۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۶

دو سال پیش، سیمون سینگ از علمی‌نویسان روزنامه‌های انگلیس در مقاله‌ای به پرسش پیرامون تاثیر ماساژ کمر بر سلامتی و درمان بیماری‌ها پرداخت. جامعه ماساژورهای بریتانیا از او به جرم اهانت، شکایت کرد و این موضوع، ماجرای حقوقی جنجال‌برانگیزی را به راه انداخت. اما سینگ تصمیم گرفته با به‌راه اندازه یک جریان مردمی، خواستار عدم شمول قوانین اهانت به مسایل علمی شود.

چطور مطلب شما باعث ناراحتی ماساژورها شد؟

من پرسیدم آیا ماساژورها می‌توانند کودکان دچار گاز معده یا نارحتی گوش یا آسم را درمان کنند و آیا دست‌کاری ستون فقرات اصلا کمکی می‌کند یا خیر. من به این نکته در مقاله‌ای که در روزنامه گاردین به چاپ رسید، اشاره کردم و پس از گذشت دو سال، هنوز شاهد انتشار مطالب توهین‌آمیز در مورد من در جامعه ماساژورهای بریتانیا هستیم!

چه تغییری حاصل شد که دادگاه نسبت به سال گذشته رای خود را عوض کرد و مطالب شما را نادرست نخواند؟
مقاله درباره بی‌احترامی به آن‌ها نبود و من خوشحالم که این مسئله کنار گذاشته شده است. حالا در دادگاه می‌توانیم بحث کنیم که آیا صحبت‌های من عادلانه بود یا نه.

چه نکته قابل بحثی در این حکم برای مسیر گزارش و بحث علمی وجود دارد؟
چیزی که واقعا مهم است، این است که قانون اهانت، امکان بیان و اعلام حقیقت را برای دانشمندان از بین می‌برد. در حال حاضر مجلات برخی مقالات را از ترس مجازات شدن منتشر نمی‌کنند. به نفع تمامی خوانندگان نشریات است که از تغییر و بازسازی این قوانین حمایت کند، چیزی که من و دیگران برای آن مبارزه می‌کنیم.

مخاطبان چطور می‌توانند کمک کنند؟
من یک میلیون دقیقه برای مبارزه در این مورد صرف کرده‌ام. تنها یک دقیقه برای خوانندگان شما طول می‌کشد تا به مبارزات ما به آدرس
www.libelreform.org/sing  ملحق شوند.  ما تاکنون 45هزار امضا جمع‌اوری کرده‌ایم.

جامعه ماساژورهای بریتانیا در تلاش است تا فعالیت خود را در سایه این قانون ادامه دهد. آیا فکر می‌کنید بر آن‌ها غلبه خواهید کرد؟
من همیشه معتقدم شانسی وجود دارد و پس از حکم امروز احتمالا شانس پیروزی ما بیش از 50 درصد باشد.

با در نظر گرفتن اینکه این کار برای شما 200 هزار پوند هزینه و دو سال کار به دنبال داشته است، آیا ارزشش را دارد؟
اگر من می‌دانستم دو سال طول خواهد کشید به دنبالش نمی‌رفتم. اما من در مورد مقاله‌ای که باور به عادلانه بودن آن دارم عذرخواهی نمی‌کنم. بنابراین دو سال است که برای این مسئله در حال مبارزه هستم و شاید دو سال دیگر هم طول بکشد.

با پیروزی در این جلسه دادگاه آیا جشن خواهید گرفت؟
من 10 روز پیش پسردار شدم، بنابراین تنها جشن من یک شیشه شیر است. اتفاقا پسرم یک لباس دارد که روز آن نوشته شده است "قوانین اهانت را دور از علم نگاه دارید."

من متوجه یک مرکز ماساژ در این خیابان شدم. آیا با پسرتان سری به آنجا می‌زنید؟
اگر پسرم قولنج کند مسلما هرگز به مرکز ماساژ نخواهد رفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 52908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =