نشان دهید اصرار مى‏ورزد!
- به خاطر بسپار: عشق خداوند نسبت به تو، غیر شرطى است!
- به خاطر بسپار: عشق یعنى، تمرین نیایش!
- اگر دوستدار زیبایى باشى، زیبایى را مى‏بینى و اگر از دیدن زیبایى بترسى، زشتى را مى‏بینى!
- از تمبر یاد بگیر، تا رسیدن به مقصد به نامه مى‏چسبد!
- آنچه را که از صمیم دل بخواهید، زندگى به شما خواهد داد!
- به خاطر بسپار: جرأت کنید که خودتان باشید!
- نیم کیلو باش اما خدت باش!
- پشتکار! تنها مرز بین شکست و کامیابى است!
- دست شکسته‏ات را در داخل آستین پنهان و صداى خنده‏ات را بگوش همه برسان!
- به خاطر بسپار: با امید ازدواج کنید و ترس را طلاق بدهید!
جاده دو طرفه است: یعنی فقط به فکر کاستی‌های خودت نباش! الان خسته ای، بعد خسته ای، بعد می‌خواهی فیلم دلخواهت را ببینی، بعد می‌خواهی استراحت کنی و بعد…زندگی یک جاده دو طرفه است، آخه کمی هم به همسرت بیندیش و ببین کاستی‌های او چیست ؟ خواسته هایش را جامه‌ی عمل بپوشان و… یکه تازی و فقط به فکر خود بودن ممنوع!

به محل پارک 500 متر مانده: یعنی گاهی کارت را تعطیل کن و برای تفریح و استراحت همسرت وقت بگذار. فراموش نکن: ارزش هر چیزی در زندگی ما به میزان زمانی است که برای آن صرف می‌کنیم! باور کن مانند همان وقتی است که شما در جاده به پارک می‌رسید و چای و شیرینی مختصری میل می‌کنید و وقتی پشت فرمان قرار می‌گیرید انرژی بیشتری نسبت به قبل دارید. باور کنید که زندگی هم این گونه است! یک بار امتحان کنید!
پیچ خطرناک: سرعت خود را کم کنید! یعنی ما به کمی شوخ طبعی نیاز داریم که از مسیر‌های دشواروپیچ و خم‌های خطرناک زندگی راحت تر عبور کنیم و به کمی شعور نلغزیم!

سبقت ممنوع: چرا همسرت را رقیب خود می‌دانی؟ با او همراه و همفکر و همدرد شو! اگر موفقیتی کسب کند مطمئن باش که تو هم در آن سهیم هستی!

کتاب آموزشی و روانشناختی «فرهاد که باشی همه چیز شیرین است» در 370 صفحه از سوی انتشارات فرهنگ اندیشمندان راهی بازار کتاب شده است.

 

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند(در صورت موجود بودن در بازار). سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =