۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

تطعیلات نوروز خیلی زودتر از آنی که تصورش را می کردید به پایان رسید. از فردا دوباره روز از نو و روزی از نو. زندگی دوباره آغاز می شود و این جریان زندگی بعد از تعطیلات بلند مدت قطعا لذت بخش است.

امروز اما سیزدهم فروردین است و خیلی از شما به قصد رفع و رجوع نحسی سیزده از خانه بیرون می زنید! سفر یک روزه تان حتی اگر دور و اطراف خانه است، خوش بگذرد اما حتما این را می دانید که سیزده بدر از جمله روزهایی است که بازار بخور بخور در آن بسیار داغ است! پس امروز برایتان پیشنهاداتی داریم که ساده، بی دردسر و قابل حمل هستند. یک صبحانه ساده و پر انرژی و البته یک ناهار خوشمزه و سریع.
 

صبحانه: ساندویچ خامه و عسل
صبحانه هایی که تم ایرانی دارند معمولا بین مردم ما محبوب تر از صبحانه های فرنگی هستند. برای همین روز سیزدهم فروردین را با یک پیشنهاد صبحانه تقریبا ایرانی آغاز می کنیم. بنابراین قبل از اینکه برای گردش روز سیزده بدر از خانه بیرون بزنید این صبحانه خوشمزه و مقوی را نوش جان کنید. نگویید که ساندویچ خامه و عسل ساده است و پیشنهاد صبحانه نیست؛ امروز وقت زیادی برای پخت و پز ندارید، مخصوصا اول صبح.

مقدار مواد لازم این صبحانه ساده، بسته به تعداد افرادی دارد که قرار است آن را میل کنند و البته ذائقه شخصی شما.
نان تست برای هر نفر: دو عدد

خامه، عسل و کنجد
 

روش تهیه:
1- داخل ظرفی خامه و عسل را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید. مثلا اگر 4 قاشق خامه می ریزید 4 قاشق هم عسل بریزید.

2- حواستان باشد که برای ترکیب شدن خامه و عسل با یکدیگر باید حتما خامه شما رقیق باشد تا حسابی به خورد هم بروند.

3- بعد از اینکه خامه و عسل را با هم مخلوط کردید مقداری کنجد هم داخل آن بریزید و دوباره خوب کنجدها را با ترکیب خامه و عسل مخلوط کنید.

4- مخلوط خامه و عسل و کنجد را روی یکی از نان ها بمالید و نان تست دیگر را روی آن بگذارید. صبحانه شما به همین راحتی آماده سرو شدن است.


ناهار: پاستای مرغ و سیب زمینی

ظهر سیزده بدرتان را با دستپخت خوشمزه خودتان بگذرانید و از خوردن یک وعده پاستای مرغ و سیب زمینی لذت ببرید. تهیه این غذا بسیار آسان و البته سریع است و شما راه سختی در پیش ندارید. این غذا را می توانید برای چند ساعتی در یک ظرف در بسته نگهداری کنید بدون اینکه نگرانی بابت فاسد شدن آن داشته باشید.

برای تهیه پاستای مرغ و سیب زمینی این مواد لازم را آماده کنید؛
سینه مرغ : 300 گرم

سیب زمینی : 4 عدد متوسط

پاستا : یک بسته ( هر نوعی که دوست دارید)

سس فرانسوی: 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و ادویه های دلخواه : به مقدار لازم


روش تهیه:
1- ابتدا مرغ را بپزید و داخل ظرفی آن را به شکل ریش ریش خرد کنید.

2- سیب زمینی ها را هم بپزید و به اندازه مکعب های متوسط خرد کنید.

3- برای طبخ پاستا نیازی به دم کردن آن ندارید. همین قدر که پاستا کاملا پخته و آبکش شود کافی است.

4- نمک را حین طبخ پاستا اضافه کنید.

5- در ظرف جداگانه ای سیب زمینی ها، مرغ و پاستا را با هم مخلوط کنید و در آخرین مرحله فلفل و اندکی نمک به غذا اضافه کنید و فراموش نکنید که اصل نمک را موقع طبخ پاستا استفاده کرده اید.

6- در آخرین مرحله باید سس فرانسوی را اضافه کنید. البته اگر بناست که غذا را به بیرون از خانه ببرید و سرو کنید ابتدا پاستا را داخل ظرفی بریزید که بعد بتوانید در آن را ببندید. در این مرحله نباید سس را اضافه کنید. سس را جداگانه در ظرف دیگری بریزید و هر زمانی که خواستید پاستا را سرو کنید سس را هم اضافه کنید. به این ترتیب از ماسیدن سس جلوگیری کرده اید.

نوش جانتان، سال خوبی داشته باشید.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =