دبیر انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: شناخت صحیحی از علم و رشته روانپزشکی و حیطه‌ای که روانپزشکان می‌توانند در آن وارد شوند، حتی در جامعه پزشکی کشور وجود ندارد.

ایرنا نوشت:

دکتر ˈاحمد جلیلیˈ روز سه شنبه در حاشیه مراسم گشایش سی امین کنگره سالیانه انجمن روان پزشکان ایران به خبرنگاران گفت: در ایران بیماران روانی را افرادی می دانند که قادر به کنترل رفتار و گفتار خود نیستند و عقایدی دارند که با نرم جامعه سازگار نیست.

وی افزود: در نتیجه این تصور نادرست، به افرادی که درجاتی از بیماری های روانی دارند انگ های نابجا زده می شود و همین امر سبب می شود که افرادی که مشکلات روانی دارند به روان پزشکان مراجعه نکنند.

دبیر انجمن علمی روان پزشکان ایران توضیح داد: روان پزشکی جوان ترین شاخه پزشکی دنیا است که طیف وسیعی از بیماری ها را شامل می شود.بیماری های روانی در اکثر موارد با مشکلات جسمانی آغاز می شود به این صورت که بیمار با یک ناراحتی جسمی مانند انواع دردها، علایمی شبیه بیماری های قلبی، عضلانی و یا بیماری های زنان به پزشک مراجعه می کند اما در نتیجه معاینات بالینی هیچ آسیب شناسی جسمی در او دیده نمی شود.

وی به متخصصان رشته های مختلف پزشکی توصیه کرد که در معاینات اولیه بیماران در مورد مسایل روانی مانند میزان خواب، اشتها، افزایش یا کاهش ناگهانی وزن و میزان رضایت آنها از زندگی خود سوال کنند.

وی ادامه داد: با پرسیدن این گونه سوال ها و توجه به پاسخ های آنها سرنوشت افراد به کلی تغییر می کند و روند درمانی آنها به درستی انجام می شود.

جلیلی گفت: به همین منظور از سال ها پیش در دانشکده های پزشکی واحدهای درسی با موضوع روان پزشکی قرار داده شده است که در آن پزشکان با لزوم توجه به مسایل روانی بیماران آشنا می شوند.

وی همچنین نقش رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی در تصحیح دیدگاه جامعه نسبت به رشته روان پزشکی را بسیار مهم برشمرد و افزود: رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی به عنوان بزرگترین منبع اطلاع رسانی باید در زمینه ارایه آموزش های لازم در این زمینه به عموم مردم تلاش کنند.

جلیلی گفت: بیماری های روانی می تواند منشا بروز بیماری های جسمانی و بیماری های جسمانی می تواند منشا بروز بیماری های روانی باشد.

سی امین کنگره سالیانه انجمن روان پزشکان ایران امروز - سه شنبه - در سالن همایش های دکتر غرضی بیمارستان میلاد آغاز به کار کرد. این کنگره تا سوم آبان ماه ادامه دارد.
5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =