گزارش پیشرفت و عملکرد دو طرح کلان ملی و تایید آیین نامه کمیسیون های عتف در در صد و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) صورت گرفت.

ایرنا نوشت:

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت : گزارش پیشرفت و عملکرد دو طرح کلان ملی و تایید آیین نامه کمیسیون های عتف در در صد و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) صورت گرفت.

دکتر وحید احمدی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه صد و چهارمین جلسه کمیسیون (عتف ) که در محل وزارت علوم علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد گفت : شورای عالی عتف دارای یک کمیسیون دائمی، یک دبیرخانه و 12 کمیسیون زیرمجموعه است.

وی افزود : شورای عالی عتف با همکاری دبیرخانه، آیین نامه کمیسیون های عتف را تنظیم کرده بود اما به تصویب نرسیده بود که در جلسه امروز به تایید اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی عتف رسید و قرار است در شورای عالی عتف به تصویب رسد.

احمدی افزود : طبق این آیین نامه وظایف کمیسیون ها، اسامی آن ها، نحوه تشکیل جلسات کمیسیون ها و اعضای آن ها تعیین می شود.

طرح کلان ملی خودرو
معاون پژوهشی وزیر علوم خاطرنشان کرد : همچنین در این جلسه گزارش پیشرفت و عملکرد دو طرح کلان ملی پلتفرم خودروی سواری کلاس بی و طراحی مدیریت آبخیزداری کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.

احمدی با اشاره به اینکه خودرو جزو صنایع اصلی زندگی مردم است و طبق آمار، صنایع خودرو سازی حدود 5 درصد تولید ناخالص ملی را تعیین می کنند گفت : اجرای این طرح نقش مهمی را در صنایع خودرو سازی کشور ایفا می کند.

وی افزود : همچنین با توجه به اینکه جایگاه مناسبی در تولید خودرو نداریم، به یک حرکت ملی برای طراحی و ساخت خودروی کلاسیک نیاز داریم.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت : در جلسه امروز گزارش عملکرد و پیشرفت این طرح ارایه شد و شرکت سایپا به عنوان دستگاه متقاضی و بهره بردار اعلام آمادگی کامل کرد که در تامین اعتبارات و تجهیز امکانات این طرح سهیم است.

احمدی با اشاره به چهار دانشگاه مجری این طرح از جمله دانشگاه علم و صنعت، تهران و امیرکبیر گفت : این طرح حدود 8 الی 10 درصد پیشرفت داشته است و مهمترین چالشی که با آن مواجه است، کمبود اعتبارات است که امیدواریم با همکاری شرکت سایپا این مشکل برطرف شود.

طرح کلان ملی آبخیزداری
معاون پژوهشی وزیر علوم در رابطه با طرح کلان ملی طراحی مدیریت آبخیزداری کشور نیز گفت : باتوجه به بحران آب، بحث طراحی مدیریت منابع آبخیزداری کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

احمدی ادامه داد : مجری این طرح دانشگاه منابع طبیعی گرگان، گیلان، شیراز و ساری است و اجرای محوری آن بر عهده دانشگاه منابع طبیعی گرگان است.

وی ادامه داد همچنین دستگاه بهره بردار این طرح سازمان مراتع و جنگل های کشور است.

وی افزود : طبق گزارش ارزیابی پیشرفت این طرح حدود 4.5 درصد پیشرفت داشته که نسبت به زمانی که از اجرای این طرح می گذاد پیشرفت کمی است اما با توجه به اعتباری که دراختیار این طرح قرار گرفته پیشرفت خوبی است.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت : این طرح از 100 میلیارد تومان اعتباری که به آن تخصیص داده شده بود، تنها 1 میلیارد تومان دریافت کرده است که نسبت به این اعتبار باید 1 درصد پیشرفت داشته باشد اما ملاحظه می کنیم که نسبت به اعتباری که دریافت کرده 4.5 درصد پیشرفت داشته است که قابل توجه است.

احمدی افزود همچنین در این جلسه به دستگاه های متقاضی و بهره بردار تذکر داده شد که سهم قابل توجهی از اعتبارات را برعهده بگیرند.

5353

کد خبر 338202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    116 1
    دیگه از اسم هر چی خودروی ملیه خسته شدیم
    • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      14 0
      کره 10 سال درهاشو بست و به خودرو سازهاش فرصت داد تا جهانی بشن که نتیجه اش رو هم گرفت... ما ملت همیشه در صحنه 35 ساله داریم تاوان خودروسازهارو میدیم... هنوز هم که هنوزه درها خیال باز شدن ندارن...... دندون لق رو رو باید کشید و انداخت بیرون...........
  • بی نام RO ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    38 1
    شوخی خیلی جالبیه بلاخره ملت ایران نیاز به خنده داره که دلشون شاد بشه شرکت سلیپا هم خوب بلده خنده رو رو لبای مردم بیاره
  • بی نام A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    47 1
    فقط نقشه بریز و اعتبار بگیر فقط همین ؟ شما کی می خوان با ملت صادق باشین؟
  • بی نام US ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    49 0
    باز آخر سال هست و وقت پایین آوردن تعرفه واردات، باز پروپاگاندای قراضه سازی های داخلی شروع شد.
  • بی نام A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    36 1
    طرح! کلان! ملی خودرو!
  • امیررضا A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    13 0
    با خودمان صادق باشیم کم ایرانی کشته نشدن توسط سایپا مثل بقیه دنیا تویوتا سوار بشیم هوا هم کمتر آلوده میشه جان مردم هم در امانه قیمت های جهانی رو هم اگر بدون تعرفه گمرکی در نظر بگیریم سایپا و ایران خودرو هیچ شانسی از لحاظ کیفیت و قیمت در رقابت ندارن
  • احمد زاده IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    12 0
    تا تعرفه واردات خودرو برداشته نشود رقابتي وجود نخواهد داشت وكيفيت همان خواهد بود ومردم در جاده ها كشتار ميشوند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    9 1
    خدایا خودت بزرگی کن...