طبق آخرین پژوهش‌ها که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام شده، ایرانی‌ها 460میلیارد تومان در سال برای بازی‌های ویدئویی هزینه می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی قدوسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما بیان کرد: از سال 1385 با مصوبه 584 شورای عالی انقلاب فرهنگی نهادی با عنوان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سه مسؤلیت اصلی، حمایت، نظارت و جریان‌سازی تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارهای رسمی، در کشور 23 میلیون نفر گیمر داریم که به طور متوسط حدود یک ساعت در روز بازی می‌کنند.

قدوسی ادامه داد: اکنون میانگین سنی بازی کنندگان، 21 سال است اما 3 سال پیش این رقم 16 سال بود.

وی اضافه کرد: 12 درصد این افراد کودک ، 33 درصد نوجوانان، 29 درصد جوانان ،‌ 25 درصد میانسال و یک درصد، کهنسال هستند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: 67 درصد کسانی که بازی می‌کنند مرد و 33 درصد زن هستند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه بودجه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کمتر از 7 میلیارد تومان است گفت: حجم فروش بازی های رایانه ای در کشور 4 هزار و 600 میلیارد ریال است.

وی افزود: 65 درصد فروش بازی در کشور برای بازی‌های موبایلی، 20 درصد برای بازی‌های رایانه‌ای و 15 درصد برای کنسول‌های بازی است در حالی که در جهان تنها 32 درصد فروش بازی در موبایل است.

قدوسی اضافه کرد: علت این است که هزینه خرید بازی‌های موبایلی ارزان تر و فرصت مردم برای بازی در موبایل بیشتر است.

قدوسی افزود: عمده بازی‌های موجود در بازار قاچاق است که در قالب دانلود و رایت بر روی سی‌دی و توزیع آن است و قاچاق مرزی نداریم.

وی با بیان اینکه در یکسال و 4 ماه گذشته تعامل بسیار نزدیکی با کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه داشتیم گفت: تاکنون هزاران لینک توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای فیلترینگ به مراجع زیربط اعلام شده است.

قدوسی افزود: در 2 سال گذشته ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای را تشکیل دادیم که در همه استان‌های کشور با همکاری ادارات کل ارشاد، نمایندگی دارد.

وی گفت: در تهران، 1367 مرکز توزیع بازی‌های رایانه‌ای داریم که از این تعداد اکنون 147 مرکز شناسایی شدند که بازی غیرمجاز توزیع می‌کردند و هزار و 220 مرکز مجاز هستند.

قدوسی افزود: در یک سال گذشته تقریبا 4 هزار و 747 بازی موبایل را رده‌بندی سنی کردیم.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    4 2
    آره ، فقط واسه این چیزها خوب پول میدهند اما اگه بخواهیم یک شغل ایجاد کنیم ، همه دهانشان باز می شود که چرا ؟ واسه چی ؟ اگه بخواهیم حقوق هار ا زیاد کنیم ، صدای همه کارفرما ها بلند می شود که ای وای ما نداریم بدبختیم ورشکست شده ایم . اما موقع بازی و گیم و اینترنت و تلگرام که میشه همه دست به جیب آماده اند تا پرداخت کنند . همه دنبال بازی کردن شده اند . این شده جامعه ما . کسی به فکر ساختن نیست . مصرف کننده تمام عیار شده ایم .
  • مهدی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    4 2
    اونوقت همینا حاضر نیستن هزار تومن به همنوعشون کمک کنن