دنیای اقتصاد نوشت:پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه‌ها است به‌گونه‌ای‌که اگر خودروی مشتریان به‌دلیل نبود قطعه در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود، این شرکت‌ها ملزم به پرداخت خسارت خواب خودرو به مشتری خواهند بود.

خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه‌ای را برای آگاهی مشتریان از میزان و چگونگی دریافت خسارت‌های قانونی، راه‌اندازی کنند. براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم هستند در موارد ناشی از سوءعملکرد، وجهی را به‌عنوان خسارت به مشتریان پرداخت کنند.

یکی از این موارد تاخیر در تحویل خودروی فروخته‌شده است؛ به‌گونه‌ای‌که خودروسازان و واردکنندگان خودرو در صورت تاخیر در تحویل خودرو باید خسارت تاخیر در تحویل را به‌صورت روزشمار به مشتریان پرداخت کنند.

یکی دیگر از این موارد نیز پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه‌ها است به‌گونه‌ای‌که اگر خودروی مشتریان به‌دلیل نبود قطعه در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود، این شرکت‌ها ملزم به پرداخت خسارت خواب خودرو به مشتری خواهند بود. در این موارد طبق مفاد اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ای برای آگاهی مشتریان از میزان و چگونگی دریافت خسارت‌های قانونی، اقدام کنند. در ماده 59 این قانون آمده است: عرضه‌کننده خودرو یا واسطه فروش و خدمات پس از فروش باید سامانه‌ای را برای پرداخت هزینه خسارات وارده به مصرف‌کننده (مورد اشاره در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و آیین‌نامه اجرایی آن) راه‌اندازی و اجرا کند.

3535




 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    27 1
    آخه مشکل اینجاست که خودروسازان و نمایندگی تعمیرات آنها حتی با وجود مشکلات و ایراد خطرناک مثلاً در قسمت بوستر و ای بی اس خودرو ، خودرو را ترخیص و به صاحب آن اعام میشود برای قطعه مورد نطر درخواست امداد ثبت شده و تا ارسال قطعه از شرکت مادر که اکثراً تا حدود 3هفته تا یکماه طول میکشد منتظر تماس برای اعزام مجدد باشند و در این مدت اگر خدای ناکرده مشکل و حادثه ای برای خودروی مورد نظر رخ دهد مسئول جان و مال آن کیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام BE ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    12 0
    خودروسازها ، خودتونید .