۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۴

الجوار: ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق ورئیس ائتلاف العراقیه بر تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران وپایان دادن به روابط تیره بین عراق وسوریه در صورت نخست وزیری اش تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری الجوار علاوی در گفتگویی با روزنامه الوطن سوریه اظهار امیدواری کرد دولت برآمده از انتخابات دولتی نیرومند باشد وبتواند بر مشکلات چیره شود.


 لازم به ذکر است که با مطرح شدن طارق الهاشمی از اعضای ائتلاف علاوی به عنوان نامزد ریاست جمهوری به جای طالبانی از سوی ائتلاف العراقیه، ائتلاف میهنی عراق به رهبری حکیم با آن به مخالفت پرداخته وانتفاض قنبر یکی از نامزدهای این ائتلاف شب گذشته در گفتگویی با شبکه العالم اظهار داشت که ائتلاف میهنی عراق روابط استراتژیک خود با کردها را فدای ائتلاف با العراقیه نخواهد کرد.


 چندی پیش عزت شابندر یکی از نمایندگان جدا شده از لیست علاوی که به ائتلاف دولت قانون مالکی پیوسته بود نیز از احتمال ائتلاف مالکی با لیست حکیم سخن گفته بود.
شابندر که پیش از این با علاوی کار می کرد، ائتلاف علاوی را یک ائتلاف متزلزل توصیف کرده بود.

 لازم به ذکر است که بسیاری از دوستان ونزدیکان علاوی در سالها وماههای گذشته به دلیل آنچه استبداد رأی علاوی خوانده بودند از او جدا شده وبه منتقدین او پیوسته بودند.
وائل عبداللطیف، عزت شابندر، صفیه السیهل وایاد جمال الدین برخی از این افراد می باشند.

 در این بین کارشناسان بعید نمی دانند که پیوند فعلی میان علاوی وطارق الهاشمی نیز دوام نیابد، چه علاوی چندی پیش با لحنی زننده وآمرانه با طارق الهاشمی برخورد کرده بود. این درحالی است که طارق الهاشمی به عنوان معاون رئیس جمهوری عراق چنین لحنی را برنمی تابد .

وی افزود: عراقی نیرومند قطعا نقش مهمی در ثبات منطقه ایفا خواهد کرد.علاوی همچنین ائتلاف خود با نخست وزیر حال حاضر عراق نوری المالکی بعید ندانست.

کد خبر 48953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =