با هدف ارائه خدمات بهینه؛ مطالعات اقتصادی با هدف ادغام سازمانهای شهرداری کرج آغاز شد

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از آغاز مطالعات تحلیل اقتصادی به منظور ادغام سازمان های تحت پوشش شهرداری این کلانشهر با هدف ارائه خدمات بهینه به مجموعه شهر و شهروندان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مجید کاویانی با اعلام این خبر اظهار داشت: شهرداری ها متولی خدمات متنوعی در سطح شهر می باشند و با توجه به اینکه ادارات و نهادهای دولتی با هزینه های بالاتری اداره می شوند، این اقدام منجر به گرانتر شدن هزینه های خدماتی به شهروندان شده است.

وی ادامه داد: در این راستا مطالعاتی به منظور دست یافتن به میزان خدمات ارائه شده توسط سازمان های تحت پوشش شهرداری به شهروندان آغاز شده است تا با شناخت حجم خدمات و تحلیل اقتصادی در این حوزه بتوان به ادغام سازمان های کوچک با هدف ارائه خدمات بهتر و بزرگتر پرداخت.

این عضو شورا یادآور شد: اگر این مطالعات به درستی صورت پذیرد می توان سازمان های کوچک شهرداری ها را ادغام نمود و از بسیاری هزینه های سنگین که به شهر و شهروندان تحمیل می شود، جلوگیری کرد.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج، واگذاری برخی سازمان ها به بخش خصوصی را از مزایای اجرای این مطالعات دانست و افزود: ورود بخش خصوصی در برخی نهادها کمک به توسعه زیرساخت های اقتصادی خواهد کرد که این مهم طبق قانون اصل 44 اساسی مطابق با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز می باشد.

به گفته کاویانی واگذاری حوزه های خدمات رسان به بخش خصوصی منجر به ارائه بهتر کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها خواهد شد و از سوی دیگر شادابی و رشد اقتصادی را به همراه داشته و رکود اقتصادی را کاهش می دهد.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج تاکید کرد: طرح فوق هم اکنون توسط مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج با هدف توسعه کارآیی سازمان ها، انجام اقدامات بهینه و ارائه خدمات به شهر و شهروندان در حال مطالعه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =