خطیب جمعه کرمان: رعایت قانون و استحکام برای حفظ جان ماست

ایرنا نوشت:امام جمعه موقت کرمان گفت: رعایت قانون و استحکام برای حفظ جان ماست و مسئولان باید تلاش کنند کارها با استحکام انجام شود.

حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: در ساختمان مشهور به پلاسکو در تهران 30 مرحله برای استحکام بنا اخطار داده شده بود اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.
وی گفت: اگر دین ما دستور به استحکام امور داده چرا در این مسائل سهل انگاری می شود و کسانی که قانون را دور می زنند خودشان متوجه ضرر می شوند.
وی ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران بیان کرد: از آتش نشانان این حادثه تقدیر و تشکر را داریم و از روز گذشته که آتش سوزی رویت شد، تلاش های زیادی برای امدادرسانی انجام دادند و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.
خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عربستان سعودی در نسل کشی یمن پیش قدم شده و کشورهای غربی در مقابل این جنایات سکوت کرده اند گفت: امروز همین جنایات را در بحرین آغاز کردند.
وی جنایات و کشتار مردم را در یمن و بحرین به شدت محکوم کرد و افزود: اطمینان داریم که این اقدامات ریشه غاصبان را خواهد سوزاند.
حجت الاسلام عرب پور همچنین گفت: نزولات آسمانی در سال جاری در استان کرمان بسیار کم بوده و وظیفه ما دعا و نماز است و بخواهید تا از عنایت پروردگار باران رحمت ببارد.
وی اضافه کرد: جشن های دهه فجر را باشکوه برگزار کنید تا زحماتی که در انقلاب کشیده شد، بر باد نرود و ارتباط نسل انقلاب با نسل کنونی حفظ شود.
امام جمعه موقت کرمان گفت: امروز اول بهمن ماه است و این ماه در تاریخ انقلاب، ماه حماسه و پیروزی خون بر شمشیر است و یادآور حماسه های بزرگ ملت ایران می باشد.
وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 اظهار کرد: هفتم بهمن روحانیت در دانشگاه تهران تحصن کردند و از شهرهای دیگر به آنها پیوستند که باعث ورود امام در 12 بهمن به کشور و سرآغاز دهه مبارک فجر شد.
حجت الاسلام عرب پور با بیان اینکه عمده بنگاه های خبرپراکنی دنیا امروز در اختیار قشر فاسق است گفت: این شبکه های خبری در خارج از کشور گاهی به نیت اطلاع و گاهی برای جریان سازی خبر می دهند.
وی افزود: انسان باید نسبت به برادران دینی حمایت عاطفی، مادی و معنوی داشته باشد و وظیفه و تکالیف ما نسبت به فاسق و کفار دستور پرهیزانه است و در عین حال تبیین و بررسی دقیق سخن آنان است.

۴۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =