معضل بیکاری امروزه به یک معضل بزرگ تبدیل شده است که دغدغه های زیادی را برای افراد بخصوص قشر جوان ایجاد کرده است

بسیاری از کاربران پزشک خبر آنلاین در ارتباط با عدم استخدام شان از طرف وزارت بهداشت و درمان گلایمند بودندبرای مثال احمد کشاورز از شیراز نوشته:حدود 2سال است که مدرک پزشکی خود را گرفته ام اما نمی توانم در یکی از مراکز بهداشت و درمان کار کنم وتنها جوابی که به من می دهند این است که فعلا استخدام نداریم،زهرا از مشهد نیز در این رابطه برای خبر آنلاین نوشته:من یک پزشک بیکار هستم والبته جویای کار اما هنوز که هنوزه نتوانستم در رشته خودم و دریک مرکز بهداشتی استخدام شوم آیا راه حلی برای استخدام پزشکان بیکار وجود دارد؟
واما در همین زمینه معاونت توسعه مدیریت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی می گوید:"وزارت متبوع همه ساله تعدادی مجوز استخدام در رشته بهداشتی ،درمانی به دانشگاه ها ودانشکده های علوم پزشکی تخصیص می دهد که از این تعداد همواره در صد قابل توجهی بر حسب نیاز سنجی دانشگاه ها صرف استخدام پزشک می شود و با توجه به راه اندازی طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی از سال 84وراه اندازی طرح برنامه پزشک خانواده ونظام ارجاع در مناطق شهری نیاز به تعداد زیادی پزشک در مناطق گوناگون کشور به ویژه در مناطق غیر بر خوردار وکمتر توسعه یافته وجود دارد لیکن اغلب پزشکان با وجود در نظر گرفتن مشوق های گوناگون تمایلی به ارائه خدمت در آن مناطق نداشته وخواهان خدمت در مناطق بر خوردار وکلان شهر ها می باشند علی ایحال نیازهای نیروهای انسانی کل دانشگاه ها ودانشکده های علوم پزشکی به مشاغل گوناگون (از جمله پزشک)در طول سالهای برنامه پنجم توسعه در حال حاضر در دست بررسی واعلام به معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی ریاست جمهوری است ودر صورت تخصیص مجوز استخدامی مجوزهای مر بوطه از سوی مراجع ذیصلاح ،مجوزها در اختیار دانشگاهها قرار داده خواهد شد."
45236
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر US ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    3 0
    بنده پزشک هستم،و الان در بلوچستان مشغول بکارمیباشم.باید ازین جناب مسِوول بپرسید ایشان خودشون چندسال یاحتی ماه اینجاکارکردند ؟همین الان هم یک روزنمیتوانند اینجادووم بیارن بعدمیخوان وانتظاردارند دخترمردم بیاد اینجا برای خدمت وکار؟
  • پزشک 16 سال قرار داد IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    4 0
    ایشون راست میگن. در روستای دورگوز اباد سفلی در 150 کیلومتری شهر فلان اباد استخدام میکنند . حقوق خیلی خوبی هم میدن . ماهی 900000 تومن. بشتابید تا جا پر نشده. ابته چون جاهایی نظیر مراکز استان و شهرهای بزرگ اب و هوای الوده دارد , وزارت بهداشت برای حفظ سلامتی شما پزشکان , در انجا استخدام ندارد.