۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹

پنجمین کنفرانس سالوی که در اکتبر 1927 / مهر 1306 در بروکسل بلژیک برگزار شد، میزبان بزرگ‌ترین فیزیک‌دانان آن روزگار بود و عکس دسته‌جمعی این گروه، مشهورترین عکس دنیای فیزیک لقب گرفته است.

موسسه بین‌المللی فیزیک و شیمی سالوی (Solvay) در سال 1912 در بروکسل بلژیک و پس از برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی سالوی در 1911 تاسیس شد. این موسسه در نیمه اول قرن بیستم بسیار مشهور بود و کنفرانس‌های بین‌المللی آن که هر چند سال یک‌بار برگزار می‌شد، شاهد دستاوردهای بسیار بزرگی بود. مشهورترین این کنفرانس‌ها، پنجمین کنفرانس سالوی بود که در اکتبر 1927 / مهر 1306 با موضوع الکترون‌ها و پروتون‌ها برگزار شد. از 29 نفر فیزیک‌دان حاضر در کنفرانس، 17 نفر برنده جایزه نوبل شده بودند یا در سال‌های بعد از کنفرانس برنده این جایزه شدند. موضوع این کنفرانس، بحث و بررسی در مورد نظریه کوانتومی بود که به‌تازگی ارایه شده بود.

این تصویر که همیشه نسخه سیاه و سفید آن دست به دست می‌چرخید، به تازگی رنگ‌آمیزی شده و جلوه‌ای دیگر یافته است. حاضران در عکس، از راست به چپ از این قرارند:
ردیف سوم (ایستاده): لئون بریلوئین - رالف فاولر - ورنر هایزنبرگ (نوبل فیزیک 1932/1311) - ولفگانگ پائولی (نوبل فیزیک 1945/1324) - ژولز امیل ورشافلت - اروین شرودینگر (نوبل فیزیک 1933/1312)- تئوفیل دی‌داندر-ادوارد هرزن - پل اهرنفست- امیل هنریوت- آگوست پیکارد
ردیف دوم: نیلز بوهر (نوبل فیزیک 1922/1301) - مکس بورن (نوبل فیزیک 1954/1333) - لوییس دی‌بروگلی (نوبل فیزیک 1929/1308) - آرتور کامپتون (نوبل فیزیک 1927/1306) - پل دیراک (نوبل فیزیک 1933/1312) - هنریک کرامرز - ویلیام براگ (نوبل فیزیک 1915/1294) - مارتین نادسن - پیتر دبیه (نوبل شیمی 1936/1315)
ردیف اول: اوون ریچاردسون (نوبل فیزیک 1928/1307) - چارلز ویلسون (نوبل فیزیک 1927/1306) - چارلز گویه - پل لانگه‌وین - آلبرت اینشتین (نوبل فیزیک 1921/1300) - هنریک لورنتز (نوبل فیزیک 1902/1281) - ماری کوری (نوبل فیزیک 1903/1282 و نوبل شیمی 1911/1290) - مکس پلانک (نوبل فیزیک 1918/1297) - اروینگ لنگ‌مویر (نوبل شیمی 1932/1311)

برای مشاهده آن در ابعاد بزرگ می‎توانید اینجا را کلیک کنید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    جاي پروفسور حسابي خالي.روحش شاد
    • رضا IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      وطن فروش چرا منفی میدی؟؟ خبر جان تو رو خدا چاپ کن
    • بدون نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      52 59
      الان چرا منفی دادی ؟! بعضی قلوه سنگ بر می دارن!
    • بدون نام FR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      روح پروفسور حسابی شاد! ولی ایشون در سطح این دانشمندان نبوده! یه مقدار واقع بین باشید
    • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      62 8
      میتونی یک جستجو بکنی و ببینی که این آقا چند تا مقاله داره؟!
    • محسن IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      آخه آدم به شماها چی بگه؟ اینجا نوشته از این 29 نفر 17 نفرشون نوبل گرفتند. میدونی نوبل فیزیک یعنی چی؟ فکر نمکنم بدونی. اگه میدونستی که دیگه اینجوری نمینوشتی. حسابی احترامش واجبه ولی بزرگترین افتخار حسابی چی بوده(البته به غیر از افتخار ایرانی بودنش). غیر اینه که شاگرد انیشتین بوده؟ اگه قرار بود امثال حسابی اینجا باشند، که دیگه باید کل شهر رو از فیزیکدان پر میکردند. حالا تو به من و امثالم بگو وطن فروش. ما که نیستیم. ولی اگر هم زبونم لال باشیم بهتر از اینه که شعورمون رو بفروشیم.
    • دانشجو US ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      90 13
      مرحوم دکتر حسابی خدمات بسیار زیادی به آموزش عالی ایران انجام داده، اما الحق و الانصاف مقام علمی ایشون در حد افرادی که در این تصویر هستند، نیست. بزرگترین دانشمندان فیزیک ایرانی الان عبارتند از : دکتر کامران وفا (استاد فیزیک دانشگاه هاروارد)، دکتر نیما ارکانی حامد (استاد فیزیک دانشگاه پرینستون) و دکتر علی جوان (مخترع لیزر گازی)
    • سینا IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      دکتر حسابی از دوستان نزدیک انیشتین بود. حیف ما یکم قدر دانشمندامونو نمی دونیم حتی یه بزرگداشت ساده بگیریم !
    • حبیب IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      با تمام احترامی که به همه کسانی که در راه کسب علم قدم برمی‌دارند قائلم ولی باید عرض کنم در مورد دکتر حسابی به نظر میرسه یک مقدار زیاده‌روی شده و ایشون بر اساس خاطرات خودشون اصلاً شاگرد انیشتین هم نبوده و فقط یکبار در حاشیه یک کنفرانس با ایشون در مورد تزشون صحبت کرده بوده و همین و افسانه‌هایی هم که در مورد سفره هفت سین و انیشتین و دکتر حسابی مطرح شده حقیقت نداره، مثل شعر سعدی که در سازمان ملل نوشته نشده، مثل بالا بودن ضریب هوشی ایرانی‌ها که صحت نداره و مثل خیلی جوگیری‌های دیگه ما ایرانی‌ها.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      وقتی می بینیم در جایی زندگی میکنم که تعداد جاهل ؛ نادان ؛ بی سواد ... در ان از تعداد کلاغ های کلان شهر الوده و کثیفمان هم بیشتر شده ان وقت متوجه چندین دهه و چندین قرن عقب ماندگی و درجا زدن کشور در راه توسعه فرهنگی و به طور کلی پیشرفت بر عکس و رو به ناکجا اباد فعلی خودمان می شوم ! :-( پرفسور حسابی اگر انیشتن و هایزنبرگ و مکس پلانک نبود ؛ اما نابغه ای بود که دسته کمی از ادیسون نداشت
    • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      وقتی تمام پایه اساس تمدن فعلی و پیشرفته جهان غرب و مخصوصا بعد از دوران تاریک قرون وسطی؛ از صدقه سر مطالعات و شاهکار های فکری مردمان خاورمیانه و مخصوصا فلات ایران بوده و در زمینه پزشکی و مهندسی و نجوم و غیره ما دارای عجوبه های تکرار نشدنی و فراوانی هستیم که حتی در چندین جلد کتاب هم اسم ان نوابغ بزرگ جا نمی شود!! ان وقت می خواستم بدانیم امثال این دانشمندان قرن بیستم اگر زیربنای فکری و پایه و اساس ان سروران علمی را نداشتند ؛ چند قرن دیگر طول میکشید که ان ها به این نتایج خیره کننده علمی جدید برسد! بهتر است کمی فکر کنید و بیشتراز این مایه تاسف ایرانی های راستین و ازاده در سراسر کره زمین نباشید! درود و سلام ابدی خداوند بلند مرتبه و فرشتگان پاکش بر همه دانشمند بزرگ ایران زمین و جهان !!!
    • سینا FR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      بعضیا که میخوان بگن خیلی نوبل شناسن نظر میدن که بزرگترین افتخار حسابی شاگردی انیشتین بوده!!!! متاسم که اینقدر بی انصاف و کم دانشید!!! شما اصلا میدونی نظریه بی نهایت بودن ذرات چیه؟؟؟؟ مقام پروفسوری در فیزیک؟ برترین مرد علمی سال جهان1990 مرد بین المللی 1991 اصلا خبر داری همین جناب بوهر و اروین شرودینگر در همون زمان چه نظری به نظریات پروفسور حسابی داشتن و چه طور در فهم اساس نظریه وا موندن !!که استاد مجبور شد بره نزد جناب انیشتین؟ونه شاگرد ایشون؟باشه !و انیشتین معرف استاد بوده برای یک آزمایشگاه مجهز تا نظریه اش رو پیش ببره حیف حیف ,اگه میموند همون بلاد فرنگ و کرسی دانشگاهی رو تو همون بلاد کفر!!!نگه میداشت و یک نوبلی هم میگرفت الان حلوا حلوا میکردیم
    • منصور نوین IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
      6 21
      پروفسور حسابی در سطح اینها بوده شاید بالاتر هم بوده ولی تو او سال ها فکر کنم هنوز فیزیک رو شروع هم نکرده بوده اگه هم کرده بوده تو ابتدای راه بوده فیزیک آخرین رشته تحصیلی ایشون بوده بعد از 8 تا رشته ای که اقلا مدرک کارشناسی رو توش دریافت کرده بوده مثل ریاضیات معدنشناسی و خیلی چیزای دیگه برای اطلاعات بیشتر در مورد زندگی بسیار سخت و شگفت آور ایشون که واقعا تامل برانگیزه کتاب "استاد عشق" که در مورد زندگی ایشونه و بدست پسرشون "ایرج حسابی" نوشته شده مراجعه کنید.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    7 27
    خیلی ممنون. اما لینک دانلود عکس رنگی کار نمیکند.
    • بدون نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      7 3
      بازم ممنون. الان درست شد.
  • من خودم تنها IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    74 7
    وعععععع چقد مخخخخخخ.........
  • باران IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    26 63
    جای پدر هسته ای ایران ... در این عکس چقدر خالیه!
  • m IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    67 14
    پیشنهاد می کنم اسم عکس رو بذارید: «خداشناسان واقعی»
    • ناظر IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      20 39
      فکرکنم دیراک خدا ناباور بوده
    • مجتبی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      32 14
      البته اکثر فیزیکدانان و دانشمندان علوم طبیعی خداناباورند.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    11 40
    فتوشاپه!!!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    80 19
    هیچ دانشمند ایرانی در این حد و قواره نیست! بیخود پسرخاله نشید زود! هیچ کشف و اختراعی از ما ایرانیها در جامعه امروز انسانها و حتی خودمون دیده نمیشه! یه دانشمند نوبل گرفته واقعی نداریم!
    • پیمان IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      77 7
      دکتر حسابی در سال 1928 مدرک دکترای خودشو از دانشگاه سوربن گرفت یعنی زمان این عکس دانشجو بوده. دقت کنید اینها فارغ از ملیتشون دانشمند هستند و شما کنار نامشون ملیتشونو نمیبینین. چون اصلا مهم نیست که کجا بدنیا اومدند و کجا زندگی کردند. فقط ما ایرانیها هستیم که موفقیت هر شخص متولد ایران رو موفقیت خودمون میدونیم و به اون افتخار میکنیم. به فرض اگر دکتر حسابی هم در این عکس بود چه سودی میتونست برای من ایرانی داشته باشه؟
    • عمار IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      28 48
      دوست عزيز ، فراموش نكنيد كه اكثر دانشمندان دنيا ، پيشرفت علمي خود را مديون دانش و كتابهاي دانشمندان ايراني همچون ابوعلي سينا-زكرياي رازي-جابربن حيان-خوارزمي-فارابي-ابوريحان بيروني-خيام-عبدالرحمن خازني-محمد بن عيسي ماهاني (كه معادله درجه سوم موسوم به ماهاني به نام اوست) و زكرياي رازي و ... نام برد . يكي از مظلوم ترين دانشمندان ايراني را ميتوان از عبدالرحمن خازني نام برد . خيلي خودمون رو دست كم ميگيريم ، فراموش نكنيم كه در حال حاضر نيز دنياي علم در مقابل دانشمندان گذشته و حال ايراني سر تعظيم فرود مي آورد ، اما حيف كه حس خود كم بيني را كه غريب به 400سال است توسط پرتغالي ها و انگليسي ها در ما بوجود آمده را نميخواهيم فراموش كنيم !!!!!
    • پیمان DE ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      34 7
      عمار جان علم رو نباید با مرزهای سیاسی کنونی تقسیم بندی کرد. پیشرفت علم در طول تاریخ مدیون انسانهایی سخت کوش در سرتاسر دنیابوده است. قطعا دانشمندانی که شما نام بردی به پیشرفت علم بسیار کمک کرده اند ولی اینکه اونها از نظر جغرافیایی در مکانی میزیسته اند که امروزه ما زندکی میکنیم باعث بشه اونها رو انحصاری کرده و متعلق به خودمون بدونیم و باعث بشه نسبت به همه دنیا احساس برتری کنیم بسیار اشتباه و توهمی بیش نیست. متاسفانه ما همیشه خودمون رو تافته جدا بافته میدونیم.
    • جواب عمار IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      16 4
      دوست عزیز شاید کمی کمک کرده باشه ولی دیگه نه تو اون حدی که شما میگی و به مردم ما القا کردن! که اونم ... اشتباه حسی ما خود کم بینی نیست بلکه خود بزرگ بینی است! ما در توهم به سر میبریم! شما یک اختراع و کشف اسم ببر که مردم عادی خودمون نه دنیا در زندگی خودشون دارن ازش استفاده میکنن یه خدمت اجتماعی اسم ببر یه سیستم اسم ببر! وجود نداره خوب وقتی میبینیم اونها از ما به ما بیشتر نفع رسوندن خوب چرا باید بهشون توهین کنیم! اگه این چیزایی که دست امریکا و غرب بود الان ما با این روحیمون نابودشون کرده بودیم! البته این مشکل هم از مردم نیست از سیستمه!!! در تموم دنیا مسئولین حرف میشنون و خیلی چیزا رو تحمل میکنن تا مردمشون راحت زندگی کنن ولی در کشور ما ...
    • عمار IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
      2 10
      آقاپيمان ودوست عزيزبدون نام،منظوربنده درپاسخ به دوست ماست كه حس سرخوردگي ايشان موجب دلخوري هرايراني ميشود،نبايدخودمون روگول بزنيم،بايدبپذيريم كه تمام دنيابه هرموضوعي ازدريچه سياست مي نگرد،اعم ازعلم،هنر،ورزش و...،دردوراني كه ادعاي آزادي بيان و حقوق بشر و استقلال سياست ازورزش سر داده مي شود به جهت تحريم هاي سياسي،كشورهاي وابسته به قدرت هاي بزرگ حتي جرأت برگزاري بازيهاي دوستانه راهم باماندارند چه بسادرسياستشان تأثيرگذار باشد،حرف من هم همين است مازودفراموش ميكنيم وقتي ميگوييد قدرت دست انهاست واگر دست مابودهمه جارانابودمي كرديم،بايدبگويم كه،مگرهخامنشيان تمام دنيا دستشان نبود جزاينكه حتي در زمان كشورگشايي به آئين ديگران احترام ميگذاشتند وجزباسربازان باكسي نميجنگيدند.....
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    45 1
    روح همه ایم بزرگواران شاد باد.
  • باران IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    24 2
    ممنونم از اینکه کامنتمو با سانسور منتشر کردین!
  • بدون نام FR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    18 1
    این عکس با نسخۀ سیاه و سفیدش تفاوت های زیادی داره! یقیناً از نو طراحی شده! با این حال زیبا و ارزشمنده
  • بدون نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    46 7
    پَ چرا من نیستم؟! :))
  • ایرانی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    5 51
    دوستان بنظر شما این دانشمندان توانسته اند با این همه نبوغ قدرت خدا و وجود خدا رو یاد بگیرند؟
    • محسن IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
      22 4
      من فکر میکنم که بهتر از ما (یعنی من) به وجود خدا پی ببرند. خدا خیلی زرنگه. همه جا رد پاش رو گذاشته. هر چقدر لایه لایه توی آفرینش به پیش میری، نشانه ها بیشتر میشه. شاید چیزایی رو از خدا میدونند که ما (یعنی من در واقع) تا حالا ندیدیم.
    • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      18 7
      شات اپ
  • بدون نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    38 1
    یک زن هم بینشون هست به نام ماری کوری که نه یکی بلکه دوتا نوبل گرفته. نوبل فیزیک و نوبل شیمی. وای خدا اینها دیگه کین؟!
  • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    13 2
    ایرانی! چه ربطی داشت؟
  • بدون نام IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    36 11
    دکتر حسابی انسان بزرگی است اما ... دکتر حسابی اصلا شاگر آینشتاین نبوده و ظاهرا حدود 10 دقیقه با هم مکالمه داشتند! مرد سال علمی جهان (1990) عنوانی بود که از طرف برخی ایرانی ها از یک مجله علمی خریداری شد!!! (به قیمت 200 دلار)!!! ایشون اصلا صاحب تفکر نو نبودند(فقط تئوری بینهایت بودن ذرات است که کاملا اشتباه است!). برعکس کسانی که عکسشان این جا هست. اما خدمات ارزنده و مهم برای جامعه ایرانی داشتند. دوستان بحث ارزش گذاری بر این دانشمندان نیست. بحث شناخت تفاوت کاری است که اونا کردند.
  • rasul US ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    0 3
    دربالاترین لینک شد http://www.khabaronline.ir/detail/240744/science/fundamental-knowledge
  • مجتبی IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    22 14
    تو رو به خدا انصاف کنید، حسابی اصلا فیزیکدان بزرگی نیست چه برسد به بزرگی افراد حاضر در این عکس.
  • رامین IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    9 4
    خبر آنلاین از شما بعید بود که یک اینچنین عکس زیبایی رو سانسور کنین.ردیف جلو (ردیف اول)از سمت چپ نفر دوم خانوم ماری کوری نشسته اند که شماایشون رو در این عکس سانسور کردید.این کار شما اصلا درست نیست
    • بدون نام IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      2 0
      خانم کوری ردیف اول از سمت چپ صندلی سوم.یه شال زرد هم دارند.
  • armin GB ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    4 24
    به بشریت خدمت کردن. ولی خوب از دانش هسته ای انیشتین در جنگ جهانی دوم بر ضد بشر استفاده شد.
    • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      17 6
      اگه از اون بمب استفاده نمیشد از کجا میدونی الان وضع دنیا چی بود و کمونیست ها تا کجا پیش رفته بودن و یا هیتلر چکار کرده بود! گرچه الان هم هر چی ما و کره شمالی و چند تا کشور دیگه میکشیم از همین کمونیست هاست گرچه رسما وجود ندراند
    • əmin LU ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
      2 4
      300 هزار ژاپنی در عرض 2روز مردن--حیف ژاپنی که بمیره ...
  • بدون نام US ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    0 1
    http://www.museumsyndicate.com/jigsaw.php?id=52404
  • سیمین دخت IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    33 48
    وقعا شما ایرانی هستین؟؟؟؟خیلی وطن فروشین خیلی شما با این نوشته هاتون اشک ادمای ایرانی رو در میارین شما ها ادم نیستین به والله که اگه یکم عقل داشتین و غیرت ایرانی هیچ وقت این ... از دهنتون در نمیومد .اصلا دکتر حسابی بزرگ لیاقتش بیشتر از اینه که کناره اینا بایسته .حالا هرچی دوستداری منفی بده ..ببین ماهواره با شما چیکار کرده که فکر میکنین ایرانیا از خودشون هیچی ندارن و هر چی داریم از غربیاس..اگه به شما باشه ایرانو فدای یه تار موی یه گدای امریکایی میکنین چون از اونا واسه خودتون یه اسطوره ی با کلاس همه چی دون ساختین..متاسفم//خیلی
    • بدون نام US ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      19 64
      به والله تو اگه یکم عقل داشتی و غیرت الان کنار شوهرت بودی نه تو اینترنت
    • بدون نام US ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      20 14
      منم برا تو متاسفم- حسابی ادم بزرگیه خیلی به کشور ما کمک کرده ولی دیگه نه اینقدر بزرگ که برای تحمیق و ادامه توجیه کارای یه عده ازش استفاده بشه و البته تا اخر عمرش کراوات میزد که پلیس شما الان داره جمع میکنه
    • سیمین دخت IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      31 7
      به والله من شوهر ندارم ..داشته باشمم به تو ربطی نداره کجا باشم :) کراواتم میزد چون جایی بزرگ شده که همشون کرواتی بودن اگر هم الانم بود و میزد هیچ اشکالی نداشت خیلی هم خوبه.
    • شاگرد کوچک مکتب تختی ! IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
      25 6
      بدون نام اول حیف که ما بهت دست رسی نداریم و نمی دانیم کی هستی و یا چی هستی !!! اما از طرف همه انسان های ازاده و جوانمرد کره خاکی و تمام طول تاریخ بشریت ؛ از بغل دستی تو می خواهم که با مشت بزند توی دهنت که خیلی زیادی تر از حد خودش باز شده !!! تو فقط مایه ننگ بشریت نیستی بلکه به انسانیت خودت هم ( اگر واقعا انسان باشی !! ) خیانتی عظیم و شاهکاری کردی !!!
    • بدون نام IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
      7 2
      ای ادم کوچک و حقیر و بی شرم و حیا !! برو جوابت را از همان ...که اسم مقدس و منزه و ...را بردی بگیر که خیلی برای خودت ...و عظیمی خریدی !!!
    • حبیب IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
      18 30
      اصلاً ما وطن فروش شما ناسیونالیست افراطی ما ... شما نواده اصیل آدم و حوا ما آی کیو صفر شما نابغه ما بی غیرت شما با غیرت ما غربزده‌ی ماهواره دیده شما بانوی شرقی آفتاب ندیده کلاً ما اپسیلون شما بی نهایت اصلاً دکتر حسابی انیشتین و انیشتین هم گدای بی سر و پای آمریکایی! از لقمان پرسیدند ادب از که آموختی؟ گفت: از بی ادبان. ببین تعصب کورکورانه چه بلایی میتونه سر آدم بیاره!
  • سیمین دخت IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    15 22
    اونایی که میگن پروفسور حسابی شاگرد انیشتن نبوده یه سرچ تو گوگل کنن یه عالمه عکس از استاد کنار انیشتن میاد نه مکالمه تلفنی!!!!!!!تاسف وطن فروش خبر لطفا بزارش
    • حبیب IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      26 18
      شما هم میتونید به منابع غیر فارسی یه سری بزنید و خواهید دید که در منابع غیر ایرانی همچین موضوعی وجود نداره، حتی عکسی هم که به اسم انیشتین و پروفسور حسابی در اینترنت موجوده در واقع Kurt Gödel ریاضیدان اتریشیه و نه حسابی. متاسفانه آقای ایرج حسابی فرزند دکتر حسابی کسی بوده که با اغراق بیش از حد این داستان‌ها رو درست کرده. در مورد عنوان مرد علمی سال ۱۹۹۰ در رشته فیزیک از سوی مرکز بین‌المللی زندگی‌نامه‌ها (کمبریج) که به دکتر حسابی اعطا شده: این موسسه در قبال دریافت مبلغ 395 تا 440 دلار هرکسی را به عنوان مرد سال علمی معرفی می‌کند. این موسسه هیچ ارتباطی با دانشگاه کمبریج ندارد و نیز از سوی وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران نامعتبر اعلام شده است.
    • رهرو حق و حقیقت ! IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
      11 13
      خواهر محترم و ارزنده ما و ای فرزند حقیقی و پاک و منزه و دلاور ایران زمین ! شما خودت را به خاط یاوه گویی های این عناصر ناشناس و مجول الهویه داخل فضای مجازی که ممکن است هر جانوری به غیر از انسان جاندار و هوشمند فعلی باشد و یا یک خود فروخته و خود باخته که در اثر دیدن و شنیدن مهملات و یاوه گویی های بیگانگان حتی اسم پدر و مادر خودش را هم .... صدا میکنه ! بیشتر از این ناراحت نکن چون جایگاه بلند پایه دانشمندان ایرانی در بین همه مردم جهان به اندازه ای رفیع و ارزشمند و دست نیافتنی است که هیچ گاه به خاطر حضور نداشتن امثال ایشان در این جمع علمی محترم و گرانقدر به ما خرده نمی گیرند و کسی را بازخواست نمی کنند !
    • بدون نام IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
      16 4
      وقتی ما میلیون ها تومان خرج میکنیم که همهلات بی ارزش و دسته چندم کره ای را در رسانه ملی خود به نمایش بگذاریم و از همه انچه خود داشتیم به شدت غافل شدیم و ان را از گمشدگان لب دریا طلب میکنیم ؟! یعنی ان غصه و درد رنجی که حضرت حافظ هم در چندین قرن گذشته داشته! و از بسیاری انسان های تاریخ ساز و تکرار نشدنی و نابغه تاریخ بشریت که از قضا ساکن و متولد این مرز و بوم بوده و همسایگان ما برای داشتن حتی یکی از ان ها دست به جعل و دزدین هویت اصیل ان ها زده اند و با فریب و نیرنگ و کوتاهی ما به دنبال غارت این سرمایه های جاویدان ما هستند! ان وقت انتظار دارید که این فرزندان و وارثان تمدن ایرانی دیگر ارزشی برای بزرگان خود قائل شوند و فقط به دنبال عروسک های حقیر امثال مسی ؛ بت من ؛ مادونا و غیره نباشند ؟؟!
    • بدون نام DE ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      2 1
      اگه منم برم با علی کریمی عکس بگیرم دلیل این نیس که منم علی کریمیم
  • بدون نام AE ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    3 2
    اينها را ولش كنيد. جه كسي عكس كرفته؟
  • شب پره IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    2 16
    اگر علم را نباید سیاسی کرد پس چرا اسم دانشمندان ایرانی و مسلمان در دنیا مطرح نیست.باید بگیم این را ما اولین بار کشف کردیم ولی به نام فلان کس غربیه.اگر علم را نباید مرز بندی کرد پس چرا هواپیما های مسافربری را از ایران دریغ میکنند.وقتی این حرفهای به ظاهر زیبا و گل و بلبلی را میزنید کمی به عمقش بروید. عقب ماندگی های قبل از انقلاب و تراخم و بیماریها و بیسوادی ها را هیچ وقت از یاد نبرید .که اگر تجربه نکردید شاید جزو اون چند درصد بودید ولی بدونید ملت ایران که اکثریت هستن فراموش نمیکنن.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    13 4
    در طبقه بندی بر اساس ای کیو ما رتبه 56 را داریم که رتبه خوبی نیست.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    5 1
    وضعیت موجود طوری است که از کشور نابغه نوبل اور تولید نمیشود. زیرا ازمایشگاههای خاص که بتوان این اقدامات خاص منجر به نوبل باشد نیست و تحریم ایم. اگر اطلاعی دارید که در 1-3 سال اخیر جایزه نوبل گرفته باشیم مطرح کنید. متشکرم.
  • بدون نام AE ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    3 3
    اصلا عادل نيست اونها مغزشون بزركتر و سرزمينشون هم دست نخرده ومتنوع هست دستشون هم با جني ها توي يك كاسه هست سوما هم مثل خودشون با صد نمونه حيله بطرف خودشون مي كشند 4 اصلا هر ملتي تخصصش مختلف هست 5 در اخر هم همه انسان مهم بيشرفت
  • əmin LU ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    15 5
    ولی پایین بودن ضریب هوش ایرانیا صحت داره
  • حمدی CA ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    10 1
    در جواب آقای ناشناسی که مرقوم فرموده اند "وقتی تمام پایه اساس تمدن فعلی و پیشرفته جهان غرب و مخصوصا بعد از دوران تاریک قرون وسطی..". جسارتا میخواهم سئوال بکنم که این همه علم و دانشی در این سرزمین تولید شده کی بوده، کحا بوده و چگونه وارد زندگی مردم عادی این سرزمین شده که کمی کیفیت آن را ارتقاء دهد؟ توابغی مانند ابن سینا از ترس قدرت استبداد در حال فرار بوده و یا اینکه گفته هایشان را در هزار لایه ایهام و اشاره پیجیده. اشعار حافظ را ملاحظه فرمایید که ظاهر و معنای آن تا چه انداره متفاوت است. چند بار از ترس جانش شعرهایش را سوزانیده. افتخار ملی خیلی خوب است ولی نمیتوان بر روی تواهمات ملی رو به آینده حرکت کرد.
    • بدون نام DE ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      5 0
      ((افتخار ملی خیلی خوب است ولی نمیتوان بر روی تواهمات ملی رو به آینده حرکت کرد.)) طلا بگیرش
  • پسرک EU ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    1 1
    این عکس علاوه بر رنگی شدن دستکاری شده! ردیف اول نشسته از سمت چپ تصویر در اینجا دستش روی پاهاشه در صورتیکه در نسخه سیاه و سفید نیست و یقه کتش نامرتبه! همینطور وضعیت قرار گرفتن دستها در نفر سوم ردیف اول نشیته از سمت راست با عکس سیاه و سفید کاملا فرق داره . اختلاف های دیگه هم هست!
  • موجی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 1
    بابا این عکس ساختگیه. شما دقت کنید: تاریخی که این عکس گرفته شده 1927 میلادیه. بعضی از اینها توی این سال اصلا به دنیا نیومده بودند. به تاریخ تولد افراد دقت کنید و به هوش و حقه بازی سازنده این عکس آفرین بگید. نیلز بوهر (نوبل فیزیک 1922/1301) یعنی طرف اون موقع 5 سالش بوده!!! ورنر هایزنبرگ (نوبل فیزیک 1932/1311) هنوز دنیا نیومده بوده!!! هه هه بقیهشو خودتون پیدا کنید. بازم هست.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    1 0
    وقتي همه انسانيم با استعداد هاي ذاتي مختلف اما يكسان پس چرا عمريه فقط نشستيم پاي ميز قياس وانتقاد البته اگرم خداي نكرده شد تشويق ؟بيايد تصميم بگيريم خودمون باشيم نه حتي انشتين وحسابي ونيوتن وهايزنبرگو...وقتي ما ميتونيم كامل كننده هاي نظريات اين بزرگواران باشيم چرا فقط بشيم تقليد كننده محض نكنه بشيم مصداق اون كبوتري كه خواست راه رفتن كبكو ياد بگيره بعد كه به خودش اومد ديد راه رفتن خودشم فراموش كرده. دنياي امروز نياز به ما واستعدا هاي ما داره و الانم نوبت ماست كه بشيم مشاهير بزرگ جهان اينطوريه كه ميتونيم ياد وخاطره بزگواراان را زنده كنيم.
  • مهدی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    2 0
    ای بندگان خدا آنها هر کدامشان برای خودشان جا و منزلتی داشتند و خواهند داشت و با گفتن من و تو طلا آهن نمیشه تمام آن عزیزان از یک عمر زحمت و تلاش علمی که برای جامعه بشری به ارث گذاشتند برای همیشه مورد احترام و ستایش خواهند بود .من نوعی و شما برای خودمان و جامعه بشری چه کرده ایم و خواهیم کرد بیایید ما هم یکی مثل آنها باشیم و تا الان برای رسیدن به این مقصود چه کرده ایم آنان که دیگر میان ما نیستند ما که هستیم برای ادامه راه آنها چه باید کردحرف آخر همینه
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    1 0
    روح شان شاد ویادشان گرامیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • علی A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    1 0
    پرفسور.حسابی.پدر.علم.فیزیک.ایران.وپدر.علم.مهندسی.بودند.وپدر فرهنگستان.زبان.ایران.بودند.وپدر.علوم.نوین.ایران.وااولین.مرد.علمی.جهان.بودند.اگر.باورنمیکنید به.کتاب.استاد.عشق.سری.بزنید