روزنامه اطلاعات در یادداشتی نوشت: در شرایط غوغاگری، معمولاً اقلیّتی چنان می‌نمایند که گویی زبان تامّ و تمام اکثریت‌اند، غافل از آن که چه بسا آن اکثریّت خاموش شرایط را فاقد امنیّت می‌بینند تا بخواهند خود، منویّات خویش را بیان کنند و گرنه معمولاً دل اکثریّت خاموش در جوامع غوغاسالار پر است از شکوه‌ی خاموشی و شاکی است از دایه‌های دلسوزتر از مادر. منظور از فقدان امنیّت در اینجا، توجه دادن به مفاهیم متنوّعی است همچون امنیّت آبرو، امنیّت شخصیت، امنیّت در برابر تهمت و ...

اكنون شايد كلام پيامبر گرامي اسلام را بهتر بتوان درك كرد كه امنيّت ـ تا از دست نرود ـ قدرش مجهول است و سهمش مبهم. حال تصور كنيد جامعه‌‌اي را كه تنش‌زايي و التهاب آفريني به انحاء بهانه‌‌ها و انواع حيله‌‌ها، آن را از حالت طمأنينه و سكون و آرامش خارج كرده است؛ آيا نبايد به راستي شاكي بود از كساني كه چون عطري در طبله ندارند و خود نمي‌بويند و رايحه‌اي نمي‌فشانند، لاجرم گاه و بيگاه بر طبل غازي مي‌كوبند، بلندآواز و ميان تهي!؟

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    32 0
    تحليل بسياردرستي است! اقليت،باشعارنمايندگي اكثريت،درجهت خلاف منافع آنان قدم ميزندواكثريت توان رويارويي باآين اقليت كه فريادشان گوش فلك راكَركرده،ندارند!بقول ايران رادياتور،پشتش گرمه!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    17 0
    نه بابا. جواب غوغا رو چی بدیم؟ اگه یه بچه بزنه تو گوش شما اونوقت شما هم می زنی تو گوشش؟ اعصابمون رو با بی خردی هاشون خرد می کنند اما چیکارشون کنیم؟ بینش اجتماعی اشون کمه و عقل رس نشده اند.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    26 2
    انتخابات اسفند ماه حال اقليت پرمدعا جا ميايد
  • ناشناس IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    4 0
    اينها هم در مجلس اقليتند هم در جامعه اما پشتشان به .......و به ......و به ....... گرم است به عبارتى اب از سرچشمه گل الود است
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 0
    جالبتر اینجاست که کاسه داغ تر از اش برای مردم هستند.این مردمی که این افراد دم از انها میزنند شاید از کرات دیگر باشند.
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    4 0
    تحلیل بسیار دقیقی بود. خیلی حرفا رو مردم و برخی مسئولین میخان بزنن ولی میترسن اقلیت تندرو تکفیرشون کنن و کلا از دور خارج بشن. بنابراین ترجیح میدن سکوت کنند. حالا کی ایم بغض ملت میترکه خدا میدونه.