آزادی گروگان ایرانی و دستگیری گروگانگیران در کشور ترکیه

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: همکاری های پلیس البرز، اینترپل ناجا و پلیس ترکیه منجر به دستگیری گروگانگیران و آزادی گروگان ایرانی در خاک کشور ترکیه شد.

به گزارش خبر آنلاین البرز، سردار «کامراني صالح» در تشريح اين خبر اظهارداشت: در پي مراجعه فردي به پليس آگاهي استان البرز مبني بر اينکه برادرش توسط چندنفر قاچاقچي به گروگان گرفته و سرنوشت نامعلومي در انتظار وي است، بلافاصله پيگيري موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.
اين مقام انتظامي ادامه داد: بنا به اظهارات شاکي پرونده، فرد ربوده شده قصد عزيمت غيرقانوني به يکي از کشورهاي اروپايي از خاک کشور ترکيه را داشت که اطلاعات و سوابق خانوادگي و نيز متمول بودن برادر وي توسط يکي از همراهانش در اختيار يک باند تبهکار بين المللي در کشور ترکيه قرار مي گيرد که همين امر زمينه اخاذي از فرد مهاجر را فراهم مي کند .
فرمانده انتظامي استان البز خاطرنشان کرد: به محض خروج برادر شاکي از مرز کشور، گروگانگيران با انتقال وي به نقطه نامعلومي در کشور ترکيه و زنداني کردن او، به صورت اينترنتي با خانواده اش تماس گرفته و با ارسال فيلم ويدئويي از شکنجه شدن وي و تحريک احساسات خانواده اش، در قبال آزادي برادر شاکي ، مبلغ 10 ميليارد ريال از خانواده وي طلب کردند.
سردار کامراني صالح با اشاره به تشکيل تيمي مجرب از کارآگاهان پليس براي رسيدگي اين پرونده، بيان کرد: با توجه به اهميت موضوع، پرونده در اختيار مقام قضائي قرار گرفت که بازپرس مربوطه اعلام کرد با توجه به اينکه جرم در کشور ترکيه واقع شده و متهمان هم در ايران حضور ندارند بايد اين موضوع از طريق هماهنگي با دستگاه قضا و پليس بين الملل در آن کشور پيگيري شود.
اين مقام انتظامي ادامه داد: با توجه به نگراني هاي شديد خانواده فرد ربوده شده، کارآگاهان به ويژه شخص رئيس پليس آگاهي استان البرز در تعامل چند ساعته با پليس اينترپل ناجا و تشريح حساسيت موضوع، اين پرونده در اختيار پليس بين الملل ناجا قرار گرفت که بلافاصله مذاکرات آني از طريق اين پليس با ماموران اينترپل کشور ترکيه و نيز هماهنگي هاي لازم جهت رهايي گروگان انجام شد.
فرمانده انتظامي استان البرز در خاتمه گفت: خوشبختانه ظرف مدت 72 ساعت پس از وصول شکايت با همکاري پليس اينترپل ايران و ترکيه، چهار متهم پرونده که دو نفر آنان ايراني و دو نفر ديگر تبعه کشور افغانستان بودند، دستگير و فرد ربوده شده در صحت و سلامت کامل آزاد شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =