حسن هانی زاده در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به بررسی رابطه رخدادهای اخیر جهان عرب و قدرت گرفتن اسلام گرایان در شمال آفریقا با استراتژی اخوان المسلمین برای تشکیل خلافت اسلامی، پرداخته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در مطلب خود نوشته است: «در قانون اساسی اولیه اخوان المسلمین، شکل گیری یک نظام اسلامی مبتنی بر ارزش های دینی و رویکردهای"سلف صالح" مورد توجه قرار گرفته است. الگوی نسل اول اخوان المسلمین، دولت فاطمیون بود که از سال 288هجری قمری تا سال 555 بر شمال آفریقا، یمن و سوریه حکومت راندند.
مبارزه 80 ساله اخوان المسلمین برای تشکیل یک خلافت اسلامی زمانی به نتیجه رسید که حسنی مبارک رئیس رژیم سابق مصر در ژانویه 2011 سرنگون شد. در تعریف خلافت اسلامی با ویژگی های جدید،3 پایتخت نظامی، سیاسی و اقتصادی در جهان اسلام برای این نوع خلافت پیش بینی شده است که این 3 پایتخت باید اساس یک خلافت اسلامی را تشکیل دهند.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش می نویسد:
«پایتخت سیاسی خلافت اسلامی مورد نظر اخوان المسلمین قاهره، پایتخت نظامی، آنکارا و پایتخت اقتصادی، کویت یا امارات متحده عربی خواهد بود ... اما آنکارا به عنوان پایتخت نظامی خلافت اسلامی وظیفه دارد تا با کمک نظامی به سلفی ها زمینه سرنگونی دولت علوی بشار اسد را فراهم و به تشکیل یک خلافت اسلامی در شامات کمک کند... درگیری های خونین 21 ماهه سوریه و حضور سلفی ها و هواداران اخوان المسلمین از 15 کشور عربی در سوریه و نیز تظاهرات اخیر عراق بی ارتباط با طرح تشکیل خلافت اسلامی اخوان المسلمین مصر نیست.»
هانی زاده در انتهای مطلبش نوشته است:
«اگر آمریکا و غرب از استراتژی خلافت اسلامی اخوان المسلمین رمزگشائی کنند و تشکیل این خلافت را با منافع آمریکا و غرب در تعارض ببینند، ممکن است از طرح خود برای سرنگونی دولت بشار است عقب نشینی کنند.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =