نوزدهمین شماره فصل‌نامه خوانش منتشر شد

جدیدترین شماره فصلنامه خوانش با تغییر ساختار در شکل و با شمایلی تازه منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین کرمان، این فصلنامه از نیمه دوم دهه هشتاد آغاز به کار کرده است؛ شماره جدید خوانش با تغییراتی در ساختار و تحریریه منتشر می‌شود. شورای سردبیر خوانش را بهناز صالحی، رضا زنگی‌آبادی و مهدی بهرامی بر عهده دارند و شمار زیادی از منتقدان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان مطرح با این فصلنامه همکاری می‌کنند.

مطالب این شماره فصلنامه خوانش با یادداشتی آغاز می‌شود و در ادامه پرونده‌ی مفصلی درباره نشر چشمه و حواشی آن دارد. که شامل مطالب زیر است.

مقاله‌ای تحلیلی و مفصل از محمد بهرامی به عنوان «از پرسه در تهران تا سکونت در طویله‌های شمس‌آباد» در این مقاله محمد بهرامی با نگاهی تحلیلی پرفروش‌های نشر چشمه را بررسی می‌کند.

در ادامه این پرونده هم این گفتگو در خصوص نشر چشمه با بهرنگ کیاییان مدیر دفتر انتشارات «نشرچشمه»، سئوالاتی در مورد حواشی و متن نشر چشمه با مهدی یزدانی خرم سرویراستار نشر چشمه و گفت وگو با یوسف انصاری به چاپ رسیده است.

بخش‌های دیگر این شماره نیز به این ترتیب است:

شعر

مسعود احمدی / مزدک پنجه‌ای/ شاهین شیرزادی/ مینامیرصادقی / احسام سلطانی

آن سکستون / ترجمه مینا میرصادقی

عصر متوسط‌ها و زیرمتوسط‌ها و شعر امروز ما /گفتگو با مسعود احمدی

داستان

۱: آخرین تلاش من برای توضیح سرنوشت رامکنندهی شیر / برندان متیوس / ترجمه: سینا عبدالرحیمی ۲: واژگونی/ ناتاشا امیری ۳: اقامت دائمی / مصطفی انصافی ۴:سحر و گنجشکهای باغ / صدرا پاریزی ۵: یک روز از یک رودخانه / معصومه برنجکار ۶: سرگل / مهرداد فروتن ۷: حجم مرگ / زهرا نیچین

نگاهی به رمان کافورخانه نوشته زهرا میمندی پاریزی / حامد حسینی پناه کرمانی

معرفی کتاب

معرفی برخی از آثار داستانی چاپ شده در نیمه اول سال ۱۳۹۵ / میلاد ظریف

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =