۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
عسل بخورید تا چربی‌هایتان بسوزد

نتایج مطالعات جدید محققان انگلیسی نشان می دهد که مصرف عسل به طور کلی و به ویژه یک قاشق چایخوری آن قبل از خواب موجب چربی سوزی و کاهش وزن می شود.

ایرنا نوشت:

نتایج مطالعات جدید محققان انگلیسی نشان می دهد که مصرف عسل به طور کلی و به ویژه یک قاشق چایخوری آن قبل از خواب موجب چربی سوزی و کاهش وزن می شود.

این مطالعه توسط یک گروه محقق انگلیسی به سرپرستی ˈمایک مک اینزˈ از متخصصان ارشد تغذیه در انگلیس انجام شده است که تمام طول عمر خود را وقف این تحقیق کرده است.

این مطالعه نتایج جالبی داشت ازجمله اینکه برخلاف دیدگاه عموم، ترکیب منحصر به فرد قندهای طبیعی موجود در عسل، آن را به یک غذای کاهش وزن تبدیل می کند.

نتایج این تحقیق از آن رو حایز اهمیت است که براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی چاقی یکی از بزرگترین چالش های جمعیتی و ابتلا به بیماریهای مختلف در سطح جهان است.

طبق تحقیقات این گروه، در یک برنامه غذایی برای کاهش وزن می توان از غذای معمول خانواده، تنقلات و انواع دسرها که معمولا در رژیم های غذایی لاغری منع می شوند، لذت برد به شرط اینکه به جای شکر از عسل برای شیرین کردن آنها استفاده شود.

علاوه بر این، با جایگزین کردن عسل به جای شکر در طول روز و افزودن یک قاشق عسل در نوشیدنی گرم و مصرف آن قبل از خواب، مکانیزیم هایی که در مغز نیاز بدن به شیرینی را تحریک می کنند، از فعالیت می افتند.

براساس نتایج تحقیق این گروه از محققان انگلیسی، عسل حاوی قند است اما بر عکس قندهای تصفیه شده، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و به طور معمول، برای هضم قند، ویتامین ها و ماده معدنی ذخیره شده در بدن استفاده می شود که در نتیجه بدن را از هر نوع مواد ذخیره ای عاری می سازد.

مک اینز سرمعتقد است که دلیل اصلی این که بسیاری از ما برای کاهش وزن تلاش می کنیم این است که مقدار زیادی قند و غذاهای فراوری شده مصرف می کنیم.

وی افزود: حتی غذاهای ظاهرا سالم کم چرب نیز اغلب با قندهای مخفی و یا آرد سفید درست شده اند که در بدن سریع به قند تبدیل می شوند. بنابراین مصرف بالای شکر به دلیل کالری موجود در آن و نداشتن ویتامین ها و مواد معدنی باعث افزایش وزن می شود، اما بر خلاف تصور، عسل که منبع خوب مواد مغذی است در کاهش وزن بسیار موثر است.

وی با اشاره به این که بیشتر چربی ها به عنوان یک منبع مصرف نشده در بدن ذخیره و باعث حجم و وزن می شود، گفت: عسل باعث به کارگیری چربی های ذخیره شده می شود و با سوزاندن آن، انرژی فعالیت روزانه را فراهم می کند و با کاهش وزن تدریجی از چاقی پیشگیری می کند.

پزشکان می گویند: در شرایط افسردگی مغز، پیام های شیمیایی ارسال می کند تا قند را از هر منبع ممکن دیگر بدن بگیرد. برخی از این پیام ها موجب تحریک حس سیری ناپذیری قند در شده و باعث می شود که انسان نتواند جلوی خود را در برابر مصرف شیرینی و شکلات بگیرد، اما مصرف عسل این چرخه را واژگون می کند.

این محقق انگلیسی می گوید: مصرف یک نوشیدنی شیرین شده با عسل در شب هنگام موجب کاهش استرس شبانه فرد می شود، به انسان اجازه می دهد که راحت تر بخوابد و در نتیجه بدن فرصت می یابد که به بازیابی، تعمیر و سوخت و ساز بپردازد و همین امر موجب موجب سوزاندن چربی می شود.

وی می گوید از آنجایی که عسل توسط زنبورها و از شهد گل ها درست می شود تا حدودی موجب هضم قند و تغییر ترکیبات انها می شود که خود بر روش سوخت و ساز بدن ما تاثیر می گذارد.

مطالعات نشان می دهند زمانی که ما یک فنجان چای شیرین شده با عسل می نوشیم و یا در ماست عسل می ریزیم ، قند عسل رفتاری کاملا متفاوت با قند سفید یا شکر در بدن دارد.

آزمایش های انجام شده توسط محققان انگلیسی نشان می دهد که یک قاشق چایخوری پر عسل سطح قند خون را کاهش می دهد، که این ویژگی در شکر سفید مشاهده نمی شود.

این بدان معنی است که عسل موجب از فعالیت افتادن سلول های تنظیم قند خون در مغز نمی شود و به رییس بدن اطمینان می دهد که سوخت لازم خود برای کارکرد در حد مطلوب را دارد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    248 2
    البته اون عسلی که طبیعی باشه از شهد گل درست شده باشه نه این عسل که از شکر درست می شه .
    • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      41 2
      الان عسل طبیعی پیدا نمیشه باید بری به مناطق شمال غرب طبیعی هاشو اونجا میفروشند.
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      7 0
      اول باس به فكر ديابت زنبورا باشيم
  • ليلي A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    77 2
    بسيار عالي. ممنون از اين پست مفيد
  • گلابی! IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    133 7
    عسل چیه؟؟؟؟!!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    101 3
    این عسلی که تو ایران موجوده باعث چاقی می‌شه عزیز
  • حمیدرضا US ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    72 3
    عسل طبیعی به عسلی اطلاق میشه که میزان ساکارز آن زیر 3 درصد باشه . یافتید به ما هم اطلاع بدید
    • حميدرضا A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      32 2
      يافت مي نشود . . . . !!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      24 0
      گفت انچه می نشود آنم آرزوست!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    55 1
    ای بابا . من هر روز دارم عسل می خورم. لاغر که نشدم هیچی تپل تر هم شدم.
  • امیر احسان A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    19 0
    آنچه یافت می نشود، آنم آرزوست
  • محمد IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    13 0
    یا زنبور های ایران عزیز قندسازیشون بالاست ههههههههه...یا شکر زیادی تو شکمشون میریزن هههه و یا کلا حقیقت اینه که کو عسل طبیعی؟؟؟آب شکر و 10 درصد عسل که چاق کننده تره عمو جان.
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    9 0
    عزیز ،گفته شب بخور نه روزتا تپل بشی
  • گرسنگان ایران زمین A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    42 9
    عسل به معده ما مردم گرسنه ایران سازگاری ندارد. با معده کسانی که مال مردم را میخورند و شکمشان مثل بشکه نفت گنده شده می سازد.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    14 0
    دوستان بهترين راه تشخيص عسل طبيعي آزمايشگاههايي است كه در تمام ادارات جهاد كشاورزي استانها داير است و نمونه عسل كه بشون بديد جزئياتشو براتون كاملا در ميارن
    • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      33 1
      یک کیلو عسل میگیریم 20 هزار تومان 50 هزار تومان هم بدیم برای تستش؟ آخرش هم تقلبی از آب در بیاد!
  • عمواکبر A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    20 2
    همگی تان بیکارید
  • امیر A1 ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مشکل ما ایرانی ها اینه که تا یه چیزو امتحان نکرده زود نظر میدیم حالا یه هفته امتحان کن ببین چی میشه
  • زنبور عسل A1 ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    21 1
    شما خودتونو مسلمون میدونید؟ شما میدونید ما چه زجری بایستی بکشیم هرروز صبح تا شب جون بکنیم و بال بزنیم که بریم شیره گل جمع کنیم و بیاریم برای شما شکموها عسل درست کنیم؟ این عدالته؟ اینه اونوی که میگن حق کارگرو تا عرقش خشک نشده بدین؟ حالا هم هی عشوه میاین که من این عسلو نمی خورم و چی و چی و چی. اگه راست میگی خودتون برید شیره گل بمیکید و بیارید عسل درست کنید تا بهتون بگم.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 3
    اخیرا بازدیدی از باغ ملی گیاه شناسی ایران داشتم و عسلی در آنجا ارائه شد کهبا قیمت مناسب و به سفارش و نظارت انجمن گیاهان دارویی تهیه شده بود و جالب بود که گواهی های استاندارد عسل مشتمل بر 17 نوع آزمایش در کنار آن بود.شاید بتوانید از آنجا عسل خوب تهیه کنید.
  • خرم اباد A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 15
    هر كسي عسل واقعي ميخواد فقط عسل لرستان بدون شكر . اصل . طبيعي
    • زنبور لر A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      7 1
      والله من نمی دونم حرف اینو باور کنم یا سطل سطل آب شکرو که هی میارن بغل کندو میزارن. همه نسل جوانمون دیابت زنبوری گرفتن. دیگه هیچ زنبوری نمی ره دنبال شیره گل. تا بهشون میگی برو شیره گل بیار فوری میره سراغ سطل آب شکر. بعضی زنبورها ها همچی چاق شدن که تا دو دقیقه پرواز می کنن بایستی ببریمشون زکتر. خلاصه بد احوالیه. خدا خودش به خیر بگذرانه.
  • محمد علی A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    5 4
    آقایون خانم ها .سلام منم می خواهم نظر بدم بدم ............
  • مهدی A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 1
    سلام دوستان من خودم زنبوردارم و فروشگاه عسل دارم . همه جور عسلی هم داریم (ارومیه)
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    من احتمال می دهم، برخلاف باور عموم چیزهای شیرین به شرطی که چرب نباشند و ناخالصی دیگه ای نداشته باشند، باعث کاهش میل به غذا و کاهش وزن بشوند. البته این یک نظریه است!!
  • امین IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    فکر کنم عسل رو دستشون مونده هیشکی نمیخره این خبرو زدن مردم برن بخرن در مورد محصولات دیگه هم این کارو میکنن تا میبینن هیشکی نمیخره رو دستشون مونده یه خبری میذارن رادیو تلویزیون اینترنت مردم تحریک شن بخرن.اینم یه نوع تبلیغاته.
  • سعید.م A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    2 0
    یعنی خوشم می آد حتی وقتی بحث یه مسئله ی علمی هم هست ملت نق می زنن.بابا حرف از عسسسسسسسسسسسسسسسله. همین.
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 0
    پارسال يكي كه ادعا ميكرد عسل طبيعي داره كيلو 50 هزار تومان حالا شما حساب كن يه خانواده 3 نفره شبي يك قاشق بخوره ماهي چند ميشه ؟