والدین و دانش آموزان به مراکز مشاوره در مدرسه اعتماد ندارند

یک مشاور روانشناسی در مورد لزوم وجود مراکز مشاوره در مدارس توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزای خبرآنلاین، اکرم پورنهاوندی، مشاور خانواده در آستانه هفته سلامت روان در مورد تصمیم وزارت آموزش و پرورش در مورد ایجاد مراکز مشاوره در مدارس به خبرآنلاین گفت: مشاوره در مدارس از یک جهت خوب است و از یک جهت بد. خوب بودنش از این جهت است که مشاوره دم دست بچه هاست و هر مشکلی که پیش بیاید می توانند بروند و آن را مطرح کنند. اما از آن جهت بد است که بچه ها نمی توانند راحت مشکلشان را بگویند. مادر و پدر راحت نمی توانند در مدرسه مشکلشان را بگویند. چرا که فکر می کنند اگر این حرف را بزنیم و مدیر و معاونان بفهمند ممکن است در روند مسائل دیگر فرزندمان تاثیرگذار باشد.


او ادامه داد: اگر آموزش و پرورش می خواهد برای این مسئله هزینه کند، در مدرسه ها فردی به عنوان مشاور نباشد. بلکه یک رفیق وجود داشته باشد. اسم آن اتاق را بگذارند اتاق دوستان صمیمی.


این مشاور خانواده گفت: اما آن فرد طوری باشد که آن قدر ارتباط خوبی با بچه ها داشته باشد و آن قدر صمیمی باشد که بچه ها اعتماد کنند و بدون این که نشان بدهد در آن مدرسه ارتباطی دارد و جزو کادر مدرسه است، مشکلات بچه ها را بشنود.


او گفت: این فرد در هر مدرسه ای هفته ای دو سه روز به عنوان فردی که عضوی از مدرسه نیست در آن دفتر بنشیند و دانش آموز و والدین مراجعه کنند و کاملا راحت باشند بدون این که مشکل جایی درز پیدا کند.


این کارشناس روانشناسی در پایان گفت: در این حالت ضمن این که یک سیستم منسجمی دارد و از آموزش و پرورش تغذیه می شود و افراد معتمد و تحصیلکرده در آن جایگاه هستند، در یک محیط صمیمی و ارزان قیمت با هزینه کم این افراد مشاوره بدهند و اعتمادزایی و لایه های پنهان و مشکلات درونی را حل کنند.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =