ایسنا نوشت:

به دنبال کشته شدن 40 تن در درگیری‌ها میان مخالفان مسلح سوری و شبه‌نظامیان کرد در شهر حلب، پ.ک.ک تهدید کرد، برای حمایت از کردها به طور مستقیم وارد درگیری‌های سوریه می‌شود.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، "فرماندهی نیروهای ملی"، شاخه نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای نظامی ما به شکل مستقیم علیه نیروهایی که با مردم کرد دشمنی کنند وارد عمل خواهند شد تا همگان بدانند که ما حمایت نظامی لازم را از کردهای سوریه به عمل می‌آوریم و در کنار آنها برای مقابله با دشمنانشان ایستاده‌ایم.

چندی پیش هنگامی که مخالفان مسلح سوری تلاش کردند به مناطق کردنشین شهر حلب وارد شوند درگیری‌هایی میان آنها و شبه‌نظامیان کرد روی داد که بر اثر آن نزدیک به 40 تن از نیروهای دو طرف کشته شدند.

از سوی دیگر در حالی که فرماندهی "ارتش آزاد سوریه"، مخالفان مسلح سوری، اعلام کرده بود درگیری‌های حلب به دلیل "سوء تفاهم" به وجود آمده، رهبران "حزب اتحاد دموکرات سوریه" این اقدام را تلاشی برای کشاندن کردها به عرصه درگیری‌ها در سوریه دانست.

در همین راستا، شیخ عبدالرحمن، فرمانده گردان الشهباء حلب در واکنش به امکان آغاز درگیری‌ میان آنها و کردهای سوریه، اظهار داشت: سوری‌ها خواهان درگیری نیستند، چرا که کردها نیز سوری بوده و برادران ما به شمار می‌آیند و آنها نیز مانند ما دارای سهمی از کشور هستند.

شیخ عبدالرحمن خاطرنشان کرد: آنچه اخیرا در الاشرفیه صورت گرفت، نتیجه بی‌مسئولیتی و بی‌درایتی برخی بوده است، کسانی که درک نکردند پایگاه‌های نظامی در اطراف الاشرفیه و نه خود این منطقه مورد هدف بوده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =