هدایت الله بهبودی در یادداشت تازه خود در خبرآنلاین به نقد بی توجهی مسولان به درس تاریخ خصوصا در مقطع متوسطه پرداخته است.

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین می نویسد:« اگر شیوه تدریس تاریخ ریشه در فن آموزش و تخصص‌های مرتبط با آن داشته باشد، محتوای این ماده درسی – به ویژه بخش معاصر آن – ریشه در سیاست دارد. سیاست پدیده‌ای زنده، وابسته به زمان حال، و تحت تأثیر نهاد قدرت است. اگر سؤالی برایش پیش آید تا زمانی که به آن پاسخ داده نشود، اندام‌های جامعه را از خود متأثر می‌کند. اما شیوه آموزش از چنین خصلتی برخوردار نیست. کمتر در معرض پرسش واقع می‌شود و به همان نسبت نیازی به پاسخگویی ندارد. خوب است آنچه امروز بر سر درس تاریخ می‌رود از این منظر مورد توجه قرار گیرد.همه می‌دانیم که تاریخ در گروه درس‌های حفظ کردنی جای گرفته و شاگرد مدرسه باید آن را حفظ کند، از سد نمره بگذرد تا مهر قبولی در کارنامه‌اش نقش ببندد.»
وی معتقد است:«آیا این تقسیم‌بندی عرفی درست است؟ آیا روش‌های جاری برای ارائه درس تاریخ (حفظ کنید تا نمره بگیرید) کمکی به تعمیق آن در وجود دانش‌آموز می‌کند؟ آیا سنجشی از اقبال دانش‌آموزان از درس تاریخ صورت گرفته است؟ آیا درست است که تاریخ یکی از دروس گوشت تلخ نظام آموزشی ما است؟ پاسخ این سؤالات هر چه باشد، یک چیز مسلم است؛ اینکه ماده درسی تاریخ در مدارس از منزلت حقیقی خود برخوردار نیست.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    0 0
    بسيار عالي بود.